hoe zijn deze zadels??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

hoe zijn deze zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 08:32

We hebben een 2 jonge paardjes staan en die worden volgend jaar ingereden nu ben ik aan het zoeken voor een niet te duur dressuurzadel maar wel wat gedeeltelijk aan mijn eisen vol doet!!
Nou heb ik op divoza en op piaffe 2 dress zadels gevonden met een leuk prijskaartje maar is het ook wat?? Deze zadels hebben dan als doel. Het paard in te rijden en daar het eerste jaar op te blijven rijden, en dan een beter aan te schaffen omdat een jong paard nog groeit (veel meer dan een ouder)

Dit zijn ze:

Royal dressuurzadel (BI103200)

Dit zadel heeft een diepe zit, extra lange zweetbladen, lange singelstoten en is voorzien van kniewrongen.

Kleuren: zwart
Maten: 17 inch

€203,00 Bestel dit artikel [help]

Het andere zadel:

Baseline Start Dressuur
Een populair geprijsd dressuurzadel van leder. Stevige zit, opvulbare kussens. Geheel compleet.
€ 224.61

SkyMarian

Re: hoe zijn deze zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:38

het is alleen wat als de zadels passen
met beide heb ik geen ervaring

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:15

Ik ken beide zadels niet. En inderdaad zoals Sjakie zegt kan het alleen iets zijn als ze passen.

Maar als je het zadel alleen voor het inrijden wil gebruiken wil je dan niet liever een vzh zadel?

Ik heb mijn paard ook ingereden met een dressuurzadel maar miste toch wel af en toen een vzh zadeltje. Maar geen vzh zadel wat ik op mijn paard heb gelegd pastte naar berhoren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:16

de royal ken ik alleen de kunststof , die gebruik ik zelf ben daar wel tevreden over , geloof alleen dat die uitverkocht is (ging ook om eenmalig iets..)

de baseline heb ik hier 2e hands liggen is nog als nieuw , mensen zijn overgestapt op western

ziet er netjes uit het zadel , heeft medium boom
kan amper zien dat die uberhaubt gebruikt is
kussens alles is nog als nieuw

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:02

Royal ken ik niet en Baseline vind ik echt bagger