Sinds gisteren ben ik in het bezit van 2 lieve schattige shetlanders. Daarnaast heb ik nog 2 Fjordenpaarden en een KWPNer. Ik heb me al wel eens verdiept in zadels, maar nog nooit voor een shetlander. Nu valt het mij op (misschien zoek ik niet goed), dat er weinig zadels zijn voor shetlanders.
Wie heeft er ook shetlanders/rijdt of traind ze en weet welk zadel geschikt is? Ik wil niet het eerste de beste "flut" zadeltje erop leggen.
Nu kan ik een kunstof pinokkiozadeltje overnemen van 10 inch. Dit zadel hebben ze ook te koop bij Divoza. Het is bijna niet gebruikt (3 maanden) en ziet er nog goed uit. Het is inclusief beugels, beugelriemen en singel. Ik wil de shetlanders zelf wel gaan trainen en beleren, maar ga er niet op rijden. Het is een mini shetlander (vind ik zelf te klein om te rijden) en een middelmaat shetlander die ik wel eens onder het zadel wil hebben. Zelf ben ik daar te groot/zwaar voor, dus hij zal dan bereden worden door een kleiner, jonger, lichter iemand. Maar dat wil ik pas als hij eraan toe is (getraind is) doormiddel van loswerken, grondwerk en aan de lange lijnen. Misschien dat ik 1 van hun of beide ook wil beleren voor de kar, maar daar wil ik mezelf dan eerst in gaan verdiepen.
Wat me ook opviel is dat er niet echt shabrakken zijn voor shetlanders. Weet iemand waar je die (voor een nette prijs) kan krijgen?
Ook zoek ik nog een adres voor een shetlanderhoofstel (bitloos). Dus alle info is welkom!