tja is lastig, nou ben ik ook van mening dat shetlanders niet de ideale kinderpony's zijn aangezien ze redelijk sterk en drammerig kunnen zijn. Maar dat er buiten gelaten.
Aan de ander kant is een veulen natuurlijk heel leuk en lief maar heb je er ook plaats voor?
Zo ja dan zit je met het probleem heb je er gedult genoeg voor om 4 jaar te wachten om te kunnen beginnen met rijden, en ga jij dit zelf doen(en ben je tegen die tijd niet te groot en te zwaar) of zet je er gelijk je zusje op die toch al bangig is voor paarden?
Mijn eerlijke mening, ik zou het niet doen, ga eens kijken naar en leuke ander pony die al goed is doorgereden en "bom" proof is.
Wil je gewoon eens een veulen fokken en die als hij of zij van moeders af is verkopen, ga dan voor een goed gekeurde hengst.
Shetlanders zijn niet heel erg veel waard en zeker niet als er geen papier bij zit.
Vaak worden ze gebruikt als weidemaatje en is het te kostbaar om ze te laten castreren, als hij of zij uit een leuke familielijn komt hebben de volgende eigenaren er misschien ook nog wat aan.