Kunnen ze dit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:09

Ik ben zo ontzettend kwaad. Ik sta nu 1 1/2 maand op een nieuwe pensioenstal.
Ik had gevraagd aan pensioenhouder of hij de dierenarts na mij paard wilde laten kijekn. En dat ik er graag bij wil zijn. Maar hij wist niet hoelaat de dierenarts kwam dus ik zou nog even bellen.

Ik bel dus s'middags op hoelaat de dierenarts komt. TOen vertelde hij mij dat hij er al was. Dus ik vroeg of hij mijn paard wilde na laten kijken en wilde enten. EN dat ik er gelijk aan kom. Dat hoefde dus al niet meer want het was al gebeurd ( hoe wisten ze dat ze mijn paard moesten enten).
Ik dus op de fiets gesprongen. Kom ik daar aan. Blijken ze heb dus verdoofd te hebben. Want hij zou geslagen hebben naar de dierenarts (daarom wil ik er dus ook bij zijn. Hij heeft een slecht verleden). Heb dit wel betaald ook die verdoving . Dus ik al pist. En heb toen nog een keer duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet wil hebben. Ik wil weten wat er met mijn paard gebeurd en er ook bij zijn.

Vandaag kom ik op stal. Haal ik de rekening uit het bakje. En wat zie ik. 80 euro aan wormenkuren entingen consult en weet ik wat nog meer. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven. Ik wist niet dat ze dat van plan waren en ik heb er ook niet om gevraagd.

Ik ben jankend op de fiets gestapt. Dat ze dat zomaar kunnen doen. Vandaar dat hij (paard) een tijdje geleden zo van slag was ( en ik niet wist hoe het kwam). Ze zullen wel weer een praam en verdovingsmiddelen hebben gebruikt.

Ik heb net huilend mijn vriend gebeld. Ik ben zo voorzichtig met mijn paardje en dan krijg ik dit. Ik heb nog duidelijk gezegd dat ik overal bij wil zijn. En dat ik vantevoren wil weten wat ze doen met mijn paard.

Moet ik die 80 euro nu gaan betalen?

samantha5

Re: Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:16

pff wat een rare gang van zaken daar op die stal.

Ja betalen zal je wel moeten denk, dit is meer iets tussen jou en de staleigenaar. De DA doet wat hem opgedragen wordt en als hij moet verdoven dan moet hij het doen. (ook al doen ze dat tegenwoordig al snel.)

Mijn stal zal het iig niet wezen. Succes!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:19

Ik ga daar dus ook weg.
Dit pik ik niet.

Dat kunnen ze toch niet zomaar doen. Mijn staleigenaar gaat dat maar betalen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:34

jij hebt geen opdracht gegeven dus hoef je niet te betalen heel simpel,
haal er iemand bij die verstand van dit soort zaken heeft en laat het uitzoeken.

als jij geen toestemming geeft dat iemand zonder jouw goedkeuren dingen doet met je paard, dan is diegene naar mijn weten daar zelfs nog strafbaar voor ook.

even uitzoeken hoe je dit moet aanpakken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:36

Bedankt

Ga wel even naar de rechtswinkel. Kan je die ook bellen?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:04

Jeetje!..
Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt, ik heb dat ook altijd dat ik overal bij wil zijn en heel zuinig ben op mijn paard.
Jij belist nog altijd hoe en wat er met je paard gebeurt ik zou dus mooi niet betalen...!
Ik zou hun het betaald zetten en daarna weggaan naar mensen die je wensen wel respecteren!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:11

Als je op google rechtswinkel intikt krijg je een heel lijstje o.a. rechtswinkel amsterdam, utrecht, etc. Bij Amsterdam staat er ook een telefoonnummer bij.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:11

bedankt
Ga gelijk even kijken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:23

Ik snap je verhaal niet helemaal

Die rekening, was die voor die keer die je beschreven hebt of is dit al weer een andere situatie?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:24

Nee is een andere. Van al die entingen enz die achter mijn rug op zijn gedaan. Waar ik nu dus de rekening van thuis heb.
Ga morgen vragen hoe dit allemaal zit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:27

Dat lijkt me inderdaad niet kunnen

Hoe is dat geregeld op jullie stal? Is het normaal dat dit gewoon zomaar gedaan wordt of hoor je je normaal gesproken in te schrijven op een lijst ofzo?

Lijkt me inderdaad dat je hier een stevig woordje over kunt wisselen met je stalhouder (en die rekening hoef je niet te betalen als jij geen toestemming hebt gegeven).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:30

Lijsten hangen er niet. En ik sta er nu 1 1/2maand. En er is ook niks gevraagd. ik heb niks gevraagd en ik heb al helemaal nergens toestemming voor gegeven.
Mijn vriend gaat morgen even praten (ik klap dan dicht) En geef dan toe.
Ik ga wel mee.
Wil wel eens weten hoe de vork in de steel zit.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:35

Zijn die entingen wel bijgeschreven in je paardenpaspoort?
Had je dat ervoor afgegeven bij stal?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:37

nee ik heb het paspoort altijd thuis. En aangezien ik er altijd bij wil zijn bij dierenarts, hoefsmid of tandarts bezoek.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:46

Als het goed is hoef je die rekening niet te betalen, maar dat zal wel heel moeilijk worden. Want het kan zijn dat je je gelijk bij de rechter moet zoeken en dat is zeker niet goedkoop.

Is er geen mogelijkheid bij jullie op de stal dat je zelf de DA belt en zelf een afspraak maakt? Op die manier betaal je misschien iets meer, maar je weet zeker dat er een DA komt die om kan gaan met jou paard (je zoekt er zelf 1 uit) en dat hij komt als jij een afspraak hebt staan. Dat kan in elk geval de volgende keren een hoop geldt en ongemakken schelen.

Ik hoop in elk geval dat je het onderling met zowel de DA als de stalhouder kan regelen. En anders dan zou ik de volgende keer zelf een DA regelen. Dan maar iets duurder uit, maar dan weet je wel wat je in huis haalt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 16:49

Ik ga daar dus weg. Ik heb 3x gezegd dat ik erbij wil zijn en wil wten wat er met mijn paard gebeurt. Ik heb dus duidelijk tegen de muur gepraat.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:06

felicity schreef:
Ik had gevraagd aan pensioenhouder of hij de dierenarts na mij paard wilde laten kijekn.

Wat raar, voor dat soort dingen bel je de DA toch zelf voor een afspraak?!
Als je dat allemaal maar aan je stalhouder overlaat (lekker makkelijk?) dan kun je er natuurlijk wel bijna op wachten dat er een keer iets tussendoor glipt en niet helemaal gaat zoals jij het wilt omdat de een de ander misschien niet helemaal goed heeft begrepen. Om dan vervolgens te gaan dreigen met een rechter vind ik echt heel ver gaan hoor!
Het lijkt me dat hier gewoon sprake is van een (vervelend, dat wel) misverstand.

Is je paard al bejaard trouwens, omdat je het consequent over pensioen hebt ipv pension?

En rekeningen niet betalen vind ik niet erg correct tegenover de DA, die heeft geen boodschap aan wat er speelt tussen jou en je stalhouder, die doet gewoon z'n werk zoals hij denkt dat het goed is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:15

Je staat er pas anderhalve maand en hij is al 2 keer geënt? En je had zelf niet gezien dat hij niet rad is maar je laat er wel een DA naar kijken?

Nee, ik geloof idd dat ik het niet helemaal snap...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:21

Er komt standaard een dierenarts op stal. En mijn staleigenaar zag dat mijn paard niet goed liep. Dus hij zei dat er elke dinsdag een dierenarts komt. En daarom had ik gevraagd of die er na wilde kijekn omdat het dinsdag was. Maar hij wist dus niet hoelaat hij zal komen dus had ik s'middags al gebeld. En toen was hij al geweest. En hefet mijn paard geent. Heb toen duidelijk gezegd dat ik dat niet wil hebben. En nu is het weer gebeurd.

En dan is het nog niet netjes als ik geen toestemming heb gegeven dat mijn paard allemaal middelen in zijn lichaan krijgt gespoten.

Geloof dat jij het niet helemaal snapt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 18:00

Ja sta er nu 1 1/2 maand. En hij is twee x geent. 1x door mij zelf (aangegeven). EN daarna door mijn staleigenaar. Waar ik dus niet om gevraagd heb. En ook geen toestemming voor gegeven heb.
En ik was aan het rijden en hij liep niet lekker (niet kreupel). En toen zei de staleigenaar dat er elke dinsdag een dierenarts komt. Dus heb ik gevraagd of die er even naar wilde kijken.

Snap je het nu.
En ik maak er niet meteen een rechtszaak van. ind het alleen niet netjes dat er achter mij rug om is met mimn paard gerommeld is. En mijn paard heeft al een moeilijk karakter en daarom wil ik er dus altijd bij zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:51

Die enting die hij erin heeft laten stoppen is wss je rhino? die herhaald moest worden of niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 14:53

Nee Ik hoefde rhino niet te herhalen. Maar ik laat het maar zo. Denk dat hij gewoon het voor mij makkelijker wilde maken ofzo. Heb ook nog niet met hem kunne praten vanwege de ruiterdagen.

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:00

tsss het kan en mag sowieso nooit voorkomen dat iemand anders bepaald wat er met je paardje gebeurt vooral niet als je al aan hebt gegeven dat je er zelf bij wilde zijn....
dat is echt een brutale fout van de pensioneigenaar en ik zou het niet pikken, ik denk dat de meeste rechters je gelijk zullen geven, ga even langs de rechtwinkel of bel de jurofoon die geven ook advies (tik bij google: jurofoon in en je krijgt het nummer)
of ga even langs de staleigenaar en leg uit dat je dit erg tegenvalt en dit alles absoluut niet de bedoeling was, dus of je de kosten mis kan delen?
wil hij dit niet dan kun je hem op de hoogte stellen van je plannen om er een zaak van te maken. suc6!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 15:05

Omer nou een rechter voor te slepen voor 80 euro. Vind ik eigenlijk weer te veel moeite, Als het nou om 800 euro ging was het een ander verhaal. Ik wil eerst even met de stalhouder praten. Misschien is er wat fout gegaan in de cominicatie ofzo ( dacht dat ik duidelijk genoeg was misschien toch niet)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:07

Als de staleigenaar de dierenarts opdracht heeft gegeven om te enten, laten onderzoeken, wormkuur geven etc etc terwijl jij het daar niet mee eens was, lijkt mij niet dat je de rekening moet gaan betalen.
Jij hebt immers die opdracht niet gegeven.
Waarom zou jij dan voor de kosten opdraaien?
Kosten die niet hadden gehoeven.

Maarrr, in je eerste reactie zeg je dat je zelf tegen de staleigenaar hebt gezegd dat er gekeken en ge-ent moest worden en even later zeg je dat het paard al ge-ent is.
En ook komt er ineens een rekening boven water van nog weer een enting en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Paard is dus in die korte tijd 3 maal ge-ent?
Die waar jezelf bij was, die waar je ineens een rekening van kreeg en die van (afgelopen?) dinsdag?
Het is iig niet erg duidelijk je verhaal.