Slag in de beugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duvel91

Slag in de beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 16:11

Heej,

Het is misschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit echt aan gedacht of aandacht aan besteed (Als de instructrice vroeger bij ons op de manege zei dat er een slag in de beugel zat, draaide ik maar wat met mijn beugel tot ze zei: 'Ja, zo zit hij goed' )

Maar wanneer zit er nou een slag in de beugel? Als de buitenkant van de beugel aan de voorkant is (en de binnekant van de beugel aan de achterkant) of als de buitenkant van de beugel naar achteren is (en de binnenkant aan de voorkant)?

dovish

Re: Slag in de beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:16

wij noemen een slag in de beugel altijd dat je de riem er een keer extra doorheen doet, dat de beugelriem dus een stuk korter is, en niet dat ie gedraaid zit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:19

Waarschijnlijk bedoeld ze dat je voet van binnen naar buiten in de beugel zit ipv van buiten naar binnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:33

Ik begrijp je formulering niet, met binnen-, buiten- voor- en achterkanten dus ik vertaal het even, in de hoop dat jij mijn vertaling wel kunt volgen...

Als je beugel aan het zadel hangt, zonder dat je erop zit, hangt de beugel parallel aan het zadel, met andere woorden, de linkerkant van je linkerbeugel wijst naar de neus van het paard, en de rechterkant van de linkerbeugel wijst naar achteren.
Als je erop zit, hoort de linkerkant van de linkerbeugel aan de buitenkant van je voet te zitten. De beugelriem ligt dan plat langs je scheenbeen. Heb je de rechterkant van je linkerbeugel aan de buitenkant zitten, dan ligt de beugelriem met de zijkant op je scheenbeen, en dat voel je ook goed (dat doet zeer).

Overigens noem ook ik een slag in je beugel(riem) de manier om met een slag van de riem om de beugel je beugel korter te maken.

Wat jij bedoelt noem ik gewoon: de beugel zit gedraaid (of niet goed).

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:36

Sorry was een beetje in de war

(beetje zenuwachtg voor me ruiterbewijs, ga je namen door elkaar husselen )

Maar in elk geval bedankt voor jullie reacties, ben er al achter

Kan er dus een slotje op dit topic? (of verwijderd worden)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:46

Grappig eigenlijk ja, nooit bij nagedacht, maar voelde altijd maar of mijn beugel goed zat of niet ;j