Wie heeft ervaringen met een Vaquera zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vientijntje

Wie heeft ervaringen met een Vaquera zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:04

Ik zit erover te denken om een Spaans vaquera zadel te kopen voor mijn paard (andalusiër). Nu heb ik op internet een adres gevonden waar je deze zadels kan kopen (in Veendam).

Heeft iemand hier op bokt ervaringen met een vaquera zadel? Wat zijn de voor- en nadelen en waar moet ik op letten bij de koop van zo'n zadel?

En weet iemand toevallig ook andere adressen waar je deze zadels kan bekijken en kopen?

Bedankt voor reacties!

Groetjes,
Anke

Elskevree

Re: Wie heeft ervaringen met een Vaquera zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:13

@Anke ik heb zelf een jaar lang met een Vaquera zadel gereden. Ze zitten ontzettend prettig, vooral als je lange ritten gaat maken. Dressuur oefeningen begin ik niet aan omdat paarden met zo'n zadel niet goed kunnen inbuigen. Ik heb mijn zadel toen verkocht omdat ik erachter kwam dat hij niet goed paste. Toen ik het vaquera zadel kocht had ik nog niet zoveel verstand van helaas... Waar je op moet letten is dat het zadel niet te lang is ivm met het beetje inbuigen wat mogelijk moet zijn. Daarbij moeten het zadel zowel voor als achter niet te smal (vanwege indrukken ribbenkast) en niet te breed zijn (anders drukt hij op de ruggengraat). Als je weet hoe een gewoon zadel moet liggen, heb je al een goede basiskennis. Als je een nieuw vaqeura zadel koopt, heb je wel kans dat hij achter nog moet gaan liggen.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:16

oeps vergeten verkooppunt: www.woeste-hoeve.com. Wij hebben trouwens ook nog een vaquera zadel te koop. Het past op een wat smaller/normaal paard.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:08

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:30

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga me er eens wat meer in verdiepen!
Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:24

Hier is er eentje te koop, PB maar voor de details.