nieuwe laarzen uitrekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patriesja

nieuwe laarzen uitrekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:16

hallo,
ik heb nieuwe petrie laarzen en ze zijn nogal stug....
hoe kan ik deze zo snel mogelijk soepel krijgen??
ik hoorde iets over natte kranten??
hoe werkt dat precies ??

Jokonootje

Re: nieuwe laarzen uitrekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:18

gewoon veel dragen... veel op lopen, traplopen, stofzuigen, de hond uitlaten, fietsen...
binnen no time heb je ze soepeler en kun je er mee rijden... als je ermee rijd gaat het nog sneller (het soepel worden)
tenminste dit is mijn ervaring

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:44

Natte sokken en dan gewoon er in huis mee lopen

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:54

Ik heb hier ook last van gehad. Volgens mij is het gewoon het beste om ze vaak te dragen. Mijn instructrice zei dat traplopen ook errug goed werkt, en ik heb zelf ondervonden dat fietsen ook goed werkt!! Is wel even vervelend, maar het werkt echt!!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:10

Niet niks met natte kranten/sokken doen. Gewoon elke minuut die je ze aankan aandoen !!! ik heb dit een week gedaan+ ben overal op de fiets met mijn laarzen heengegaan en veel trapgelopen. Dan liet ik expres wat liggen boven en dan moest ik weer terug
Dus gewoon lopen lopen lopen .. en ze goed invetten vooral de delen die buigen, dus achten je knieholte, het gedeelte waar ribbels komen van het hakken uittrappen, en bovenop de laars net onder je teen. want je tenen buigen ook. Succes

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:19

PP => VMR

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:08

mja dan vrees ik dat ik toch maar mn benen moet gaan pijnigen

Mariska1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:10

Inderdaad, gewoon heel veel dragen, doe gerust een week je laarzen aan naar je werk of naar school, gewoon onder je spijkerbroek ofzo.
Alleen heb ik van die extreem hoge dressuurlaarzen (Petrie Anky) en die kun je dus niet onder een spijkerbroek dragen. Toen deed ik iedere dag na mijn werk mijn rijbroek en laarzen aan en liep zo door het huis, of ik ging de hond uitlaten, op de fiets naar de supermarkt.
En iedere dag aan op het paard ! In het begin denk je dat je niks voelt, maar dat komt vanzelf. Pas in het begin wel op met je sporen, want je voelt echt niet veel als je laarzen nog zo stug zijn.
Veel plezier met je nieuwe laarzen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:16

Gewoon even doorbijten. Na een weekje ben je van de ellende en je blauwe enkels af.
Succes er mee!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:08

Vaak korte stukjes aantrekken dus niet de halve dag erop rond blijven lopen. Daar loop je alleen maar je voeten door stuk. Beter twee keer per dag één uur als één keer 3 uur!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:56

Het ligt er natuurlijk aan welke laarzen je hebt van Petrie... rundleer is nu eenmaal wat stugger dan kalfsleer. Inderdaad gewoon gaan dragen, veel poetsen en eventueel met spiritus de gedeeltes waar ze moeten plooien (enkel) insmeren. Voordeel hiervan tov water is dat dit sneller verdampt. Natte laarzen (en of dit u van water of zweet is....) zullen minder lang mooi blijven.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:58

Mariska1970 schreef:
En iedere dag aan op het paard ! In het begin denk je dat je niks voelt, maar dat komt vanzelf. Pas in het begin wel op met je sporen, want je voelt echt niet veel als je laarzen nog zo stug zijn.

Hoe lang duurt dat ongeveer, want ik voel dus maar echt weinig! Ik heb het idee dat ik mijn paard gewoon niet kan begrenzen etc. Althans zo voelt het, ik voel niet wat er gebeurt zeg maar. Iemand misschien tips?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:09

Voor het voelen, moet je echt meer uren op je paard maken, andere dingen helpen daar niet voor. Je went er toch redelijk snel aan. De eerste keer dat ik mijn eerste paar leren rijlaarzen aanhad, kreeg ik mijn paard niet eens in galop. Ze snapte me gewoon niet. Snap dus goed wat je bedoelt met niets voelen.

Verder zou ik er juist nier teveel mee doen, waar de laarzen niet voor bedoeld zijn. Rijlaarzen zijn niet gemaakt om uren op te lopen en om mee te fietsen etc. Dan zakken ze op een andere manier uit dan met rijden. Van fietsen krijg je bijv. een lelijk knikje in je knieholte. Zonde van je nieuwe laarzen. Als je ze elke keer aan hebt dat je rijdt, dan gaat het ook snel genoeg en krijg je alleen knikken waar ze bij het rijden buigen.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:14

Bij ruitersportzaak Bos, kun je ze gratis laten oprekken

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 22:28

mja maar dr zit een rits in, kan dat dan ook??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:32

oprekken is natuurlijk niet bedoeld als vervanging van inlopen. Oprekken is echt als je laarzen te krap zijn geworden (oftewel als je benen dikker zijn geworden) Dat zou ik niet laten doen.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:59

Van die hakjes gebruiken die je bij Divoza kan krijgen. Dat scheelt al veel pijn in je knieholte. Ik heb ook pas nieuwe Petrie's maar heb er helemaal geen last van gehad.. [thank god]