wel of niet terug naar oude stal?? geef je mening......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

wel of niet terug naar oude stal?? geef je mening......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:43

ik heb met mijn paard altijd bij mijn schoonouders gestaan, sinds januari sta ik nu bij een andere stal ivm dat ik zwanger was, bij mijn schoonouders moest ik alles zelf doen; voeren, binnen zetten, buiten zetten, uitmesten, weiland uitmesten, rijden.
Bij de andere stal word alles gedaan.
Mijn schoonouders betaalden de andere stal, omdat ze mijn stal dan verhuurden en hun daar die box van betaalde zeg maar.
Inmiddels ben ik bevallen en rij ik weer volop.
Bij mijn schoonouders zijn momenteel 8 lege stallen, dus nu betalen ze mijn stalling dus echt.
Van hun mag ik daar blijven staan als ik dat wil.
Als ik terug zou gaan gaat mijn schoonvader hem 's winters binnen en buiten zetten en de stal uitmesten.
Nadeel is dat ze op vlas staan.
Op de andere stal hebben ze stro.
Op de andere stal kan hij naar buiten kijken door een open luik, hier kan hij de gang inkijken en van een afstand ook naar buiten.
De stal van mijn schoonvader is vlakbij het bos, de andere is een heel stuk verder, wat inhoud dat ik minder lang door het bos kan rijden ivm. tijd.
Bij mijn schoonouders kun je onbeperkt hooi voeren, ook op het land.
Bij de andere stal krijgen ze 's winters kuilgras in de box, wel meer dan genoeg.
Bij mijn schoonouders kun je zelf bepalen wanneer je hem binnen zet, vanaf 1 september, of 5 augustus, of zomaar een nachtje.
Bij de andere stal gaan ze allemaal dezelfde periode naar binnen, ook al had jij het eerder of later gewilt.
Verder worden de paarden hartstikke goed verzorgd, ze hebben zelf ook echt verstand van paarden en er is een leuke sfeer.
Bij mijn schoonouders staan ook wel een aantal zeurmensen zeg maar.
Op beide stallen heb ik ook mensen waar ik het goed mee kan vinden.
Op zich staat hij prima waar hij nu staat, maar ik vind het wel lastig dat hij ver van het bos staat en dat mijn schoonouders het nu echt betalen vind ik wel genant.
Wat zouden jullie doen, blijven op de huidige stal of terug naar mijn schoonouders??
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 01-07-05 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Aramat

Re: wel of niet terug naar oude stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:50

Het enige nadeel van de stal bij je schoonouders is dus dat ze daar op vlas staan? Die andere stal heeft toch meer nadelen dan? Zou lekker terug gaan naar je schoonouders als ik dit zo lees!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 14:08

nou ja, echte grote nadelen vind ik niet, maar als je dan toch gaat vergelijken hé.
Dustin is iig heel tevreden op zijn nieuwe adres.
En hele leuke mensen, altijd bereid je te helpen of wat voor je te doen.
Voordeel bij mijn schoonouders is ook dat mijn Shetlander daar ook staat, nu wat onhandig op verschillende adressen.
Qua afstand van mijn huis maakt het weinig uit.
Bij beide komen ze in de winter de hele dag buiten.
Zomers dag en nacht.
Bij de andere stal is een bak, bij mijn schoonouders niet, maar op 10 minuten afstand kun je in de bak van de rijvereniging rijden.
Bij mijn schoonouders moet je langs de sportvereniging, daar kan het in de winter nogal eens druk zijn met auto's, daar kan mijn paardje nog wel eens raar van doen, bij de andere stal is het meeste door een grote berm.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:11

Als ik dit zo lees zou ik ook terug gaan naar je schoonouders!

Amondi

Re: wel of niet terug naar oude stal?? geef je mening......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:25

Als ik het verhaal lees begrijp ik dat je bij allebei de stallen het wel naar je zin hebt. Ik zou dan gewoon alle nadelen van allebei de stallen op een papiertje schrijven en gaan kijken welke de minste heeft en daar het paard gaan stallen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:25

ergens lees ik tussen de regels door dat je eigenlijk wel wil blijven staan waar je nu staat alleen dat je het dus vervelend vind dat je schoonouders dat betalen...
dat is de ondertoon die ik een beetje mee krijg...

Tsja de keuze is aan jou natuurlijk maar kun je niet de helft betalen of het gehele bedrag van je nieuwe stalling?
Maar aan de andere kant ze hebben het aangeboden en na je zwangerschap gezegd dat je daar best mag blijven staan ze zijn oud en wijs genoeg om dat te kunnen bepalen als ze dat voor jou willen betalen...
als ze het niet willen dan zeggen ze het wel neem ik aan toch?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 14:32

spottie schreef:
Als ik het verhaal lees begrijp ik dat je bij allebei de stallen het wel naar je zin hebt. Ik zou dan gewoon alle nadelen van allebei de stallen op een papiertje schrijven en gaan kijken welke de minste heeft en daar het paard gaan stallen.

dat heb ik al gedaan, maar eigenlijk gaat het een beetje gelijk op.
Het is idd bij beide stallen leuk, en bij beide heb je ook mindere kanten.
Maar het is wel weer zo dat als ik niet zwanger was geweest was ik gewoon op mijn oude stal blijven staan.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:37

Ik zou naar je schoonouders gaan, je heb door toch meer mogelijkheden vooral als ik het zo lees met het land. Ik vind het zelf erg belangrijk dat een paard veel naar buiten kan. En het bos (ik rij liever buiten dan in de bak) zou voor mij een voordeel zijn dat het dichterbij zou zijn

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:48

Rivjenn schreef:
Maar het is wel weer zo dat als ik niet zwanger was geweest was ik gewoon op mijn oude stal blijven staan.

Persoonlijk, al was het gewoon voor mijn eigen geweten zou ik teruggaan naar mijn schoonouders...

Aangezien je paard er niet echt minder van zou worden omdat ze toch overdag buiten lopen op beide adressen, dan maakt dat luikje denk ik ook niet het verschil van dag en nacht.

Als je zelf liever op de andere stal blijft staan zou ik het zelf proberen te betalen.
Nu betalen je schoonouders voor jouw hobby terwijl als ie bij hun staat het hun best wel geld zal schelen...

Gewoon uit het principe zou ik terug gaan. (maar dan ben ik wel een moraalridder hoor )