paar vraagjes nog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

paar vraagjes nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 10:01

ik kan nu misschien een landje krijgen voor de pony die ik op het oog heb.

heel gaaf, maar ook reden om nog eens heel erg goed na te denken.

daarom de volgende vragen:

ik kan de huur van het land betalen, en ook de wormkuren, inentingen, hoefsmid en tandarts.
spullen ben ik niet nodig of het kost niet veel.

is 500 euro genoeg om achter de hand te hebben voor de eventuele dierenartskosten?
(ik weet wel dat je het nooit goed kan zeggen, maar ze kan iig niet meer in de verzekering, is te oud).

en dan nog het volgende probleem: ik kan s'avonds en als ik een kind ziek heb geen kant op.
de pony gaat op rust dus ze heeft geen beweging nodig, maar ik vraag me wel af hoe het moet als ze me s'avonds bellen dat er iets met haar aan de hand is.
hoe doen jullie dat?

ze komt als het doorgaat tien minuten fietsen hier vandaan te staan op een boerderij.

ben wel benieuwd, kan wel advies gebruiken..

cinny1

Re: paar vraagjes nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:07

Met 500,- kun je in ieder geval de eerste kosten dekken als ze iets mocht gaan mankeren. Ik zou wel elke maand iets opzij blijven zetten.

Je zegt dat ze op een boerderij komt te staan. Als er iets is kunnen de mensen op de boerderij dan in eerste instantie helpen? En je geeft zelf aan dat het 10 minuutjes fietsen is, dat moet te doen zijn, toch?!
Misschien een goedkoop brommertje, dan ben je er in ieder geval sneller...
Ik neem aan dat je alleen bent, als je een ziek kind hebt wordt het moeilijker als je niemand in de buurt hebt die in geval van nood even op zou kunnen passen.
Heb jemisschien aardige buren die je dan zou kunnen vragen op je kindje te passen?

Succes

Hetja

Re: paar vraagjes nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:09

Dierenartskosten zijn van te voren nooit in te schatten, maar volgens mij kan je het er wel eventjes mee redden hoor.
Met geen beweging neem ik aan dat je bedoelt dat je er niet meer op gaat rijden enz. een paard heeft immers altijd beweging nodig.
Misschien kun je iemand zoeken die eventueel in jouw plaats heen zou kunnen gaan, is ook altijd makkelijk als je een dagje niet kan, weg wilt of ziek bent o.i.d?
Succes met je (toekomstige) paardje!