Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
punkies schreef:nou, op de paardenmarkten vind je nog wel eens wat. En ik denk bij de dierenbescherming, dat die nog mensen zoeken, van ponys die ze opnemen
Sapphire schreef:ik heb geen idee waar je die kan kopen maar het is wel een goed idee daar help je zo'n beestje ook mee!
xKatleentjex schreef:Denk heel goed na alvorens je aan zoiets begint. Het lijkt misschien heel nobel, maar vergeet niet dat een paard dat zwaar mishandeld/verwaarloosd is geweest vaak een heel psychisch trauma met zich meedraagt. Bijgevolg zijn ze vaak moeilijk te hanteren, hebben ze vreemde gedragingen en horen ze eigenlijk enkel thuis bij mensen die ervaring hebben met dat soort dingen en die weten hoe ze ermee moeten omgaan.
Ikzelf heb een paard gehad dat niet eens zwaar mishandeld of verwaarloosd was, maar die evengoed toch aardig wat opgeknapt kon worden en niet correct of zachtaardig was behandeld in het verleden. Heeft meer dan een jaar geduurt voordat ik echt kon zeggen dat het paard terug een beetje op een normaal paard begon te trekken.
kimbalover schreef:(zul je wel denken: en blacky dan? jah das een shet en daar rijd ik bijna nooit op, doet mn nichtje en zn verzorgster)
punkies schreef:kimbalover schreef:(zul je wel denken: en blacky dan? jah das een shet en daar rijd ik bijna nooit op, doet mn nichtje en zn verzorgster)
ik ken dat gevoel goed ja
tessie1985 schreef:denk er niet te licht over want dit zal een hele klus worden
maar vind het wel goed dat je zo een paard een goed leven wil geven!
kijk anders even op paardenopvang.com daar zijn ze niet allemaal verwaarloost maar het geeft ook een goed gevoel om een paard een 2e kans te geven
daantjuhhh schreef:
En wat zegt die man die notabene van de DB is: IK HAD HEM ALLANG NAAR DE SLACHT GEBRACHT!!
Dat vond ik dus echt bel;achelijk, dat hij dat zei.
xKatleentjex schreef:daantjuhhh schreef:
En wat zegt die man die notabene van de DB is: IK HAD HEM ALLANG NAAR DE SLACHT GEBRACHT!!
Dat vond ik dus echt bel;achelijk, dat hij dat zei.
ik kan de reactie eerlijk gezegd begrijpen. Als een paard zo onhandelbaar is geworden, dat hij nooit meer te "genezen" is en hij echt een gevaar vormt voor zijn omgeving, is hij misschien zelf beter dood af omdat hij zich zelf psychisch helemaal niet goed voelt.
Eigenlijk een typische het paard moet zwaar boeten voor de domme fouten die de mens heeft gemaakt, iets wat ik zo oneerlijk vind en waar ik me zo boos om kan maken, maar zo gaat het helaas.