Voor wie de risico?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiirefly

Voor wie de risico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 21:28

Hallo bokkers,

Ik heb een belangrijke vraag..

Er reed laast een meisje weg op me pony,netjes gevraagt of ze erop mocht rijden..Tuurlijk mag dat wel had toch geen tijd en dus is zei er lekker mee opuit geweest met me pony.

Buiten kreeg ze een klein ongelukje..Ze lette niet op en reed tegen een paal op,pony had niks en zei zelf wel.
Het was wel der eigen schuld maar je wenst het niemand toen..zelf had ze een diepe gat in der been wat gehecht moest worden..

Ik kwam de volgende dag op stal en constateerde dat mijn zadel ook stuk was,gevolg een heel stuk uit me zadel.
Het is een pinokio zadel dus totaal kunststof maar een heel gat eruit,net of er een paard een hap eruit heeft genomen.

Nu reed ze de vorige keer ook buiten en ging de pony rollen,gevolg zadel ook beschadigd.
Die Vorige keer vond ik het echter niet haar schuld..Maar nu werd het me toch wel zat..

Gevolg zadel nu naar de knoppen..
Ik ben het nu zat..ik heb al gevraagt of hij gerepareert kon worden maar dat kon niet meer..

Nu zoeken we voor een oplossing,ik ga niet op een wedstrijd met kapot zadel rijden en al helemaal niet meer mee rijden..ik wens gewoon een goed zadel en niet kapot..Beschadigd kan me eigelijk niet veel schelen..

Onder wie valt dit nou deze kosten?Ze reed op mijn pony maar het is al 2x voorgekomen en eis dus nu van haar dat ze met een goede oplossing komt.

Gr..

mirgino

Re: Voor wie de risico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:55

ik ben bang dat de kosten voor jou zelf zijn.

jij hebt haar met toestemming op jouw pony laten rijden.

ik weet niet hoe oud jullie zijn,maar wie weet valt dit onder de avp [aansprakelijkheids verzekering] van haar ouders.

ik zou dat eerst even navragen,dan weet je hoe je ervoor staat.
zij heeft dan schade gemaakt aan spullen van een ander en daar ben je voor verzekerd!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:57

Ik denk dat dat meisje haar WA-verzekering kan aanspreken om je zadel te vergoeden. Ook al is het jouw paard, zij reed ermee en was dus verantwoordelijk. Kij gewoon of je het zo kan regelen. Succes!

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:24

ze is pas 12,ik ga eventjes tegen haar zeggen dat haar verzekering het kan regelen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:29

jullie zijn iig beide fout.
jij liet haar op jou paard,en zij reed tegen een paal op omdat ze niet oplette.

verder kan ik niet helpen

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:36

Ik heb hier zo mijn mening over: Zelf ben je ook aansprakelijk want jij geeft toestemming haar weg te laten gaan op jou pony. Ook is zij aan sprakelijk. Ik vind dan Je kan dat meisje niet een heel ander zadel voor jou laten kopen, Ik vind laat haar ong 50€ betalen. En zelf de rest van de kosten. Want het zadel was al niet meer nieuw. Maar dat vind ik, iedereen heeft daar zo een eigen mening over. Maar vind het wel een beetje overdreven om haar een nieuw zadel t laten kopen. Als de verzekering het dan niet vergoed.

Groetjesss....

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:36

neem eventjes contact op met haar ouders en vraag of het onder hun verzekering valt, met vriendelijkheid kom je een heel eind lijkt mij....
suc6

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:40

Ik laat haar ook niet veder aansprakelijk zijn..Sta alleen ook onwijs te balen dat het al 2keer is voorgekomen bij haar!
Veder hoeft ze oid geen nieuw zadel of dergelijke te kopen..
Ik bel morgen eventjes haar vader en overleg even netjes en wat we kunnen doen met dit probleem.

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:49

Maar je zij zelf de 1ste keer ging hij rollen. Dus dat kon totaal haar fout niet wezen. Toch? of ben ik nu gek

Groetjesss...

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:53

dat is haar fout ook niet..maar ze had wel moeten opletten en de 2e keer ook..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:02

Gewoon eens met de ouders overleggen. Jullie zitten beide fout: Je laat niet zomaar een 12-jarig meisje met je pony weg, en zij had op moeten letten...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:08

ze had zeker moeten opletten!

maar met een avp kom je een heel eind.
daar is naar mijn mening een aansprakelijkheids verzekering voor!

in mijn zadel had ooit een paard van een ander met voorbij lopen uit de box zijn tanden in het zitvlak gezet,en via de verzekering kreeg ik een mooi bedrag uitgekeerd,
mijn zadel kon ik niet meer repareren maar er stond een mooie vergoeding tegenover..

Cynthy

waarom zou een meisje van 12jaar niet met een pony weg kunnen?

ik was veel jonger [8 jaar] en ging met 3 pony`s [2 op sleeptouw] van de wei naar de verhuur plaats,en dit waren geen pony`s van mezelf!
lijkt mij dat ze niet een beginner ,die helemaal niet kan rijden ,op haar pony buiten laat rijden.
en van een 12 jarige mag je toch wel iets verwachten!

maar goed ik ga nu van mezelf uit!

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:40

Hoi,
ze is idd geen beginner en ken goed rijden,rede van mij dat ik haar vertrouw en ermee op pad mag..
Ik bel morgen even haar ouders en overleg ik het even met hun.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:43

Serendipity1 schreef:
Gewoon eens met de ouders overleggen. Jullie zitten beide fout: Je laat niet zomaar een 12-jarig meisje met je pony weg, en zij had op moeten letten...

ik mocht al met m'n 10 jaar op een internationaal paard de bossen in,en daarbij had ik nog nooit op een groot paard gezeten hoor

leeftijd wilt niet zeggen of je goed rijd of niet

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:43

fiirefly schreef:
Hoi,
ze is idd geen beginner en ken goed rijden,rede van mij dat ik haar vertrouw en ermee op pad mag..
Ik bel morgen even haar ouders en overleg ik het even met hun.

goed idee!
veel succes alvast

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:35

en ?????

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:01

Als eigenaar ben je aansprakelijk voor gedragingen van je paard die eventueel schade aan kunnen richten. Een paard kan een keer bokken en een ruiter kan vallen. Jij bent hiervoor dan verantwoordelijk, ondanks het feit dat een ruiter dit zelf in kan schatten dat het eens kan gebeuren.

Het gaat hierbij wel om eigen gedragingen van het paard en wat hier voorgevallen is valt daar volgens mij wel onder. Het meisje had misschien oplettender kunnen zijn om te voorkomen dat het paard gaat rollen, maar heeft hier zeker geen eerste aanzet aan gegeven om het paard tot het rollen aan te zetten, dat heeft het beest uit eigen gedraging gedaan. Volgens mij gaat haar wa verzekering dit niet betalen. Haar verzekering kan jou wel aansprakelijk stellen voor de letselschade die het meisje eerder al had opgelopen!

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het ook niet verstandig om een 12-jarig kind alleen met je paard op pad te laten gaan, hoe goed het meisje ook kan rijden, dit soort situaties kunnen voorkomen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:04

ze was toch te dicht langs een paaltje gelopen,en daardoor was het zadel beschadigd?
het gaat nu toch niet om het rollen?

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 18:28

De eerste keertje rollen klopt,
Daar is het de schuld van me pony van,
de tweede keer keek zei buiten niet en draaide haar hoofd weg en reed tegen paaltje.deze schade had ze dus wel kunnen verkomen lijkt mij?
Ik heb vandaag haar nummer gevraagt,maar eigelijk is ze hem vergeten te geven en ze was alweer weg.
Als ik haar vanavond nog even spreek vraag ik weer om het nummer.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:17

Schaduwaccounts zijn niet toegestaan op bokt, hier een slotje.