Respectvol vragen of doortikken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Respectvol vragen of doortikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 08:23

Haay,

Ik maak regelmatig buitenritten met mijn paardje. Meestal zonder andere paarden erbij. Het is nog een jong dier, dus hij doet af en toe een beetje moeilijk (Vind ie alles eng ). Soms wil die dan niet doorlopen, bijvoorbeeld als we langs andere paardjes komen wil die niet door maar bij die paarden blijven. Moet ik dan een tik geven en boos worden of lief vragen of ie door moet lopen? Als ik het lief vraag... Geen reactie, blijft ie staan. Als ik een tik geef draait ie soms een rondje of gaat achterwaarts. Meestal geef ik nog een tik, maar hij wordt alleen opgefokter. Dan stap ik af en is alles goed. Loopt ie rustig mee, is heel braaf en ik stap 10 meter verder weer op en alles is weer okay. Maar neemt ie mij dan niet in de maling als ik afstap? Ik vind het zelf niet heel erg om even af te stappen, maar om dit nu elke keer te doen Hoe doen jullie dat als jullie paard niet doorloopt?

Groetjes Jenny

Ineke2

Re: Respectvol vragen of doortikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:49

Eerst vraag ik het lief, met mijn stem en gewoon normaal kuitdruk.
Reageert ie niet, dan nog een keer zo...geen reactie is een tik erbij.

Nog steeds niet doorlopen is dan een schop en een boze stem.

Verder hoef ik nooit te gaan omdat die van mij dan al doorlopen.

Sjel

Re: Respectvol vragen of doortikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:17

Als mijn paard echt bang is dan stap ik vaak wel even af, anders veroorzaakt hij straks nog een ongeluk doordat hij niet meer op auto's etc let omdat hij doodsbang is.
Maar als hij gewoon vervelend is, dan geef ik 'm wel op zijn kop. Stap ik ook echt niet af.