Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
droebel schreef:Je moet hem absoluut niet meer brok gaan voeren. Veel brok is helemaal niet goed. Je kan hem dan het beste meer hooi geven. hier zijn ze lekker lang mee bezig en het vult goed.
verder kun je kijken wat voor stro het is. er is een bepaald soort stro (tarwestro??) wat paarden erg graag lusten. mijn paard at op de vorige stal zijn box altijd helemaal leeg. op deze stal hebben ze ander stro en hier eet hij maar een klein deel van op.
Wat ook nog eens wil helpen is azijn over het stro spuiten/sprenkelen of vuil stro met schoon stro vermengen. dus dat er niet alleen maar schoon stro bovenop ligt.

? 
dekoezegtboe schreef:mijn haffie moest op advies van de veearst stro eten ipv hooi omdat ze echt super super te dik was... als de vee arts dat zegt zal er toch niet veel verkeerd aan zijn??
) dus het lijkt me niet goed dat hij dan stro eet waar weinig voedingsstoffen in zit

imo
. In de natuur krijgen paarden ook geen brok! Ik zou gewoon blijven doen zoals je t nu doet en in de gaten houden of ie niet echt teveel stro eet, zo ja kun je m misschien wat minder geven?

Lottew schreef:
WendytjeG: Er zit wel zeker vanalles in hooi, mensen die zeggen dat je meer brok moet voeren omdat er niks in hooi zit zijn een beetjeimo
.

. Succes met hem! Pris_Sunday schreef:zet 'm op zaagsel... staan onze keuringspaarden ook op.. de meesten zijn veeeel te dik als ze komen..dus.. helpt echt..
en natuurlijk nooit extra bijvoeren als ie te dik is :s