Kunnen jullie even helpen/tips geven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LelliejBel

Kunnen jullie even helpen/tips geven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 15:18

Wij hebben morgen op onze manege een rit dan moet je in het bos met ze 4e rijden en dingen zoeken.Ik had 1e keus een pony en 2e keus ook eeen pony.Het is geen van beide pony's geworden ik zit nu op Radja. ik rijd nooit op hem want hij is heel snel en kleine pony en ik ben best groot. In het bos heeft hij de neiging om er van door te gaan in iedergeval als we gegalopeert hebben!Ik vind het zoiezo raar omdat ik best groot ben en dat ponytje heel klein is en de pony's die ik had bestelt groot zijn,En er kleinere meisjes die op radja hadden kunnen rijden op grote pony's ziten.Maarja ik zit nu eenmaal op Radja!! We rijden met ze 4e en je mag aleen stappen en draven opzich dus niks aan de hand!! Toch ben ik best wel onzeker ik heb het een x meegemaakt dat een paard met mij op de weg sprong en zo trug in rengalop naar de manege rende ik stuurde hem natuurlijk wel naar de zeikant! Na privelessen enzo was ik er niet meer zo bang voor, maar nu ik op die Radja zit ben ik best wel onzeker enzo! Mischien is dat wel hellemaal niet nodig , maar ik kan er egt niks aan doen. Hebben jullie mischien een tip voor als Radje toch de neiging heb op wegteschieten. Is het dan mischien goed op dan te gaan stappen??
Of dat hun goed voor me gaan rijden zodat hij er niet voorbij kan??

Nou alvast bedankt. Groetjes mij , ik hoop dat jullie me beetje kunnen helpen en op me gemak kunnen stellen.

EnelyaT

Re: Kunnen jullie even helpen/tips geven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:26

Als je voelt dat hij zijn spieren gaat spannen, ga je een heel klein beetje achterover zitten. Op die manier wordt je zwaarder. Als je voorover gaat zitten, is dat vaak een teken voor een pony, dat hij mag gaan.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, als ik zo je verhaal eens lees

Verder ben je met z'n vieren, je geeft zelf al aan dat je alleen mag stappen en draven. Dus zoveel gevaar is er niet. Gewoon niet vooraan rijden, want sommige pony's gaan alleen maar harder als ze open vlakte zien. Ook niet achteraan, of heel goed bijhouden.
Je moet natuurlijk nooit achterblijven, maar dat snapte je zelf waarschijnlijk ook wel
Je kan hem, zoals je zelf al zei, achter de andere pony's zetten, dat is best een goede oplossing. Maar probeer het eerst te vermijden

Dus ik zou zeggen: ga gewoon lekker rijden, en ga lol hebben!
En hou je paard onder controle

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 15:32

Haha dankjewel,, ik heb er ook best wel zin in , het lukt vast wel!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:33

Ja, ik kijk zo bij dit topic, echt zoiets van, nou, hoe haal je de stemming eruit??
Wat een gemuts
En tuurlijk gaat het lukken

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:56

Haha ja,maarja ik dacht mischien is er wat tegen te doen. Om hem toch beetje in controlen te kunnen houden. Maar inderdaad tis wat gemuts, het gaat vast lukken!!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:45

Nou ik vind dit toch niet zo'n gemuts hoor. Ik heb het zelf ook eens gehad dat een paard met mij in rengalop weg schoot op drukke kruispunten enzo (was geen verkeer, gelukkig). Dan is het normaal dat je soms wat schrik hebt. Maar zoals je al zei geen galop en hou de draf en stap ook rustig en je zal wel heel veel plezier beleven aan die dag. Groetjes and have fun

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:47

@ Anneke1 : Klopt wel ja eerst had ik veelste veel schrik,,Ik was heel snel bang vooral in galop ik wou het liefste binnerijden maar wij gaan toch wel vaak nar buiten.Ik heb toen privelessen genomen en toch heeft dat geholpen ik durf het allemaal weer enzo.
Aleen vind ik dit beestje beetje eng.Maar ik ga zeker veel lol maken en hopen dat het droog blijf,Ik zet morgen wel op bokt.nl hoe het is gegaan .

Thanx

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:49

Ik zou gewoon naar de manege eigenaar gaan en vragen waarom hij het zo heeft gedaan en hem ook eventueel vragen om tips zodat Radja er niet voorbij kan

En verder stap ik zelf heel makkelijk op andere paarden en heb ik zoiets van lig ik op de grond dan lig ik daar maar..

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 16:18

Hooj Hooj,,
Ik sprak de vorige eigenaar van Radja zei zij dat het aan degene zelf lag die er op reed, want hij kan bijvoorbeeld niet tege slaan enzo.
T klopte wat ze zei . Hij was egt heel rustig. En zal ik is wat vertellen!!

We zijn 2e geworden !!!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:42

Netjes!!
En veel lol gehad??
Heb je ook nog foto's of niet?? Die zou ik wel willen zien
Zie nou wel, het was wel gemuts
Maar heel heel eigenlijk moe t ik toegeven dat ik dat bij het verkeerde topic heb geplaats, maarja, ik kom hier niet elke dag, dus ik kwam daar net pas achter..

-xXx- Lissy

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 18:05

Jammer genoeg geen foto's genome,,bij andere wedstrijden doen ze dat wel. Haha inderdaad gemuts ja heel veel lol gehad !! Binnekort ga ik op Basje vrij rijden en een vriendin van mij op een andere pony. VInd hem best wel leuk .