trailervraagjes (alweer...)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MvdB_

trailervraagjes (alweer...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:06

Ik wil graag mijn E rijbewijs gaan halen zodat ik met de trailer op pad kan. Maar nu heb ik een aantal vraagjes:
Wat is een goede rijschool in (de omgeving van) Hilversum?
Welke auto zou voor mij geschikt zijn?
Ik rijd nu rond in een Suzuki swift 1.3 GS en dat bevalt super, maar er kan geen trailer achter Ik rijd best wel heel veel (ik wil dus geen krachtpatser die benzine slurpt), de instap moet niet te hoog zijn en er moet een ingeklapte rolstoel in de kofferbak kunnen zonder dat de achterbank plat hoeft. Verder moet er een 1,5paards trailer achter kunnen.

Iemand een idee/tip? alvast bedankt!

Dribbelkont

Re: trailervraagjes (alweer...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:31

ik heb een mercedes 1.8 benzine
lage instap en grote kofferbak

en niet heel erg duur en kan tot 1500 kilo trekken

ik heb precies te zijn een mercedes 190 E 1.8 U9

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:32

ik heb een mercedes 1.8 benzine
lage instap en grote kofferbak

en niet heel erg duur en kan tot 1500 kilo trekken

ik heb precies te zijn een mercedes 190 E 1.8 U9

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:35

Dat is inderdaad wel handig om even te vermelden; ik heb geen boompje in de tuin Waar ik af en toe wat uit kan plukken. Vandaar dat ik nu ook in een Swift rijd en niet in een BMW X5 ofzo Het moet dus een auto worden die binnen mijn budget past qua aanschaf en onderhoud.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:37

Ik heb het gehaald bij Bosch & Veenstra.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:19

Nog een vraagje: Hoe zwaar weegt ongeveer een 1,5 paardstrailer inclusief laadvermogen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:22

Vanaf 1300 kilo ongeveer.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:34

Mijn vader heeft een stationcar, en die was opzich niet echt heel duur. Volgens mij iets van 4500 euro. Daar kan een trailer achter, heeft een lage instap, een een mega achterbak. Het merk is een Ford Mondeo.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:41

wij hebben er een Chrysler Plymouth voor. is het broertje van de Chrysler Voyager zeg maar. is 2de hands ook best te betalen, lage instap, en dubbele banken, dus je kunt je achterste bank voor altijd dubbel klappen of eruit halen, en daar heb je dan zeeen van ruimte+ je hebt nog je voorste bank. en zo'n auto mag heel wat gewicht trekken.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 14:23

Bedankt voor alle tips!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:22

Het ligt heel erg aan je trailer. Zelf heb ik een trailer die leeg al 800 kilo weegt dus met paard 1400, maar je hebt veel lichtere trailers.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:11

ik had een renault megane break...
station dus
mag een anderhalfpaards trekken,zijn superluxe van binnen en kosten nu ongeveer (bouwjaar 98/99 ) rond de 5000 euro
rijdt 1 op 16 en heeft een grote kofferbak

ik had hem in combinatie met de atec....(weegt max mas. 1200kg)

deze combi zou je officieel zelfs zonder E mogen rijden.

Paris85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:26

Hoeveel kg mag je dan trekken zonder E-rijbewijs? Watvoor trailer moet ik dan kopen ? en kan het ook met een groot paard? (kwpn 1.72)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:36

*mandy schreef:
....
en niet in een BMW X5 ofzo.

Een X5 mag ook maar twee ton trekken...
Neem dan een ML!
Een X5 is voor grote delen van Aluminium gemaakt om het weggedrag optimaal te maken, wat hem dan weer minder optimaal maakt om te trekken!

Maar een auto? Tsja! Voor een lichte (wat oudere) 1 1/2's volsta je opzich al snel met een redelijke station. Neem dan een diesel. Die mogen vaak wat meer trekken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:44

ik heb een Hyundai Trajet 2.0 (geloof ik) mag 1800 kilo trekken, lage instap, hoopjes ruimte achterin en niet zo gek duur in aanschag (2e hands) en een anderhalf paards trailer, te koop ook nog (zie onderschrift)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:29

@ Paris85 ik heb speciaal voor mijn grote paard (1.85m) juist een speciale trailer gekocht die ook voor shires wordt gemaakt (ifor) ook omdat die vooruitloop heeft dus kan lekker op concours staan, maar is erg zwaar. We hebben die nieuwe trouwens nog meer gekocht voor ons eigen paard dat zonder vooruitlaad niet laad. Maar ben er erg blij mee en zijn fijne trailers. Je moet met een groot paard wel een goede trailer hebben, ik ken namelijk een paard dat door de bodem is gezakt (die trailer kreeg gewoon ieder jaar een beurt en is van een bekend merk) en hij heeft geluk dat hij het overleefd heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:26

wat denk je dat je voor trailer moet hebben voor een zware koudbloed, de mijne heeft een dubbele hardhouten bodem, speciaal voor het soort paarden dat ik heb....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:29

Ik heb zelf voor mijn grote paard toen een ifor gekocht die zijn van aluminimum en speciaal ook op Shires berekende modellen bestaan. 1 Shire kan wel in gewone anderhalf maar er bestaat ook een 2paards shiremodel dat ook hoger is. Maar als je al een berekende trailer hebt hoef je toch geen nieuwe?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:49

ik wil helemaal geen trailer meer geen oude en geen nieuwe en geen andere, ik vervoer mijn paard niet meer, omdat ik hem er bepaald geen plezier mee doe en voor mijn plezier iets tegen zijn zin doen, strookt niet met mijn principes......

Mijn trailer is nu alleen een peperdure opslagplaats voor een zak wortels..... ik moet namelijk stallinggeld betalen voor hem.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:55

En als het toch moet, dan regelen we dat wel

Ik heb ook een XL paard en dito trailer. Maar voor de pony van Mandy lijkt me dat allemaal niet zo nodig! Die komt met een middenklasser en een eenvoudige trailer al een heel eind.
In ieder geval altijd de zwaarste motoruitvoering nemen die je je kunt veroorloven, daar krijg je nooit spijt van als het op trekken aan komt.

Heb je de mogelijkheid om grijs kenteken te rijden, bedrijfje ofzo? Gehandicaptenvervoer biedt dacht ik ook nog wel een ingang, wie weet....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:43

Paris85 schreef:
Hoeveel kg mag je dan trekken zonder E-rijbewijs? Watvoor trailer moet ik dan kopen ? en kan het ook met een groot paard? (kwpn 1.72)

je auto moet zwaarder zijn als je trailer (beide max mas.) en samen niet zwaarder dan 3500kg
uiteraard moet de auto genoeg mogen trekken maar dat wordt goed aangegeven in je papieren

mijn auto woog max mas...1674kg en mijn trailer 1200kg
samen dus geen 3500kg dus officieel mocht het zonder E
uiteraard had deze auto een krachtige motor genoeg om te trekken.

ik heb een atec technoline luxe en mijn paard is nu 1.71m en nog groeiende,gaat perfect

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:01

Zie de FAQ. Daar staat het duidelijk in.

Ga jij trouwens met je grote paard en je luxe trailer niet over die 1200 kg heen? Zou je voor de gein eigenlijk eens op de weegbrug moeten zetten....

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 12:44

naadje24 schreef:
ik had een renault megane break...
station dus
mag een anderhalfpaards trekken,zijn superluxe van binnen en kosten nu ongeveer (bouwjaar 98/99 ) rond de 5000 euro
rijdt 1 op 16 en heeft een grote kofferbak

Is dat niet erg weinig?

Margreet schreef:

Ik heb ook een XL paard en dito trailer. Maar voor de pony van Mandy lijkt me dat allemaal niet zo nodig!

Heb je de mogelijkheid om grijs kenteken te rijden, bedrijfje ofzo? Gehandicaptenvervoer biedt dacht ik ook nog wel een ingang, wie weet....

Hopelijk kan de pony er ooit in vervoerd worden; voorlopig is hij alleen nog maar een grasmaaier (hij heeft een langdurige blessure) en anders komt er een NRPS-er in van 1.65. Maar daar is ook geen XL trailer voor nodig.
Maar grijs kenteken heeft nu toch geen voordelen meer? Buiten dat heb ik wel een achterbank nodig. Helaas....
Ik denk nu aan een station. Maar nu is de vraag welke?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:03

Margreet schreef:
Zie de FAQ. Daar staat het duidelijk in.

Ga jij trouwens met je grote paard en je luxe trailer niet over die 1200 kg heen? Zou je voor de gein eigenlijk eens op de weegbrug moeten zetten....

trailer leeg =540 kg en mijn paard weegt geen 660 kg
@ mandy bedoel je de prijs? zoja...voor die prijzen staan ze op internet

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:03

*mandy schreef:
Maar grijs kenteken heeft nu toch geen voordelen meer? Buiten dat heb ik wel een achterbank nodig. Helaas....

Niet meer voor particulieren. Maar nog wel als je het écht bedrijfsmatig kunt doen hoor.