safestyle beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramsesje

safestyle beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 10:47

hallo

ik wil graag nieuwe beugels kopen en heb altijd met de sprenger beugels gereden (die dat buigbaar zijn) maar nu heb k een nieuw zadel gekocht en moet ik dus ook nieuwe beugels hebben. Heeft er iemand ervaring met deze nieuwe beugels? Het gaat om deze beugels www.safestyle.nl

groetjes

Ramsesje

Re: safestyle beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:03

niemand?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:30

Deze beugels heeft een stalgenoot van mij..
Ze is er erg over te spreken..
Je moet wel goed beugeldruk houden, anders ben je ze zo kwijt..

Wij hadden alleen op de manege de meningen verschillend over het dragen van de beugel.. hoe om hij nou moet!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 18:25

dus zij is er positief over, heb je er zelf al mee gereden??

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:45

ik vind wel dat op de foto's ze haar hakken erg naar binnen draait en de tenen naar buiten, maar dat kan natuurlijk ook aan haar liggen.

Paris85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:46

hmm vind je dat soort beugels niet een beetje onzin? Dan kan je net zo goed beugels kopen met zo'n elastiek of gewone normale beugels dan ben je een stuk goedkoper uit! Kijk GPG beugels daar kan ik me nog in vinden die zijn goed voor je kniën maar deze beugels zijn gewoon in het leven geroepen om ontzettend veel winst te maken met een 'ander' design wat zogenaamd beter dan andere veiligheidsbeugels zou zijn.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:28

Dit lijkt me echt ontzettend onhandig! Als je idd je voeten even niet stilhoudt of wat dan ook, dan schiet je er al uit, en ik denk niet dat het zó makkelijk moet gaan.

Zoals Paris al zegt kun je dan beter veiligheidsbeugels kopen. Is een zelfde constructie als deze, alleen daar waar hier 'niks' zit, zit er bij die beugels een elastiek. Hebben wij zelf ook! Deze schiet er niet al bij een stootje vanaf, maar als je erafdonderd schiet het los (geloof me ). Erg handig dus. En áls het er dan al afschiet, is de elastiek niet meteen kapot. 'Vroeger' hadden wij ook slechte elastieken, die vanzelf al begonnen te scheuren etc, en toen konden we keer op keer nieuwe elastieken kopen. Maar deze wat we nu hebben zijn echt sterk (scheuren dus niet), dus het kost je bijna niks (zowieso maar rond de 2 a 4 euro per 2 elastieken dacht ik..). En met deze doen we al zeker een jaar of 2!!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:29

ja, wat ga je doen als je paard eens een rare sprong maakt en jij schiet met je voet uit de beugel? ik vind ze niet echt handig, liever dan met een elastiek...

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:47

ik zou ook met elastiek doen die heb ik ook zijn zeer fijn en als je er afvalt gaan ze open deze beugels lijken mij niet echt fijn om de zelfde reden als biepje zegt

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:46

Ramsesje schreef:
dus zij is er positief over, heb je er zelf al mee gereden??

Nee nog niet zelf mee gereden.. maar dat ga ik wel proberen..

vamp schreef:
ik vind wel dat op de foto's ze haar hakken erg naar binnen draait en de tenen naar buiten, maar dat kan natuurlijk ook aan haar liggen.

Dat is mij ook opgevallen, er zijn nu 2 ruiters die deze beugels hebben. En beide steken hun tenen naar buiten....

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:39

mij lijkt dat als je paard een onverwachte beweging maakt je voet eruit schiet en jij er waarschijnlijk eerder afknalt doordat je geen druk op de beugels kan uitoefenen. ik zelf reed altijd met elastiek maar later met beugels die open klikken als je er van af valt werkt ook prima

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:18

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 15:57

heb uiteindelijk terug de sprenger veiligheidsbeugels gekocht was die gewoon en denk inderdaad dat jullie gelijk hebben