Weideproblemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Weideproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 08:40

Sinds 1 juni sta ik met mijn arabier op een stal waar 24/7 weidegang beschikbaar is.
Na het wennen aan het gras is hij bij 5 andere ruinen in het land komen staan.

Twee dagen geleden is hij door de stal eigenaar uit het land gehaald omdat hij de andere paarden verwondingen aan zou brengen.

Ik weet dat mijn arabier dominant is en dat hij echt niet onschuldig is, maar hij zit zelf ook helemaal onder de plekken. Ikzelf heb hem niets zien doen. Het enige wat ik steeds zie is dat hij zo snel mogelijk naar het einde van het land gaat waar hij alleen kan staan.
Naar mijn idee mist de rangorder bepaling in die groep en zorgt dat voor wat lichte conflicten.

Het volgende probleem is dat mijn paard nu op stal staat. Hij kan niet alleen een landje op, omdat hij dan de hele dag gaat ijsberen en daarbij hele korte draaien maakt, wat volgens mij funest is voor zijn benen.

Nu ga ik extra lang naar stal om hem in het land te zetten en sta zelf bij hem in het land om hem bezig te houden. Alleen vind ik dit geen goede oplossing.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een andere stal, al denk ik dat ik daar misschien dezelfde problemen kan tegen komen.

Is hier iets aan te doen? Ik wil graag dat mijn paard lekker paard kan zijn als ik niet op stal ben en dat hij niet in een stal hoeft te staan.

Ineke2

Re: Weideproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:55

Kun je hem niet in het land zetten met een draadje ertussen zodat hij wel contact heeft met de rest maar niet kan trappen of zelf een trap kan krijgen?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:00

Is er niet 1 van de andere paarden waarmee hij wel goed kan opschieten (een merrie of een niet dominante ruin)? Dan zouden ze met z'n 2-en apart geweid kunnen worden.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:15

Met een merrie gaat het over het algemeen goed, alleen de merrie's die er staan, staan in een andere groep waar ook ruinen bij zitten. De stal eigenaar wil hem daar niet bijzetten en die groep ook niet uitelkaar halen (wat ik kan begrijpen).

Met een draadje er tussen heeft geen zin. Hij blijft dan ijsberen en het is een kwestie van uren voordat hij door de draad heen gaat, ongeacht hoeveel stroom erop het draadje staat.

Aangezien ik er ook als laatste bij ben gekomen vindt de rest dat die van mij eruit moet en dat Shah maar alleen moet staan.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:24

Lekker sociaal, het lijkt me dat je zoiets met elkaar moet kunnen oplossen.