Help!!! zeer dringende shetlandvraag...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Help!!! zeer dringende shetlandvraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 13:47

Ik ben vandaag weer wezen kijken voor een nieuwe pony, dit keer bij een ruin (8 weken gecastereerd), zweetvos met bles, papieren, gechipt ect. iedereen weet dat shetlanders tot 1.07 gaan, deze vent is nu al 1.09 gemeten, hij is "professioneel" ingereden, staat voor de kar, en is gewoon een plaatje om te zien, nu wordt er 750,- euro voor hem gevraagt, hij is nog nooit op de keuring geweest en heeft dus ook nog geen predikaten behaalt, voor mijn merrie heb ik 4 jaar geleden, 1200 gulden betaalt, maar die had al predikaten behaalt...

ik wil er mee naar de jaarlijkse keuring, onder het zadel en voor de kar mee rijden, hij is dus erg geschikt, verder komt hij bij mijn 3jarige merrie te staan. Daar lijkt hij mij dus erg geschikt voor, maar ja, die prijs.....

wat zouden jullie doen, graag zou ik reacties hebben van mensen die er verstand van hebben, ik weet dat je ook een leuke shetlander van 125,- hebt, dus niet van dat soort reacties!

Brendageene

Re: Help!!! zeer dringende shetlandvraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:27

Ik vind hem wel aan de prijs. Als er nou echt goede papieren bijzaten en het was een merrie zou ik het er wel voor neerlegen als ik er echt weg van zou zijn.

Maar dit is ten eerste een ruin, dus fokken is niet mogelijk. Dit haalt de prijs naar beneden. Ten tweede geen papier en dat kan hij ook niet krijgen want hij is te groot om een shetlander te zijn. Het is dus gewoon een vuilnisbakken a-pony.

Ik heb 2 jaar geleden mijn a-pony (1.12m) die goed was ingereden, mooi gebouwd en ook echt een plaatje om te zien verkocht voor 475 euro incl. zadel en hoofdstel. Ze was niet betuigd.

Dus als ik dat vergelijk zou ik voor deze pony maximaal 400 euro uitgeven. Mits hij tussen de 3 en 8 jaar oud is, anders minder. Het lijkt me trouwens echt een wonder als ze dit beestje verkocht krijgen voor deze prijs dus ik zou wachten tot ze vanzelf met de prijs zakken en dan daar nog iets onder bieden.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:07

ik zou er echt geen 750 euro voor betalen
je heb nog wel meer leuke pony's

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:19

Oke, 750 is veel, maar ik blijf altijd zeggen; het is een eenmaleig prijs, en als je er dan bijna zeker van bent dat je goed vlees in de kuip hebt lijkt het me dat dubbel en dwars waard. Vergeet niet dat spullen en voer ed allemaal veel duurder is!

Over die predicaten snap ik niet echt. Wat heb je aan een ruin met predicaten? De wedstrijden waar je het over hebt mag je toch wel rijden, of hij nou predicaten heeft of niet, lijkt me.
Een 'model ruin' oid klnikt grappig maar in werkelijkheid heb je er geen fluit aan. Dus staar je daar niet blind op

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:22

er zitten toch wél papieren bij?

maar als je er keuringen mee wilt lopen kun je problemen krijgen met de maat van deze pony lijkt me.
verder klinkt het wel heel goed! (voor het doel waarvoor je een pony zoekt).
ik vind aanschaf prijs dan minder relevant.

pas wel op als het doorgaat dat je hem niet gelijk bij je merrie zet, ivm het kort geleden ruinen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 15:35

er zitten WEL papieren bij, en de fokker waar ik hem vandaan haal (piet van schie) die zegt dat ik er gewoon mee naar de ruinen keuring kan, een ruin met predikaten, tja je hebt er niet veel aan, maar ik vind het gewoon leuk als mijn pony's een predikaat behalen. toen mijn merrie kroon werd, was ik helemaal trots, maja je hebt het hier wel over een ruin.... weet dus niet wat ik nu moet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:22

hoop dat ik op tijd ben
je kunt met deze ruin denk ik geen keuringen lopen, tenzij hij al in het stamboek is opgenomen en dat hij toen nog niet te groot was. als hij nog opgenomen moet worden, heb je pech, want nu izzie te groot, en zal zijn papier vervallen. normaal als hhij nie tte groot zou zijn en in t stamboekop genomen kan je geowon mee doen met de merriekeuring

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:42

Pinky_girl schreef:
Oke, 750 is veel, maar ik blijf altijd zeggen; het is een eenmaleig prijs, en als je er dan bijna zeker van bent dat je goed vlees in de kuip hebt lijkt het me dat dubbel en dwars waard. Vergeet niet dat spullen en voer ed allemaal veel duurder is!

Over die predicaten snap ik niet echt. Wat heb je aan een ruin met predicaten? De wedstrijden waar je het over hebt mag je toch wel rijden, of hij nou predicaten heeft of niet, lijkt me.
Een 'model ruin' oid klnikt grappig maar in werkelijkheid heb je er geen fluit aan. Dus staar je daar niet blind op

Amen .
Je kan beter ff wat meer uitgeven aan de aanschaf en wat goeds kopen dan besparen op aan koop en dat je net niet vind wat je had willen hebben.

Omdat hij zo groot is zal je er niet mee naar de keuring kunnen, daarvoor moet hij eerst stamboek zijn (en dus max 107).
Voor een prestatie predikaat moeten ze ook volgens mij stamboek zijn en dus max 107.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:57

750 euro is veel, heel veel voor een shet.
je keuringen kun je vergeten omdat hij te groot is.
ik zeg, het is te veel geld. je kan voor de helft onwijs leuke shetten kopen! ik heb mijn shetten voor 300 euro gekocht en die lopen nu SGMW. voor die wedstrijden heb je dus gewoon goede shetten nodig en ze waren een heel stuk goedkopen dan deze...

maar zoals pinky_girl als zegt, het is een eenmalig bedrag en als je denkt dat hij het is moet je er voor gaan, issie het net niet dan raak je hem voor dat geld nooit meer kwijt!