Help probleem trailer laden!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

menske

Help probleem trailer laden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:08

Ik ben gisteren bij mijn vriendin geweest want we moesten naar de les en ze kreeg haar paard niet meer in de trailer. Nou moest ze de laatste keer dat het paard in de trailer stond een beetje onbenullig remmen omdat er vlak voor haar iemand de weg op draaide dus we denken dat het daar aan ligt want anders zouden we het ook niet weten. Tot vorige week liep hij er gewoon in en gisteren dus mooi niet meer. we hebben echt van alles geprobeerd:

- trailer langs de muur zetten
- duwen
- lokken
- dreigen met de zweep
- een tik verkocht
enz enz maar geen resultaat.

Wie heeft hier ervaring mee en kan ons goede tips geven?

Gurly

Re: Help probleem trailer laden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:13

Ik weet wel iets, maar dit kan alleen als je nog een paard hebt..
Ik zou hem dan samen met het ander paard tegelijk de trailer laten in lopen, of dat ander paard eerst en daarna jouw'n paard..
Dit doen wij altijd opd e manege, en daar gaat het dan altijd goed

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:16

Als het echt een noodgeval is zou ik gewoon met 2 longeerlijnen ofziets om zijn kont en dan trekken tottie de trailer in is! En daaarna flink verwennen!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:31

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:30

wanda ging eerst ook nooit op de trailer laatst ben ik gewoon wat met haar over het erf gaan lopen beetje praten beetje aaien ik heb zo wel een kwartier gelopen en toen gewoon een keer dicht langs de trailer niet proberen erop ofzo toen nog even gelopen en toen gewoon recht op de trailer af gelopen en ze liep er in 1 keer op! maar dan moet je zelf niet twijfelen gewoon doorlopen dat je je paardje een beetje overdondert zeg maar voor dat ie het in de gaten heeft staat ie erop.

en als ie dr dan opstaat heel erg belonen net of ie iets fantastisch heeft gedaan

ik denk dat je met slaan niks oplost

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:46

esziiY schreef:
Als het echt een noodgeval is zou ik gewoon met 2 longeerlijnen ofziets om zijn kont en dan trekken tottie de trailer in is! En daaarna flink verwennen!

Mijn paard wou opeens ook niet meer de trailer in... mijn instructeur kwam mij helpen en op die manier rende Omar in 1x de trailer in Lokken met voer etc. hielp allemaal niet maar zodra hij die 2 longeerlijnen nu ziet staat hij binnen 1 seconde in de trailer nog voor je de lijnen kunt aantrekken!

Aan iedere kant van de trailer 1 lijn vastmaken en 2 mensen houden allebei 1 lijn vast en jij loopt met je paard de trailer in... de mensen kruisen de lijnen achter zijn billen (net eronder) en trekken dan voorzichtig een beetje aan. Door de druk zal hij waarschijnlijk gauw de trailer inlopen en dan flink belonen. Doe wel voorzichtig want mijn paard rende er de 1e keer zo hard in dat hij bovenop mijn voet stond Succes ermee

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:44

Draai eens om de boststang een deken, tape deze vast met plakband. Misschien heeft de voorstang zeer gedaan, en kan dat dekentje net voldoende zijn om wel weer te willen instappen. In een 2 paardstrailer laad het paard op de andere kant dan hij/zij stond bij de "nare"ervaring.

Dwang gebruiken zou ik zeker niet doen, het paard was altijd mak, straks heb je er een groter probleem bij. Als je de mogenlijkheid heb, zet de trailer aan de auto in een bak, laat je paard alleen instappen door iets lekkers voorin te hangen. Niet mee bemoeien, laat zelf maar ervaren dat de trailer niet eng is en ook niet eng is geworden.
succes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:49

Je hebt nu het lastigste probleem te pakken dat je kunt hebben: paard dat altijd braaf de trailer in ging en door een nare ervaring niet meer wil .

Als een paard nl de trailer niet in wil, maar er ook nog nooit is ingeweest (groen paard bijvoorbeeld) dan is het angst voor het onbekende, angst om opgesloten te zitten, angst voor het lage dak, etc. etc. etc.. Daar valt met wat oefening en wat overtuiging wel overheen te komen.

Een paard dat er altijd in ging, maar in de trailer een nare ervaring had is een stuk problematischer. Met dwingen los je het niet op, immers een ervaring als longeerlijnen, bezems, zwepen etc. etc. zijn ook niet zo positief waardoor het paard de trailer niet echt als vertrouwd gaat zien.

Veel geduld en veel rustig oefenen lijkt hier het devies. Wellicht inderdaad volgens de methode van Parelli of paardnatuurlijk.nl.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:00

Ik ben het inderdaad wel met Apple eens.
Om dit op te kunnen lossen heb je heel veel geduld nodig en oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En zeker geen geweld gebruiken, daar wordt het niet beter van.

Succes!

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:30

Kijk eens op de site uit mijn onderschrift. Dreamstables maakt je paard in 2 weken helemaal trailermak, dat betekent dat jij hem in je eentje binnen 60 sec kunt laden, zonder enig hulpmiddel. Daarnaast doen we dit zonder enig geweld, wij trainen de paarden op basis van vertrouwen. Elke woensdagavond hebben we een open trainingsavond waar je kunt komen kijken naar onze methode.