Kleine zadelmaatjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Kleine zadelmaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 21:07

Voor onze B-pony en C-pony zijn we op zoek naar zadels. We hebben de zadelmaker erbij gehad, maar deze had ons een 17 inch zadel aangemeten op de B (lag gewoon los van de rug met de kussens). We hebben hem opgebeld (was er zelf niet bij) en dit was het kleinste wat die had... Voor de C-pony kreeg die geen zadel opgemeten omdat de rug te lang en te smal was. Nu moet er toch voor elke pony vast wel een zadeltje zijn wat past?

Heeft iemand misschien wat merken van zadels (niet al te duur, worden door kinderen gebruikt en lijden dus veel) waarvan er kleine maatjes zijn? Een shetland zadel past de B wel, maar de kontjes van de kinderen die erop rijden niet. Nu heb ik zoiets van dat er best wel wat moet zijn voor die maatjes, alleen hoor ik graag jullie ervaringen en mogelijkheden. Hieronder staan foto's van beide pony's, misschien dat jullie zo een idee krijgen of dat het volgens die zadelmaker echt onmogelijke ruggen zijn... (we gaan trouwens wel verder kijken hoor, maar is makkelijker als je een beetje een idee hebt waar je kan zoeken)

Een foto van de B-pony:
Afbeelding

Een foto van de C-pony: (lekker onvoordelig, hier lijkt ze erg compact, maar ze is heel smal met een dikke buik *ontwormd al*)
Afbeelding

Margreet

Re: Kleine zadelmaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:44

Misschien een Wintecje? Die heb je volgens mij al vanaf 15".
Zijn niet zo gek duur, lekker licht gewicht dus goed te hanteren door de kids en ze kunnen wel tegen een stootje ook.
Thorowgood is misschien ook nog wel wat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 22:12

Oke, dank je Margreet! Wintec kende ik inderdaad al, had de zadelmaker niets van liggen zei die. Thorowgood ken ik niet, ik ga er wat meer over opzoeken!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:13

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 00:03

Ik zou gaan voor de Maxam. Lekker licht, niet te gek duur en kan veel hebben. Verkrijgbaar in alle maten beginnende bij 15 inch. Ik gebruik dit zadel voor A t/m D pony's.