Achtergrond Italiaans springpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Achtergrond Italiaans springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:27

Sinds gisteren hebben wij tussen een partij binnengekomen paarden iets aparts: Het is een SF merrie met ENCI paspoort van Gran Cru D X Lotus Du Marais.

Alle entingen tot 2004 zijn in Italie gegeven.
Daar ik er bijna zeker van ben dat dit een echte topper is, wil ik graag meer achtergrond info.Of ze (inter)nationaal gesprongen heeft etc.
Ze springt met gemak de 150.

Hoe kom ik hier achter, of is er hier een Bokker die Italiaans spreekt?

Concorde

Re: Achtergrond Italiaans springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:34

Ik spreek niet heel veel Italiaans, maar kan het wel redelijk vertalen naar NL.
Hoe heet de merrie??? (ik heb in Italie op een handelsstal gewerkt en er gaat bij mij nu een vaag lampje branden... Zou wel ontzettend toevallig zijn trouwens... maar het zou maar zo kunnen, ik zou niet verbaasd zijn als die zo opdook. heeft een peesblessure gehad maar wel een top springpaard. en zo'n dier komt niet voor niets in een partij hierheen)
Edit: Heet toch geen Gold Du Castel? Naam schiet me net te binnen
Italie heeft z'n concoursuitslagen stukken beter geregeld dan NL. Je moet er wat handigheid in krijgen, maar ze hebben een database waarin je best wel wat kan vinden. De meeste italianen brengen de paarden onder de stamboeknaam uit (zou ook wel eens verplicht kunnen zijn), dus als ie uitgebracht is moet daar achter te komen zijn.

StalDoorstap

Re: Achtergrond Italiaans springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 00:02

Bedankt Concorde.
Waar kan ik nu gaan zoeken?
Haar naam is Siepi Mai.
Ze is gechipt.