Vliegenmasker -> sloot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Vliegenmasker -> sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 13:05

Ik krijg binnenkort mijn vliegenmasker binnen ( klik ) maar heb wel gelijk wat vraagje.

De twenter die hem om moet krijgen heeft nog nooit zo'n ding om gehad. Wel een vliegengordijntje, waar ze overigens goed op reageerde (of eigenlijk niet op reageerde )

Maar goed, zo'n vliegenmasker is natuurlijk wel iets ander.s..

Nu hebben we aan de slootkant (twee kanten van het weitje worden door sloot kant begrenst, waar ze ook uit drinken. De kanten zijn niet zo hoog overigens. Maar we hebben er geen hek of lint voor staan dus...

Nu is mijn vraag, kan dat kwaad? Of kan ik haar beter even in de bak eerst laten wennen met dat ding op? Reageren paarden er erg op, of heb je eigenlijk nog nooit een paard tegen gekomen dat er uberhaupt op reageerd?

Zomaar wat vraagjes... Ja, mijn eerste vliegenmasker Nu heeft mijn andere verzorgpaardje er overigens ook heen, maar daar zijn de sloten enzo afgezet met lint (dat ook echt aanstaat). Bij Wietje dus enkel twee slootkanten, twee kanten een hek en een stukje met een lint waar niet geen stroom op staat...

vuurneon

Re: Vliegenmasker -> sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:08

mijn pony kan er prima mee zien je hoeft niet bang te zijn dat ie die sloot niet ziet. het zichtveld is prima. einige wat mijn pony wel had, is dat als ik onverwachts op hem af kwam rennen of in eens op zijn rug sprong dat ie wat meer schrok. maar er eerst er aan laten wennen kan geen kwaad, ik vind het wel een goed idee

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:15

Ze reageren er niet echt op..ze kunnen gewon zien namelijk.
laat anders eerst even zien dat ze doorheen kan zien maar verder zal het geen probleem worden denk ik!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:17

Zou wel even in een kleine ruimte wennen. Sommige paarden vinden het de eerste paar keer nl. eng met omdoen en dan gaan ze wegrennen als het masker nog niet goed zit. Als ze dan in een groot weiland staan kan dat lastig zijn. Ze kunnen er overigens heel goed door zien. Mijn paard had hem altijd dag en nacht op in het vliegenseizoen en nooit problemen mee. Had wel een witte, dat leek me wat beter dan een donkere.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:55

Ik zou hem even laten wennen. Ik doe hem s'nachts af en sóchtends weer op. Meer voor mijn eigen idee denk ik. Maar het gezichtsvermogen voor s'nachts is toch behoorlijk minder met zo'n kap op.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:58

eey ik wil zon ding ook kopen maar waar koop je ze!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:01

Gamier heeft er sinds gisteren ook 1 en zelfs hij (stress kip) reageerd er goed op. Ook ziet hij perfect. Dus maak je geen zorgen komt helemaal goed!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:28

Ik heb hem via een bokker HOpelijk komt ie snel binnen

e staat momenteel nog snachts gewoon binnen, dus snachts hoeft ze hem verder niet op. Zou ik overigens ook niet zo fijn vinden... Toch maar even in een kleine ruimte laten wennen dus. Maar over het algemeen is er prima door te kijken. Mischien zelf eerst het ding eens op zetten om te proberen