Zadelmaker Groningen gezocht voor opvullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Zadelmaker Groningen gezocht voor opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:18

Wie weet in de provincie Groningen (evt. op de lijn Groningen-Leeuwarden of de kop van Drenthe) een goede zadelmaker die een zadel goed aan kan passen?
Waar zit de zadelmaker? Wat zijn de kosten? Hoe lang ben je het zadel kwijt?

Het zadel moet namelijk over de hele lengte hoger komen te liggen. Dus ook voor. De boom moet niet smaller, maar de vulling moet wel de kamer versmallen zeg maar. Verder moet de vulling dus over de gehele lengte naar achteren bijgevuld worden.
Mogelijkheid om paard mee te brengen heb ik niet (zadel wordt op meerdere paarden gebruikt, bij alllemaal hetzelfde euvel dat zadel hoger moet liggen en voor dus door de vulling aan te passen wat smaller moet worden). Ik kan wel foto's maken en zelf iets opmeten.

Kootstra doet alleen zadels die hij zelf verkocht heeft, dus die valt af (wel een echte vakman).
Divoza heb ik nog een bon van om gratis op te laten vullen, maar zij willen de boom versmallen in een pers, en dat wil ik absoluut niet. Boom is breed genoeg, maar kussen moet gewoon goed gevuld worden.
Bellingwolde: wat is het juiste telefoonnr? Het nr wat in de telefoongids staat is onjuist.
Waar dus wel goede adressen?

Bayja

Re: Zadelmaker Groningen gezocht voor opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:24

Ik heb mijn zadel laten opvullen in Wedde. Supergoed gedaan, Hartlief heten ze geloof ik.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:30

Kootstra doet ook wel als je het zadel niet bij hem gekocht heeft toch? die van me zus had ie wel gedaan terwijl ze die daar niet heeft gekocht.. hij is egt onwijs goed we zijn vandaag nog heen geweest zadel gekeken ik heb al een meastoso ben er super blij mee en hij maakt m altijd weer pas als ik t niet goed vind

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:05

Divoza ben ik ondertussen ook niet meer zo weg van... Zij hebben mn zadel opgevuld/nagekeken (met paard erbij zelfs!!!) en nog past ie niet goed... Kootstra is welecht een vakman, en een hele goede. Ik zou hém bellen, ik dacht nl dat hij ook wel zadels doet die hij niet zelf verkocht heeft. Je weet dan iig zeker dat je zadel vakkundig gemaakt wordt...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:44

mail eens voor meer info. kom door heel nederland.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 11:15

Kootstra valt in dit geval af. Het gaat om een AB-merk, Zaldi. Kootstra wil alleen maar A-merken doen. En dan nog kost het opvullen bij hem 250-350 euro. Het Zaldi-zadel is 4 maanden oud, 859 euro kostte nieuw. Dus het opvullen staat dan niet in verhouding tot de prijs van het zadel.
Een meer gangbare prijs voor opvullen is 45-75 euro heb ik al gehoord.

marina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:26

Weet iemand van jullie ook hoe dat gaat met opvullen bij Kootstra? Ik neem aan dat hij het paard erbij wil zien, voordat hij het zadel gaat aanpassen. Maar moet je dan met paard bij hem langs komen. Ik woon in Groningen en ik weet dat zijn bedrijf langs een redelijk drukke weg ligt waar je niet gemakkelijk met je paard kunt komen. Persoonlijk zou ik mijn paard daar liever niet van de trailer afhalen in ieder geval. Of komt hij bij je langs? Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft, want ik denk er ook aan om mijn zadel door kootstra te laten doen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:41

germie schreef:
Kootstra valt in dit geval af. Het gaat om een AB-merk, Zaldi. Kootstra wil alleen maar A-merken doen. En dan nog kost het opvullen bij hem 250-350 euro. Het Zaldi-zadel is 4 maanden oud, 859 euro kostte nieuw. Dus het opvullen staat dan niet in verhouding tot de prijs van het zadel.

Je zadel is nog maar 4 maanden oud?volgens mij kan het dan nog niet opgevuld worden omdat er nog niet genoeg ruimte voor is.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:54

als je bij kootstra een afspraak maakt dan moet je hem ophalen en weer terugbrengen (hij heeft geen auto) dan komt hij op stal bij je paard kijken/ meten en neem je het zadel gelijk mee terug, of maak je aan afspraak wanneer het gebracht kan worden
hij is idd wel duur maar goed

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:01

Ja maar je kunt daar ook heen rijden met de trailer en dan zet je hem daar op de stoep neer naast de Mc dondalds en dan hoef je je paard niet van de trailer te halen maar dan komt ie er gezellig bij in staan dan meet ie het op.. Hij is egt heeel goed!

@Germie. Ja het is maar net hoe zo'n goed zadel en pasvorm je wil hebben divoza vult maar wat op zonder dat ze weten wat ze doen en na 4 weken kun je je zadel juist weer opvullen als ie nieuw is van want dan komt er namelijk druk op en dan plet alles zeg maar en dan moet je hem weer opvullen bij kootstra ook zo na een maand trug komen en dan weer na 2 maanden ofzow.. je ziet zelf wel wanneer die kiept o.d

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:53

Harry van der Bosch in Nijetrije (vlak over de grens Groningen) Is de allerbeste

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:56

monsera schreef:
germie schreef:

Je zadel is nog maar 4 maanden oud?volgens mij kan het dan nog niet opgevuld worden omdat er nog niet genoeg ruimte voor is.
Jawel hoor. De kussens zijn al behoorlijk plat. Mijn andere zadel is bij Kootstra gekocht, deze moest na 2 maanden al bijgevuld worden. Hierna na een jaar nog een keer en nu ligt het zadel al tijden goed.
Kootstra was ook de eerste man waar ik aan dacht om die Zaldi op te laten vullen, maar ik had hem er al een keer naar gevraagd. Hij heeft het druk genoeg, wil alleen A-merken, en het liefst alleen bij hem gekocht. Hij is daar heel eerlijk over.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:03

Maar als het met je andere zadel goed bevallen is snap ik niet waarom je weer naar een ander gaat maar dat kan aan mij liggen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 11:07

Zoro schreef:
Maar als het met je andere zadel goed bevallen is snap ik niet waarom je weer naar een ander gaat maar dat kan aan mij liggen..

Dat heb i kdus geprobeerd uit te leggen: Ik heb 1 zadel bij Koostra gekocht, die wordt daar ook opgevuld. Hij wil echter niet aan AB-merken beginnen, hij wil alleen maar A-merken doen. Daarom zoek ik wat anders voor dat ene zadel.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:08

Bellingwolde, daar kan je je zadel zo heenbrengen. Ik heb geen ervaringen daar. Maar telnr. kan je zo opzoeken (doen in tuigen enzo)

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:26

harnessmaker schreef:

Kan ik hieruit opmaken dat jij iemand bent die zadels kan opvullen (aan je naam te lezen wel )? Ik wil mijn zadel namelijk ook nog iets laten opvullen..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:32

Het totaal opvulen van een zadel is als een schoen die twee maten te groot is, maar je toch gaat dragen met vier paar sokken.... Als ik jouw verhaal lees, is je zadel gewoon te breed?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:02

GeJe schreef:
Het totaal opvulen van een zadel is als een schoen die twee maten te groot is, maar je toch gaat dragen met vier paar sokken.... Als ik jouw verhaal lees, is je zadel gewoon te breed?

Nee, dat is het zadel niet, maar door gebruik zakt alles in en komt gewoon het zadel te dicht op schoft en rug te liggen. Het zadel moet dus in z'n geheel opgevuld worden, zowel achter als voor. De boom moet niet smaller, maar de vulling moet het wel iets versmallen. Dat is gewoon te veel ingezakt. Ga je alleen de banen die naast de rug lopen doen zeg maar, dan zakt het zadel dus nog steeds op de schoft. Meestal wordt de voorkant niet bijgevuld.
Mijn ervaring met opvullen is dat er meestal gewoon wat achterin gepropt wordt en klaar. Maar zo simpel is het niet. Ik ga zoals het nu lijkt in augustus naar iemand toe. Die klonk aan de telefoon als iemand die er wel verstand van had.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:24

bloemkooltje schreef:
harnessmaker schreef:

Kan ik hieruit opmaken dat jij iemand bent die zadels kan opvullen (aan je naam te lezen wel )? Ik wil mijn zadel namelijk ook nog iets laten opvullen..

Naast produceren van maatwerkartikelen in leder vul en pas ik vele zadels aan. Ik kom op stal en wil paard en zadel samen zien en evt ook de ruiter rijdend. Veelal is het mogelijk het zadel terplaatse te vullen en heel af en toe moet ik het zadel meenemen naar m;n werkplaats. Zadel ben je nooit meer dan 2 dagen kwijt.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:56

Kan je Tom vd Brink in Neijeveen (vlak bij Meppel) aanbevelen. Je kunt met je paard daarheem. Gewoon bellen en een afspraak maken. Deze man is opgeleid door Van Triest. Hij werkt erg snel dus zit je niet lang zonder zadel.