Toen mijn vorige paard begon steeds slechter begon te lopen, heb ik eerst gewoon een dierenarts laten kijken. Deze kon niks vinden ik had een okay paard dat alleen maar kon bokken in galop (dat heeft hij nooit gedaan was een duitser befehl ist befehl). Ook begon hij steeds meer te vallen. Toen heb ik hem naar een holistische dierenarts gebracht (Laarakkers) deze heeft hem helemaal doorgemeten met een soort wichelroede (tja zo ziet het eruit) en wat bleek mijn paard had een bijna dwarslesie dus nog niet te zien op foto's. Na langdurige behandeling liep mijn paard weer zijn zproefjes rond.
Nu wilde ik vragen of jullie ook ervaringen met holistische artsen hebben en simpelweg of jullie erin geloven.
Ik heb Erik nooit bij mijn paard gehad (nooit een reden voor geweest) maar indien nodig zal ik hem wel consulteren. Ik "geloof" er niet in, maar Erik heeft als basis zijn gewone DA opleiding in Utrecht gehad en is van daaruit verder gegaan. Dat vind ik toch wel een noodzakelijke basis voor een goede diagnose.
Het "doormeten" met pendel of biotensor vind ik compleet vaag, maar het werkt wel en dat vind ik uiteindelijk het belangrijkste. Ik heb diverse demo's en behandelingen gezien, het is me volstrekt onduidelijk HOE het werkt, maar heb duidelijk gezien DAT het in ieder geval iets DOET. Jaren geleden kreeg mijn poes voor een kwaaltje homeopatische druppels (via reguliere weg zou ze aan een prednisonspullie zijn gezet), waarbij de dierenarts ook zei "ik weet niet waarom en hoe het werkt, maar het werkt." En inderdaad, het werkte...... Sindsdien ben ik minder fanatiek op het begrijpen hoe het werkt, maar maak gebruik van mogelijkheden die er zijn
ik geloofde er ook niet in, maar na 3 jaar DA ellende met mn paard kreeg Steffi vd Laarse(met erik laarakker samengewerkt, ook DA opleiding afgerond) hem weer helemaal oke!
Ik moest mijn paard toen behandelen met accupunctuurZALF, nou accupunctuur wilde ik best in geloven maar dat. Nou dus ik als ongelovige braaf mijn paard behandelen en ik kreeg toch een aantal electrische schokjes van dat spul. Het moet dus iets doen. Alleen dat lijntje om stroom buiten om te leiden (ik noem het de telefoon) dat vind ik echt ongeloofwaardig. Het werkte dan weer wel overduidelijk bij mijn paard.
Ik ben ook naar Laarakker gegaan omdat hij een gewone opleiding achter de rug heeft. Ik geloof niet zo in mensen die in ene keer homeopaat of holistisch arts zijn geworden
ik werk ook met een biotensor en je kan er een heleboel door te weten komen bv allergieen zijn op te sporen en zo is er veel te vinden via de biotensor.
Dat ding die Laarakkers en Steffi gebruiken lijkt op een lineaal. Heel aprt. Elk orgaan in het lichaam heeft een bepaalde frequentie. Deze stellen ze in op die lineaal, en gaan dan langs dat orgaan heen en weer bewegen. (Aan die lineaal zitten twee uitsteeksels met magneten. Die houden ze losjes in hun hand) Na een aantal keer heen en weer bewegen is de lineaal omgeklapt. Door een "simpel" rekensommetje, weten ze dan of er een probleem zit of niet. Steffi zei dat iedereen dat kan. Als je de frequenties enzo weet. Zo'n biotensor hou je heel lichtjes in je hand, en gaat met je andere hand over het lichaam van het paard. Dat ding schud constant "ja" (van boven naar beneden) en op het moment dat er een blokkade ofzo zit, dan gaat ie "nee" schudden. Heel apart. (maar de preciese werking weet ik niet, zo zag t er voor mij uit.) Dit zou in principe ook iedereen kunnen. Je moet alleen denk ik wel weten waar je voor wat moet meten.