M'n merrie is op het moment nogal 'buikig', werkelijk ieder grammetje wat eraan komt gaat direct op haar buik zitten. Hierdoor 'gaat dan automatisch de singel wat naar voren kruipen, en kruipt in het stukkie achter de voorbenen- het zadel gaat langzaamaan mee.
Niet handig dus.
Ik heb een prima KN zadel, en aan laten passen lijkt me vrij zinloos (als ie hier al op kan worden aangepast?) aangezien mevrouw ook zo weer wat afvalt en het zadel dan weer braaf blijft liggen.
Nou werd me aangeraden om er op zulke momenten een voorsingel onder te doen, heb er een geleend, ermee gereden, en het werkte idd.
Maar mag je die er op (dressuur)wedstrijden er eigenlijk wel onder hebben? Ik heb er afgelopen vrijdag op concours ook mee gereden en toen is er niets van gezegd- maar of het nou echt mag is natuurlijk punt 2.
En welke voorsingels zijn het prettigst?
Die wat ik heb geleend was gemaakt van een soort geweven band (waar de goedkoopste longeersingeltjes ook van zijn gemaakt) en had een gesp die direct op de huid lag, dat band was nogal ruw (ik vond het niet zo prettig aangezien je toch al flink aan moet snoeren wil zo'n ding zin hebben). Bovenkant was leer, met dan 2 opstaande hoeken die zeg maar je zadel tegenhouden.
Welke voorsingels zijn het prettigst??