piggeljay schreef:ik zou eens een rijles nemen op een vrachtwagen en dan pas zie je wat een vrachtwagenchauffeur ziet.
1 een vrachtauto rijdt alleen voor jullie gevoel te dicht op jullie.
2 een vrachtwagen chauffeur moet wel dicht achter jullie kruipen voor zij in mogen halen want zij mogen niet zoals automobilisten al 2 km van te voeren op de linker weg helft gaan zitten.
3 als je paard bang is voor een vrachtauto, laat hem dan wennen aan een vrachtauto want een vrachtwagen zit net als jullie ook op de weg. hun alleen voor hun brood en jullie voor de hobby
en hoe weet je dat je paard bang is als er een vrachtwagen achter je zit, dan kom je ook in de problemen als er een bus achter je komt zitten, of als je door de binnenstad moet en je telkens moet stoppen voor een stoplicht.
nee ik denk eerder dat je het probleem bij het paard moet oplossen en niet met een vinger naar een chauffeur moet wijzen.
1. als jou paard begint te stuiteren in de trailer dan terwijl die normaal stil staat dan rijd de vrachtwagen wel degelijk te dicht op je en dan niet op ons gevoel maar op het gevoel van het paard wat een vluchtdier is en dus geen kant op kan en in paniek kan raken...
2. dat is waar maar daarintegen hangen ze ook wel eens achter je als ze niet willen gaan inhalen...
3. ik wil wel eens weten hoe jij van plan bent om een paard in een trailer wil laten wennen aan een vrachtwagen die met 85/90 km per uur achter je rijd... dat is heel wat anders in de belevenis van dat paard dan een vrachtwagen die met die met 85 km per uur langs komt rijden terwijl het paard langs de weg staat (en mocht het noodzakelijk zijn wel weg kan vluchten)
En het maakt een stuk minder kabaal in de binnenstad met een bus/ vrachtwagen ahter je dan met een hoge snelheid eentje achter je...
En ja ik weet het mijn schoonbroertje is ook vrachtwagen chauffeur en die rijd ook wel eens (per ongeluk) te dicht op een trailer... echter als hij ziet dat het paard zenuwachtig word dan remt hij wel wat af alleen is dan het kwaad al geschied en is het paard al zenuwachtig geworden...
Ik denk niet dat hier met een vinger naar de chaufeurs gewezen word echter wil de TS alleen maar de chaffeurs graag VRIENDELIJK wijs maken dat ze er te dicht op zitten ....