Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Volgens mij moet je dan een dierenarts verklaring hebben dat jouw paard weer gezond is,of je geld terug moet betalen dat weet ik niet.Maar ik neem aan dat je paard niet voor niks afgekeurd is.
Renske20 schreef:@ Monday, heb idd 90% van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen, en hem teruggekocht
dit geld heb ik apart gezet en hiervan betaal ik zijn behandelingen
amondi schreef:Die beslissing tot uitkeren is onherroepelijk. Je hebt toch ook niks hoeven ondertekenen waarin staat: deze uitkering vervalt als later mocht blijken dat het paard met heel veel goede zorgen toch weer goed wordt en bereden kan worden?
Al sAmev jouw heeft betaald op grond de toen bekende gegevens kunnen ze dat niet terug draaien, TENZIJ er sprake is van opzettelijke misleiding( fraude dus) om een uitkering te krijgen.
Zoals b.v. een ander paard ter keuring aanbieden, waarvan je weet dat die afgekeurt gaat worden omdat die bij 2 andere maatschappijen ook al is uitgekeerd.
opt moment vana fkeuren wist Q aan de voorkant niet wat ie aan de achterkant deed, en was daarnaast ook onregelmatig RA en het kramptrekken was extreem verergerd
) en alles willen starten, daar hebben we 5 jaar naartoe getrasind en veel ellende meegemaakt en toen waren we in het Z1 beland en ineens was ie afgekeurd...nu gata het goed en wil ik hem dus graag uitbrengen, t is maar voor 1 jaartje, daarna is mn 2 jarige oud genoeg en mag die lekker mee op concours, en dan zal Q niet meer worden uitgebrachtiig niet vaak meer (ligt er ook aan hoe hij het blijft doen natuurlijk
)
dus ja wie controleerd het...maarja ik heb niet voor niets iets ondertekend voor amev en zit niet op een boete te wachten
russel schreef:Als hij door jouw goede zorg weer zo goed is, zou ik scheit aan Amev hebben. Hoe zouden ze daar uberhaupt achter komen?
Ik ken wel een sportpaard dat is teruggekocht en na lang tobben weer helemaal oke is, maar wel dikke Z weer loopt. Weet helaas niet voor je of dit een Amev paard is.
Ik zou dit niet zo strikt nemen, hoeveel paarden die door de verzekering worden gekocht voor de slacht en toch weer worden doorverkocht door de verzekering.
Ik vind het een hele rare regeling, als zij besluiten dat het paard niet meer goed is en uitbetalen en dan blijkt na een tijd goede verzorging dat het paard zich heeft hersteld, moet je hem maar laten staan? Dus bij elke ring staat een amev-er en als ik jouw paard koop staat er morgen een amev-er op de stoep? Geen oneerlijkere handel als paardenhandel. Ik zou deze regel lekker aan mijn paardrijlaars lappen en heerlijk doen wat jij met je paardje wilt, waar hij ooit voor is gekocht, wat hij aankan en goed in is. Dan zien we elkaar wel bij de rechtbank, kijken welke uitspraak komt door de verkeerde inschatting van de DA en verzekering en een goed paard te laten staan omdat een ander dat maar vind.
Deling van de winst? ook na aftrek van al je geld die je er in hebt gestoken om hem zo goed te krijgen, al dat wedstrijdgeld? Zullen ze bij moeten leggen, niks geen winst.
Zie trouwens maar eens een paard boven de 10 jaar met zoveel wedstrijdervaring maar ook met dit verleden in deze zwakke markt voor paarden kwijt te raken. Als ze je dan nog beperkingen opleggen, zijn ze wel voorbarig. Niet alles waar je voor tekent is zinnig en staat juridisch sterk.

) dus bij aanvraag van startkaart moeten zien dat het om een afgekeurd paard gaat, of dit in de praktijk ook zo gaat weet ik dus niet Monday schreef:Als jij kan aantonen dat jij het geld weer in zijn herstel hebt gestoken, dan vind ik (maar ja ik ben geen Amev) dat zij toestemming zouden moeten verlenen om hem weer uit te brengen. Als hij niet was afgekeurd, maar ze de DA-rekeningen hadden moeten betalen (ik ga er vanuit dat je ook voor ziektekosten verzekerd bent) waren ze het geld ook kwijt geweest. Misschien een leuk argument als je toestemming vraagt?
steffi wil ook meewerken om op wat voor manier dan ook mij en Q weer richting wedstrijd te kunnen laten gaan
met bv contact met Utrecht(die hem afkeurde) of met Amev op te nemen
hadden ze idd flink wat rekeningen kunnen betalen
maar na veel verzekerings-ellende met een pony met spat en daardoor daarna HKO fase 4 en Amev die dat ineens buiten de verzekering vond staan, en dus niet uitkeerde ook al was ze ongeschikt voor de sport geworden(waarvoor ze verzekerd was!)

die vrouw die ik aan de telefoon had wist er van de week ook al niets over, en ik heb het toch echt moeten ondertekenen...
Renske20 schreef:heb de site van amev hippo eens opgezocht ( http://www.amevhippo.nl )
dit staat er oa
Valt fysiotherapie onder de dekking?
Nee, de kosten van fysiotherapie, acupunctuur, homeopathie, en enig andere natuurgeneeswijze al dan niet voorgeschreven door een dierenarts komen niet voor vergoeding in aanmerking
als ze dit dus niet erkennen, zullen ze Q zijn herstel misschien ook niet erkennen, en hoeft er misschien niets terug worden betaald
Renske20 schreef:En hoeveel paarden komen dus niet bij de slacht terecht maar terug in de handel ???heb de site van amev hippo eens opgezocht ( http://www.amevhippo.nl )
dit staat er oa
* Wat is de gang van zaken wanneer het paard overgenomen wordt door de verzekering?
AMEV Hippo wordt bij overname eigenaar van het paard en deze zorgt ervoor dat het paard geslacht wordt.
Citaat:Geachte mevrouw Gravendeel
Voordat wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen, verzoeken wij u om ons het polisnummer van de verzekering door te geven.
in afwachting van uw reactie, verblijven wij inmiddels.
Hoogachtend,
AMEV Hippo Paardenverzekering B.V.

Renske20 schreef:ga dus vanavond bij mijn ouders opzoek naar dat polisnummer
en idd Sugarmiss, dat klopt, dat gaf Amev ook onmiddelijk toe!
ze zeiden dat wanneer mijn paard als sportpaard was afgekeurd en hij door Amev werd overgenomen, hij zeer wrsch de handel in ging als recreatiepaard....
wilde ik zeker zijn dat hij afgemaakt werd moest ik mee naar de slacht of hem terugkopen en zelf wegbrengen naar de slacht(of DA voor een spuitje)

Bets schreef:Nou ik denk persoonlijk dat je verklaring hebt moeten tekenen, dat je dit paard niet mag verkopen (je hebt hem uiteindelijk teruggekocht van verzekering) maar volgens mij mag je ook niet mee op wedstrijden. Tenzij je hem aanbied bij andere verzekering en dat je paard daar weer goedgekeurd word. Dat komt namelijk ook voor schijnbaar. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee.
Renske20 schreef:
ik heb idd moeten tekenen dat ik hem nooit verkoop, en hem zonder hun toestemming niet op wedstrijd start
laten goedkeuren en bij een andere verzekering aanbieden mag al helemaal niet(staat in hetzelfde document wat ik heb moeten tekenen) ik heb immers al door 1 verzekering zijn waarde uitgekeerd gekregen, hem opnieuw verzekeren/goed laten keuren zou als het al kan, alleen bij mn oude verzekering kunnen, met terugstorten van het uitgekeerde geld