met afgekeurd paard (bij Amev) op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

met afgekeurd paard (bij Amev) op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:20

wie heeft er een sportpaard dat bij Amev verzekerd was, en is afgekeurd voor de sport?

en nog belangrijker, wie kent er een paard dat bij Amev verzekerd was en is afgekeurd als sportpaard, terug is gekocht door de eigenaar en inmiddels weer op wedstrijde uit wordt gebracht?

Ik heb een brief moeten ondertekenen dat ik Q nooit mag verkopen, en hem moet houden tot aan zijn dood

en dat ik zonder toestemming van de Amev hem op geen enkele manier op wedstrijd uit zou brengen, en hier gaat het me om, hij is (bijna) goed genoeg om mee te gaan starten, en ja die toestemming krijgen, wie heeft daar ervaring mee? moet je dan een deel van het uitgekeerde bedrag aan Amev terugstorten, of altiud buiten mededingen starten of hoe gaat dat?
ook zou ik ipv dressuur misschien wel eens endurance willen proberen met hem zelfs dat zou offivceel niet mogen, net als puzzel&orientatieritten/wedstrijden zou ik eigenlijk niet aan mee mogen doen als je het heel strikt bekijkt...

Amev zelf was niet te bereiken, iig niemand die er antwoord op wist...

Wesco

Re: met afgekeurd paard (bij Amev) op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:10

waarom mag je er geen wedstrijden mee lopen als je vind dat ze nergens last van heeft en de dierenarts vind dat ook dan zou ik gewoon amev bellen en vragen of het kan en tjah zouden ze er achterkomen als je wedstrijden gaat rijden

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 18:53

hij is afgekeurd voor de sport, en daarom heeft Amev mij uitbetaald, als ik hem weer in het Z1 ga uitbrengen is hij dus weer geschikt voor mijn gebruiksdoel, en hebben ze eigenlijk voor jan l.l mij uitbetaald

als de KNHS haar werk goed doet, zien ze bij het aanvragen van de startkaart, dat het paard met dit chipnummer is afgekeurd voor de sport, maarja zo ken ik een pony die geslacht zou zijn, die we op concours tegenkwamen....

maarja zit niet op een boete van Amev te wachten, en was dus benieuwd hoe het nou precies zit met die toestemming krijgen om te mogen starten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:55

Volgens mij moet je dan een dierenarts verklaring hebben dat jouw paard weer gezond is,of je geld terug moet betalen dat weet ik niet.Maar ik neem aan dat je paard niet voor niks afgekeurd is.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:23

Als jouw paard afgekeurd is voor de sport dan heb je denk ik 90% van de verzekerde waarde gekregen en je mocht je paard houden? (Ik ben ook bij Amev verzekerd.) Lijkt me niet meer dan logisch dat Amev daar voorwaarden aan verbindt. Ik zou volgende week nog een keer bellen en anders vragen of je teruggebeld kunt worden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:59

Elisa2 schreef:
Volgens mij moet je dan een dierenarts verklaring hebben dat jouw paard weer gezond is,of je geld terug moet betalen dat weet ik niet.Maar ik neem aan dat je paard niet voor niks afgekeurd is.

was foute diagnose, dachten zware ataxie, maar hij bleek verkrampte spieren te hebben en daadoor achter zo moeizaam te lopen, werd veroorzaaktdoor scheef bekken, is dus op foute diagnose afgekeurd, is nu behandeld en weer 100% goed!

@ Monday, heb idd 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen, en hem teruggekocht
dit geld heb ik apart gezet en hiervan betaal ik zijn behandelingen
het is ook niet meer dan logisch dat Amev mij die voorwaardne liet ondertekenen, om een hoop fraude en ellende te voorkomen, maar ben benieuwd in hoeverre ze dus idd die toestemming geven om weer te mogen starten
ga ze zeker nog terugbellen hierover!

als hij zo goed blijft gaan als nu wil ik idd graag weer gaan starten, blijkt dat hij het niet aankan, blijft ie lekker bij me als recreatiepaard of grasmaaier ofzo

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 06:29

Die beslissing tot uitkeren is onherroepelijk. Je hebt toch ook niks hoeven ondertekenen waarin staat: deze uitkering vervalt als later mocht blijken dat het paard met heel veel goede zorgen toch weer goed wordt en bereden kan worden?

Al sAmev jouw heeft betaald op grond de toen bekende gegevens kunnen ze dat niet terug draaien, TENZIJ er sprake is van opzettelijke misleiding( fraude dus) om een uitkering te krijgen.

Zoals b.v. een ander paard ter keuring aanbieden, waarvan je weet dat die afgekeurt gaat worden omdat die bij 2 andere maatschappijen ook al is uitgekeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 07:18

Als hij door jouw goede zorg weer zo goed is, zou ik scheit aan Amev hebben. Hoe zouden ze daar uberhaupt achter komen?

Ik ken wel een sportpaard dat is teruggekocht en na lang tobben weer helemaal oke is, maar wel dikke Z weer loopt. Weet helaas niet voor je of dit een Amev paard is.

Ik zou dit niet zo strikt nemen, hoeveel paarden die door de verzekering worden gekocht voor de slacht en toch weer worden doorverkocht door de verzekering.

Ik vind het een hele rare regeling, als zij besluiten dat het paard niet meer goed is en uitbetalen en dan blijkt na een tijd goede verzorging dat het paard zich heeft hersteld, moet je hem maar laten staan? Dus bij elke ring staat een amev-er en als ik jouw paard koop staat er morgen een amev-er op de stoep? Geen oneerlijkere handel als paardenhandel. Ik zou deze regel lekker aan mijn paardrijlaars lappen en heerlijk doen wat jij met je paardje wilt, waar hij ooit voor is gekocht, wat hij aankan en goed in is. Dan zien we elkaar wel bij de rechtbank, kijken welke uitspraak komt door de verkeerde inschatting van de DA en verzekering en een goed paard te laten staan omdat een ander dat maar vind.

Deling van de winst? ook na aftrek van al je geld die je er in hebt gestoken om hem zo goed te krijgen, al dat wedstrijdgeld? Zullen ze bij moeten leggen, niks geen winst.

Zie trouwens maar eens een paard boven de 10 jaar met zoveel wedstrijdervaring maar ook met dit verleden in deze zwakke markt voor paarden kwijt te raken. Als ze je dan nog beperkingen opleggen, zijn ze wel voorbarig. Niet alles waar je voor tekent is zinnig en staat juridisch sterk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:52

Op deze manier zou ik er ook voor gaan als ik jouw was,maar ik denk dat je het wel beter eerst officieel kan proberen.Als het dan niet lukt,ja dan gewoon erop wagen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:08

Renske20 schreef:
@ Monday, heb idd 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen, en hem teruggekocht
dit geld heb ik apart gezet en hiervan betaal ik zijn behandelingen

Als jij kan aantonen dat jij het geld weer in zijn herstel hebt gestoken, dan vind ik (maar ja ik ben geen Amev) dat zij toestemming zouden moeten verlenen om hem weer uit te brengen. Als hij niet was afgekeurd, maar ze de DA-rekeningen hadden moeten betalen (ik ga er vanuit dat je ook voor ziektekosten verzekerd bent) waren ze het geld ook kwijt geweest. Misschien een leuk argument als je toestemming vraagt?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:06

amondi schreef:
Die beslissing tot uitkeren is onherroepelijk. Je hebt toch ook niks hoeven ondertekenen waarin staat: deze uitkering vervalt als later mocht blijken dat het paard met heel veel goede zorgen toch weer goed wordt en bereden kan worden?

Al sAmev jouw heeft betaald op grond de toen bekende gegevens kunnen ze dat niet terug draaien, TENZIJ er sprake is van opzettelijke misleiding( fraude dus) om een uitkering te krijgen.

Zoals b.v. een ander paard ter keuring aanbieden, waarvan je weet dat die afgekeurt gaat worden omdat die bij 2 andere maatschappijen ook al is uitgekeerd.

opzettelijke fraude is geen sprake van opt moment vana fkeuren wist Q aan de voorkant niet wat ie aan de achterkant deed, en was daarnaast ook onregelmatig RA en het kramptrekken was extreem verergerd

dat hij geen zware ataxie had, waarop hij dus is afgekeurd en is uitbetaald, dat bleek later pas, toen ik Steffi vd Laarse heb laten komen(en betaald heb van het uitgekeerde geld) zn bekken stond scheef waardoor zn hele achterhand verkrampt was van het jaren lang met alles scheef en met veel pijn te hebben rondgelopen

hij is nu helemaal los in zn lijf, 100% zuiver en vrolijk en vooral erg werkwilig! ook het kramptrekken is afgenomen(hoefsmid kan hem zodner verdoving bekappen!)

om hem goed te houden komt Steffi zdra ik iets merk aan Q dat er wat vastzit of dat ie minder lekker loopt etc ook komt de smid extra vaak omdat hij iets op de buitenkant van zn hoeven staat, en dat dus iedere maand gecorrigeerd moet wrden(beslaan gaat niet ivm het kramptrekken dus dan maar steeds de hoeven bijvijlen voor ze echt scheef worden)
die extra kosten betaal ik van het verzekeringsgeld, en die extra kosten zullen wel iets afnemen(steffi komt nu nog 1x per 3 maanden ipv iedere maand, smid nog wel maandelijks maar is natuurlijk geen reuze bedrag maar toch het telt we allemaal door)

maar het verzekeringsgeld terugbetalen dat zie ik dus niet zitten, en dat is dus het grootste punt wat mij tegenhoud om hem te laten herkeuren of om die toestemming voor het starten aan te vragen

ook zeggen sommige mensen ja je zal wel terug moeten betalen want hij heeft geen ataxie dus heb je onterecht geld gekregen, of ze zeggen ja oke hij was wel echt slecht op het moment van afkeuren maar wat hij had valt buiten de verzekering dus zou je nooit geld hebben gekregen, en tsja het is mij meer waard dat ik zijn behandelingen kan blijven betalen, dan dat ik weer zonodig moet gaan starten, maar ik zou gewoon zo graag in het Z met hoedje(nu het nog mag ) en alles willen starten, daar hebben we 5 jaar naartoe getrasind en veel ellende meegemaakt en toen waren we in het Z1 beland en ineens was ie afgekeurd...nu gata het goed en wil ik hem dus graag uitbrengen, t is maar voor 1 jaartje, daarna is mn 2 jarige oud genoeg en mag die lekker mee op concours, en dan zal Q niet meer worden uitgebrachtiig niet vaak meer (ligt er ook aan hoe hij het blijft doen natuurlijk )

ik ga iig eind november op een wedstrijd starten, buiten mededingen maar wel met officiele jury beoordeling, gaat dat goed dan probeer ik idd via de officiele manier om hem weer te mogen uitbrengen, als dat niet mag, ja ik ken idd zoveel verhalen over afgekeurde paarden in de sport, zelfs een pony die al 3 jaar afgemaakt zou zijn zag ik op concurs dus ja wie controleerd het...maarja ik heb niet voor niets iets ondertekend voor amev en zit niet op een boete te wachten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:09

russel schreef:
Als hij door jouw goede zorg weer zo goed is, zou ik scheit aan Amev hebben. Hoe zouden ze daar uberhaupt achter komen?

Ik ken wel een sportpaard dat is teruggekocht en na lang tobben weer helemaal oke is, maar wel dikke Z weer loopt. Weet helaas niet voor je of dit een Amev paard is.

Ik zou dit niet zo strikt nemen, hoeveel paarden die door de verzekering worden gekocht voor de slacht en toch weer worden doorverkocht door de verzekering.

Ik vind het een hele rare regeling, als zij besluiten dat het paard niet meer goed is en uitbetalen en dan blijkt na een tijd goede verzorging dat het paard zich heeft hersteld, moet je hem maar laten staan? Dus bij elke ring staat een amev-er en als ik jouw paard koop staat er morgen een amev-er op de stoep? Geen oneerlijkere handel als paardenhandel. Ik zou deze regel lekker aan mijn paardrijlaars lappen en heerlijk doen wat jij met je paardje wilt, waar hij ooit voor is gekocht, wat hij aankan en goed in is. Dan zien we elkaar wel bij de rechtbank, kijken welke uitspraak komt door de verkeerde inschatting van de DA en verzekering en een goed paard te laten staan omdat een ander dat maar vind.

Deling van de winst? ook na aftrek van al je geld die je er in hebt gestoken om hem zo goed te krijgen, al dat wedstrijdgeld? Zullen ze bij moeten leggen, niks geen winst.

Zie trouwens maar eens een paard boven de 10 jaar met zoveel wedstrijdervaring maar ook met dit verleden in deze zwakke markt voor paarden kwijt te raken. Als ze je dan nog beperkingen opleggen, zijn ze wel voorbarig. Niet alles waar je voor tekent is zinnig en staat juridisch sterk.

het paard wat je kent was die idd teruggekocht van de verzekering en loopt nu weer in de sport mee? dat geeft hoop

ik snap opzich de regels van Amev wel, ik verzeker mn paard als sportpaard, blijkt ie er ongeschikt voor te zijn krijg ik geld en ja als ie dan ineens wel weer goed is, zal amev ook zoiets hebben van ja en ons geld dan...
maar bij de amev zeiden ze zelf tijdens het afkeuren dat ze er meer waarde ana hechten dat ik hem nooit doorverkoop of opnieuw ergens probeer te verzekeren(ivm dubbelop geld krijgen voor je paard, en een ander met je ellende opzadelen) dan dat ze het niet meer uitbrengen belangrijk vonden, maar dat ook het starten echt niet mocht zonder hun toestemming, en ik heb echt geen idee hoe streng ze controleren

als het goed is, is er bij zn chip nr vermeld dat hij afgekeurd is, en zal de KNHS(als die ook eens iets goed doen ) dus bij aanvraag van startkaart moeten zien dat het om een afgekeurd paard gaat, of dit in de praktijk ook zo gaat weet ik dus niet

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:14

Monday schreef:
Als jij kan aantonen dat jij het geld weer in zijn herstel hebt gestoken, dan vind ik (maar ja ik ben geen Amev) dat zij toestemming zouden moeten verlenen om hem weer uit te brengen. Als hij niet was afgekeurd, maar ze de DA-rekeningen hadden moeten betalen (ik ga er vanuit dat je ook voor ziektekosten verzekerd bent) waren ze het geld ook kwijt geweest. Misschien een leuk argument als je toestemming vraagt?

dat kan ik idd aantonen, niet alleen heb ik staaapels rekeningen van voor het afkeuren(3 jaar lang van DA naar DA gegaan om er maar achter te komen wat hij had) en na het afkeuren de rekeningen van steffi, die hem dus weer goed kreeg steffi wil ook meewerken om op wat voor manier dan ook mij en Q weer richting wedstrijd te kunnen laten gaan met bv contact met Utrecht(die hem afkeurde) of met Amev op te nemen

hij was helaas niet verzekerd voor DA kosten, was anders idd wel een erg leuk argument geweest hadden ze idd flink wat rekeningen kunnen betalen maar na veel verzekerings-ellende met een pony met spat en daardoor daarna HKO fase 4 en Amev die dat ineens buiten de verzekering vond staan, en dus niet uitkeerde ook al was ze ongeschikt voor de sport geworden(waarvoor ze verzekerd was!)
daarom dus voor Q een simpele verzekering, aankoopbedrag was ie voor verzekerd en dan tegen dood, diefstal en blijvende ongeschiktheid voor de sport

na alle verzekerings ellende mag het duidelijk zijn dat paard 3 en 4 niet verzekerd zijn

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:20

heb de site van amev hippo eens opgezocht ( http://www.amevhippo.nl )

dit staat er oa
Valt fysiotherapie onder de dekking?
Nee, de kosten van fysiotherapie, acupunctuur, homeopathie, en enig andere natuurgeneeswijze al dan niet voorgeschreven door een dierenarts komen niet voor vergoeding in aanmerking

als ze dit dus niet erkennen, zullen ze Q zijn herstel misschien ook niet erkennen, en hoeft er misschien niets terug worden betaald

em dit stond er ook:
Mijn paard is blijvend ongeschikt, wat moet ik doen?
De schade dient ten eerste telefonisch gemeld te worden. Ten tweede dient u zorg te dragen voor toezending van een uitgebreide veterinaire verklaring met eventuele röntgenfoto’s en/of scanprints. De stukken zullen na ontvangst beoordeeld worden door onze veterinair adviseur. Hierna nemen wij contact met u op om het verdere verloop van de schade te bespreken.

* Mijn paard voldoet niet aan de verwachtingen voor de sport, is dit verzekerd?
Nee, rijtechnische en/of karakterologische problemen zijn niet verzekerd.

* Wat is de gang van zaken wanneer het paard overgenomen wordt door de verzekering?
AMEV Hippo wordt bij overname eigenaar van het paard en deze zorgt ervoor dat het paard geslacht wordt. Bij uitzonderlijke gevallen kan verzekeringsnemer het paard terugkopen tegen een vastgestelde terugkoopprijs voor bijv. euthanasie of een oude dag (hierbij mag het paard niet meer worden verhandeld).

staat niets over wedstrijden die vrouw die ik aan de telefoon had wist er van de week ook al niets over, en ik heb het toch echt moeten ondertekenen...

ik ga ze maar eens mailen, kijken wat daar uit komt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:07

Renske20 schreef:

dit staat er oa
Valt fysiotherapie onder de dekking?
Nee, de kosten van fysiotherapie, acupunctuur, homeopathie, en enig andere natuurgeneeswijze al dan niet voorgeschreven door een dierenarts komen niet voor vergoeding in aanmerking

als ze dit dus niet erkennen, zullen ze Q zijn herstel misschien ook niet erkennen, en hoeft er misschien niets terug worden betaald

Steffi is ook een reguliere DA en haar behandelingen worden zover ik weet gewoon door de verzekering vergoed als je voor ziektekosten bent verzekerd! Dus haar behandeling zullen ze gewoon erkennen lijkt mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:47

Renske20 schreef:

dit staat er oa
* Wat is de gang van zaken wanneer het paard overgenomen wordt door de verzekering?

AMEV Hippo wordt bij overname eigenaar van het paard en deze zorgt ervoor dat het paard geslacht wordt
.
En hoeveel paarden komen dus niet bij de slacht terecht maar terug in de handel ???

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:04

heb een mail terug gehad....

Citaat:
Geachte mevrouw Gravendeel

Voordat wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen, verzoeken wij u om ons het polisnummer van de verzekering door te geven.

in afwachting van uw reactie, verblijven wij inmiddels.

Hoogachtend,

AMEV Hippo Paardenverzekering B.V.

ga dus vanavond bij mijn ouders opzoek naar dat polisnummer

en idd Sugarmiss, dat klopt, dat gaf Amev ook onmiddelijk toe!
ze zeiden dat wanneer mijn paard als sportpaard was afgekeurd en hij door Amev werd overgenomen, hij zeer wrsch de handel in ging als recreatiepaard....
wilde ik zeker zijn dat hij afgemaakt werd moest ik mee naar de slacht of hem terugkopen en zelf wegbrengen naar de slacht(of DA voor een spuitje)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:09

Renske20 schreef:
ga dus vanavond bij mijn ouders opzoek naar dat polisnummer

en idd Sugarmiss, dat klopt, dat gaf Amev ook onmiddelijk toe!
ze zeiden dat wanneer mijn paard als sportpaard was afgekeurd en hij door Amev werd overgenomen, hij zeer wrsch de handel in ging als recreatiepaard....
wilde ik zeker zijn dat hij afgemaakt werd moest ik mee naar de slacht of hem terugkopen en zelf wegbrengen naar de slacht(of DA voor een spuitje)

Ze kunnen bij de Amev perfect zoeken op postcode en huisnummer weet ik uit ervaring

Over dat afkeuren als sportpaard en dan de recreatie in... ik vind het op zich echt schandalig. Ik wil best begrijpen dat zij het paard op die manier nog een kans geven (en er zelf nog een redelijk bedrag voor vangen), maar hoe kunnen ze nou ooit in de gaten houden of het paard niet te zwaar wordt belast? Want (grof gezegd) recreatief door de bossen 'rossen' kan i.m.o. belastender zijn dan wedstrijdgericht rijden in een normale bak. Of begin ik nu door te slaan?

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:05

hoi renske,

volgens mij heeft corine op bokt ook weer wedstrijden gereden met haar afgekeurde paard rubels (ook bij amev verzekerd), anders vraag je haar t even.
Bij adb kwamen ook vaker dit soort gevallen voor. Volgens mij heeft t nooit problemen gegeven.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:21

Nou ik denk persoonlijk dat je verklaring hebt moeten tekenen, dat je dit paard niet mag verkopen (je hebt hem uiteindelijk teruggekocht van verzekering) maar volgens mij mag je ook niet mee op wedstrijden. Tenzij je hem aanbied bij andere verzekering en dat je paard daar weer goedgekeurd word. Dat komt namelijk ook voor schijnbaar. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:24

Bets schreef:
Nou ik denk persoonlijk dat je verklaring hebt moeten tekenen, dat je dit paard niet mag verkopen (je hebt hem uiteindelijk teruggekocht van verzekering) maar volgens mij mag je ook niet mee op wedstrijden. Tenzij je hem aanbied bij andere verzekering en dat je paard daar weer goedgekeurd word. Dat komt namelijk ook voor schijnbaar. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee.

ik heb idd moeten tekenen dat ik hem nooit verkoop, en hem zonder hun toestemming niet op wedstrijd start

laten goedkeuren en bij een andere verzekering aanbieden mag al helemaal niet(staat in hetzelfde document wat ik heb moeten tekenen) ik heb immers al door 1 verzekering zijn waarde uitgekeerd gekregen, hem opnieuw verzekeren/goed laten keuren zou als het al kan, alleen bij mn oude verzekering kunnen, met terugstorten van het uitgekeerde geld

@ guusje, tnx ik ga haar even pb'en

@ monday, ik kon de papieren niet gevonden krijgen, morgen nog een zoekpoging en anders moeten ze zelf maar even zoeken op naam+postcode idd

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:10

Renske20 schreef:

ik heb idd moeten tekenen dat ik hem nooit verkoop, en hem zonder hun toestemming niet op wedstrijd start

laten goedkeuren en bij een andere verzekering aanbieden mag al helemaal niet(staat in hetzelfde document wat ik heb moeten tekenen) ik heb immers al door 1 verzekering zijn waarde uitgekeerd gekregen, hem opnieuw verzekeren/goed laten keuren zou als het al kan, alleen bij mn oude verzekering kunnen, met terugstorten van het uitgekeerde geld

Informeer eens bij Jolynn, haar vriendin heeft haflinger met dit bovenstaand verhaal. Ik weet niet exact hoe het in elkaar zit, maar vraag het maar even.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:56

Een van mijn vorige paarden is als 2 jarige bij Amev afgekeurd voor de sport, was nog wel geschikt voor recreatie. Ik heb haar teruggekocht zonder dat ik iets moest ondertekenen. Toen ik een jaar later ziek werd heb ik haar moeten verkopen, die mensen hebben haar als driejarige al gestart. Een paar maanden later is ze helaas overleden aan koliek. Het kan dus wel, maar het verschil is dat ik geen papier heb ondertekend destijds (2000).