Wie maakt hier zelf vliegenspul???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stardust5

Wie maakt hier zelf vliegenspul???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:37

heey
Ik vind eigenijk vliegenspul best wel duur zoals vliegvrij is wel €20 of het nou echt heel goed werkt....????
Ik dacht eigenlijk kan ik het zelf niet maken wie doet dat nog meer en kan mij tips geven hoe dat moet en als je dat niet doet wat voor vliegenspul heb jij.
Ik heb een pot met citrongel als je dat er op smeert krijg je allemaal strepen en ik wil dus gewoon spray.
Nu is er nog wel wat neo deo (ofzo) en dan is €10 (niet zo heeel duur) en opzicht helpt dat wel maar ik ben gewoon benieuwd wie dat allemaal zelf maakt en ik hoop dat je mij dat recept dan kan geven
Groetjes Rianne

Useful

Re: Wie maakt hier zelf vliegenspul???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:47

Ik maak het zelf..
Ik meng dan oude, sterke thee, met citronella druppels en azijn... En dan heb je vliegenspray ..Het werkt niet tegen dazen..

Nick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:51

Mijn moeder maakt altijd iets smerigs met knoflook, citroen en kruidnagels. Het stinkt vreselijk maar het werkt wel.
Ik zal wel vragen of ze het recept aan jou geeft.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:53

Ik ook.. azijn met water
maar, het helpt niet echt goed

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:08

Sorry hoor, maar waarom kan je gewoon niet zelf vliegenspray in de winkel kopen Okee, het is duur.. maar goed, paarden ZIJN duur. En je moet dus niet op elke kleinigheid gaan besparen als het gaat om de gezondheid van je paard of iets dergelijks. Je kan toch beter goede vliegenspray kopen (die dingen van de ruitersportzaak werken echt wel hoor!) dan dat je een eng mengsel zelfmaakt dat mischien wel heel agressief op je paard werkt?! volgens mij wil je dat ook niet hebben.. Maar er zullen ook vast wel zelfgemaakt spray's zijn die goed werken...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:11

lampenolie met azijn..

Citronella met zonnebloem-olie

Of gewoon vee-rust dies echt niet duur en werkt donders goed.. en voor paarden die er bang voor zijn kun je het gewoon in de dop spuiten en dan word het schuim wat je uitkuntstrijken..

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:15

Ik geef mn paard zelf ook wel zonnenbloemolie met een bol knoflook erin. Dan stinkt ie iig naar de knoflook en dat vinden insecten ook niet leuk hoor.
Het meest wat je op je paard spuit help wel, maar als hij gaat zweten helpt het meestal niet meer.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:16

@ Elsemiek, er zijn mensen die sparen voor iets anders. en dan is 20€ wel veel geld. tuurlek zijn paarden duur maar alles wat je zelf kan maken is toch meegenomen. daar kan je bijvoorbeeld een keer een goed zadel ofzo van kopen.

@ topic Wij hebben zelf ook een heel mengsel maar is nah een uurtje uitgewerkt, en dazen blijven wel rond je vliegen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:28

ik heb gister net een brousel gemaakt
Maar het recept:
- 1/2 liter sterke thee
- 1/2 liter azijn
- wat kruidnagelen die je er doorheen gooit, en er later weer uit zeeft.
- knoflook, in stukjes, die zeef je er later ook uit. Maar je kan het ook uitpersen lijkt me.
- en een flesje citronella.
Ik ben benieuwd of het werkt, het stinkt iig heel erg
ooh ja dettol schijnt tegen dazen te werken, dat kun je er dus ook bij gooien

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 08:01

heey oke bedankt allemaal maar zijn dazen (van die horzels) want die zijn er nou het meest.
@Elsemiekje: ik vind dat spul gewoon niet werken !!!!! veerust ook niet echt dat hadden wij eerder allemaal een vriendin van mij nu nog nou het helpt niet echt heel erg goedf en ik wou het gewoon eens kijken als je het zelf maakt ook goed is en dan hoef je ook niets steeds te reizen!!!