Petrie laars?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Petrie laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 22:04

Even een vraag aan de Petrielaars eigenaars en eigenaressen... welk model hebben jullie en hoe bevalt dat? Ik had vandaag de keuze tussen Petrie Perfect en Petrie Standard. Gek genoeg is Petrie Standard de betere versie... en die ga ik denk ik morgen halen bij Ingrid van Berlo. De Perfect heeft een bepaalde coating, en die zou snel slijten en soms blaren vormen (waar de verf er af gaat zeg maar). Meer mensen ervaring?

Pascha

Re: Petrie laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:14

perfect is geen "echt"leer, het is gewoon een dun laagje leer met coating wat erop zit. Het gaat inderdaad heel snel scheuren.
De standaard heb ik ook, die is wel helemaal van rundleer. ik heb ze nu 5 jaar. Nu komen er gaten in de binnenkant van de laars.
Omdat ze dus bijna helemaal versleten zijn, heb ik nieuwe laarzen gekocht, Cavallo winner, en die bevallen wel veel beter.......
Petries zijn een drama om in te rijden, tenminste, dat vind ik. Cavallo's zijn veel soepeler.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:14

Standard is ook een stukje duurder, dus opzich vrij logisch dat hij ook beter is .
Heb er verder niet echt verstand van, alleen bij een ruitersportzaak hier in de buurt verkopen ze geloof ik alleen de Standard (en nog duurdere), omdat ze de Perfect niet zo goed vinden oid.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:40

Met coating zou ik niet nemen. Dat gaat snel bladderen en dat is echt geen gezicht. Ik heb de Elite, die is iets duurder, maar wel een hele fijne laars. Ik ben gewoon naar de ruitersporzaak gegaan, verteld wat ik wilde, hoeveel het ongveer kon kosten en wat ik er zoal mee ging doen (alleen rijden of ook mee lopen) en toen werden mij de Elite aangeraden. Gewoon een goede laars.

Ik heb niet heel veel last gehad met inlopen, wel zere knieholtes enzo, maar dat hoord er nu eenmaal bij hoor. Wie mooi wilt zijn moet pijnlijden

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:22

hebben jullie daar evargin mee met dat bladeren of praten jullie weer als een kop zonder kop mensen na....

Ik heb nl ook ervargin met de Petrie perfect,waren mijn allereerste leren laarzen,en zijn gewoon van echt leer hoor en de laars is bij mij niet gaan bladeren of wat dan ook.Ik hbe ze toen ze een jaar of 3 oud waren verkocht en dat meisje draagt ze nu nog....

Model standaard heb ik nu,ook een fijne laars alleen nu begin mijn balijn erdoor te komendus moet ik even laten naaien,maar goed ik heb die laars nu ook al een aantal jaar.

Voor net heb ik de Petrie Elite en ben ik ook tevereden over.

Dus het is maar net wat je wilt besteden,wil je ook nog een leuke rijbroek kopen kun je gewoon voor de p[erfect gaan hoor,ik hbe daar gewoon goede ervarginen mee(zijn ook gewoon van rundleer),als je zegt; nee laat die rijbroek maarzitten,dan neem je gewoon de standaard

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:15

Ik heb die perfect, ik denk nu een jaar of drie/vier, en ik ben er wel tevreden over! Destijds voor dit model gekozen uit budgetoverwegingen.

Ik ben geen super poetser ofzo, alleen voor een wedstrijd maak ik ze weer netjes, maar ze zien er nog steeds prima uit. De coating bladdert helemaal niet af bij mij. Wel waren ze in het begin vrij stijf, maar goed, volgens mij is dat zo voor elke leren laars.