drachtige merrie schrikdraad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boundless

drachtige merrie schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:50

Ik heb een vraag:
Een vriendin van mij haar paard is net drachtig maar nu heeft ze met het voeren ( ze was een beetje nijdig) per ongeluk met haar lip ( deed ze dus zelf, ff voor de duidelijkheid) het schrikdraad aangeraakt met als gevolg dat ze haar lip stok stijf hield en vervolgens is gaan rennen door het land niet wetende wat haar zojuist was overkomen.
Na een tijdje is ze bedaard maar kan een schok schadelijk zijn voor het veulen?????

carola1

Re: drachtige merrie schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:17

nee hoor, anders werden er maar weinig geboren hoor

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:55

Nee volgens mij heeft dat ook geen invloed hoor. De schok is daar te licht voor denk ik. En anders werden er idd maar weinig geboren
Ze zal misschien zelfs nog wel vaker in aanraking komen met schrikdraad, dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken hoor... ennuh als het een troost is... dat is mijn drachtigerd ook overkomen en ze heeft nu een heel mooi en gezond veulen!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:14

Toen mijn merrie nog drachtig was ging ze met regelmaat van de klok tussen de schrikdraden door Ik zag haar dan echt schokken krijgen van het draad maar het deed haar niets, het gras aan de andere kant was belangrijker.
Veulen heeft er absoluut geen last van gehad, staat hier nu een gezonde jaarling te zijn.
1 ding heeft hij er wel aan over gehouden , hij is imuun voor stroom en gaat als het hem uitkomt overal doorheen