Voor ontspanning handen plat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Voor ontspanning handen plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:18

je hebt het bij het rechte eind. Handen rechtop duimen hoogste punt en de polsen ietsjes naar buiten gedraaid...... zo kan je de handen eigenlijk niet vastzetten

maxxie

Voor ontspanning handen plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 17:20

Hoi allemaal,
Laats zaten ik en mijn teamgenooten in de auto op weg naar een wedstrijd. In de auto hadden we het een beetje over paarden en een teamgenoot verteld eover haar nieuwe bijrijd paard. Zelf heeft ze ong 5 jaar lang eigen pony's gehad en les. De laatste 3 jaar reed ze eens in de week op een welshje zodat hij beweging kreeg. Nu rijd ze dus op een kwpn-er bij een man thuis. Die man zegt dat hij vroeger Z heeft gereden en volgesn mijn teamgenoot is dat ook wle waar. Nu vertelde ze dus dat wannneer hij haar les gaf dat zij als ze ontspanning zocht (ik denk dat ze bedoelde nageefelijk) dat ze dan haar handen plat moest houden zoals de bekende piano handjes. Zodra zij een oefening doet moet ze haar handen weer normaal houden. Ik vroeg hiervoor de reden maar dat wist ze zelf ook niet echt. Het was meer zo van: Hij wilt dat ik zo rij en het zijn zijn paarden dus doe ik het maar. Zelf vond ik dit een beetje vreemd naja eik gewoon raar omdat je zo toch niet goed met je polsen kan meegaan en het lijkt mij ook dat je dan toch ook heel snel je polsen vast zet? Dus daarom vraag ik jullie deskundige mening
Laatst bijgewerkt door maxxie op 30-06-05 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:10

dan nog erbij denken dat de teugel in je hand eigenlijk een vogeltje is en heb je ook nog es superzachter handen!!!

platte handen vind ik raar, bij een proef krijg je dus een minpunt toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:15

Die platte handen zetten inderdaad je arm, pols en hand vast en daardoor stoot je paard dus op een blok (bit dat niet mee gaat met de beweging). Dat probeert hij dan te ontlopen door dieper te gaan. Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Met platte handen kun je geen vering hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:20

Als ik het doe krijg ik ook altijd te horen van mijn instructrice: "dan had je maar een piano moeten kopen en geen paard"