Weten jullie nog meer Paardenscholen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passage1

Weten jullie nog meer Paardenscholen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:32

Mensen ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb straks me exame en dan ga ik eindelijk van de middelbareschool af, en ik wil naar een paardenschool b.v Deurne maar ik wil eerst nog zoeken naar paardenscholen die iets dichter bij zijn en meer informatie want het is voor mij echt een heel eind reizen naar Deurne. ik weet dat er in barneveld ook een paardenschool zit. Weten jullie messchien nog meer goede scholen? en daar een site van met informatie??

Gr.
Laatst bijgewerkt door Oscar op 10-07-05 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdosis vraagtekens uit titel verwijderd

Zoro

Re: Weten jullie nog meer Paardenscholen??????!?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:38

De terra scholen hebben ook allemaal paarden opleiding, maar bedenk je eerst goed wat je er mee wilt, wat zou je wille in paardenwereld?

Als je egt iets wilt maken en je bent een dressuurfreak zou ik naar Warendörf toe gaan in duitsland ik ga volgend jaar ook in Meppel paardenhouderij doen en daarna ga ik naar duitsland naar Warendörf ik moet naar meppel omdat ik nog te jong ben om te mogen stage lopen en dan heb je alvast wat voorgrond, maar er zijn onwijs veel mensen die die paardenhouderij opleiding doen terwijl ze niet eens iets hebben met een paard.. Als je wat wil in de paardenhouderij dan moet je er voor gaan.. Maar wat zou je willen later een eign stal of manege?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:43

Bij Deurne kun je intern, is zelfs deels verplicht dacht ik, dus dat het ver weg is is nog steeds niet leuk maar in principe geen probleem..
de school in barneveld, is volgens mij iets meer op ook andere dieren gericht, kan het mishebben, maar dat was een tijdje geleden wel zo. studenten zelf zeiden toen dat als je helemaal voor de paarden ging, je beter iets anders kunt zoeken. maar het kan uiteraard dat het nu verandert is...

verder houd ik deze topic zelf ook graag in de gaten.

ik ben gezakt dus heb gelukkig nog even om na te denken...
paarden lijkt me leuk, en ik ben wel een doorzetter. maar ik weet niet, of ik genoeg ervaring heb... er zijn ook mensen met weinig ervaring die zo'n opleiding doen, dat weet ik wel, maar toch... hmz..
kan ook een studie doen en dan later nog die opleiding, komt ook beter ook met stufi.. maar misschien ook niet, kun je beter je hart volgen... whatever, ik houd dit in de gaten..

lieSjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:50

in dordtrecht zit het wellantcollege en daar kan je de kant van de paardenhouderij op.. zit er zelf niet op school maar een vriendin van mij..

Passage1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:09

Zoro schreef:
De terra scholen hebben ook allemaal paarden opleiding, maar bedenk je eerst goed wat je er mee wilt, wat zou je wille in paardenwereld?

Als je egt iets wilt maken en je bent een dressuurfreak zou ik naar Warendörf toe gaan in duitsland ik ga volgend jaar ook in Meppel paardenhouderij doen en daarna ga ik naar duitsland naar Warendörf ik moet naar meppel omdat ik nog te jong ben om te mogen stage lopen en dan heb je alvast wat voorgrond, maar er zijn onwijs veel mensen die die paardenhouderij opleiding doen terwijl ze niet eens iets hebben met een paard.. Als je wat wil in de paardenhouderij dan moet je er voor gaan.. Maar wat zou je willen later een eign stal of manege?

[/b]Ik ben zeker een dressuurfreak hehe en ik wil me hele leven al iets in de paarden doen en daar ga ik ook echt voor, messchien een eigen stal/ fokkerij/ trainings stal zowieso instructrice opleiding volgen.
Ik ga liever nog niet zo ver weg van huis b.v naar(Duistland) want woon zelf in Hierden en ben nog maar 16 als ik van de middelbare school ga en dat gaat me allemaal een beetje tesnel, deurne intern zou ik wel willen en kunnen doen. Messchien dan ik later het iets veder ga proberen tevinden. Maar leuk dat we allemaal zo onze paarden toekomsten"dromen" kunnen delen.

Passage1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:18

mereldevogel schreef:
Bij Deurne kun je intern, is zelfs deels verplicht dacht ik, dus dat het ver weg is is nog steeds niet leuk maar in principe geen probleem..
de school in barneveld, is volgens mij iets meer op ook andere dieren gericht, kan het mishebben, maar dat was een tijdje geleden wel zo. studenten zelf zeiden toen dat als je helemaal voor de paarden ging, je beter iets anders kunt zoeken. maar het kan uiteraard dat het nu verandert is...

verder houd ik deze topic zelf ook graag in de gaten.

ik ben gezakt dus heb gelukkig nog even om na te denken...
paarden lijkt me leuk, en ik ben wel een doorzetter. maar ik weet niet, of ik genoeg ervaring heb... er zijn ook mensen met weinig ervaring die zo'n opleiding doen, dat weet ik wel, maar toch... hmz..
kan ook een studie doen en dan later nog die opleiding, komt ook beter ook met stufi.. maar misschien ook niet, kun je beter je hart volgen... whatever, ik houd dit in de gaten..

Ja ik horen ook dat je op Barneveld niet echt in aanmerking komt met de paardensport(wereld), en zelf wil ik echt iets in de "Grote" paardenwereld(sport) en deurne is daar heel uitgebreidt in horen ik uit betrouwbare bronnen. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt in de paardenwereld, en zelf ben ik daar nog niet 100% uit want ik moet gewoon nog meer geinformeerd worden daar over, ik heb wel zo me ideen en dromen . Maar word verveeld dat je gezakt bent.. Maar goed nu kan je wel beter en langer erover nadenken wat je wilt strax.

Passage1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:21

Kennen jullie ook mensen die intern op de deurne school zitten? en hoe ze het daar vinden?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:32

ik heb zelf een beetje de indruk altijd dat je bij deurne gewoon een veegslaaf bent, het is voor mijn idee erg onpersoonlijk en pas als je wat boven de rest uitsteekt krijg je echte aandacht.
aan de andere kant blijft het superleerzaam en heb je wel je diploma...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:02

www.isphorse.com Lijkt mij een hele leuke opleiding, maar ik heb er toch voor gekozen om niet iets met paarden te doen.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:35

in alkmaar zit er ook 1.. clusius college.. paardenhouderij daar ga ik over 2 jaar heen.. ga nu naar de 4de en dan naar alkmaar!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:14

Passage1 schreef:
Kennen jullie ook mensen die intern op de deurne school zitten? en hoe ze het daar vinden?

Ik zit intern in deurne!! en hoe ik het er vind: reuze gezellig
Kom anders eens meekletsen in het deurne topic in de huiskamer: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=379360&start=0

Er zitten mensen op deurne die vanuit friesland, noord holland enz. komen! zelfs van waddeneilanden dat maakt niet uit omdat je toch intern blijft. En stage kan je gewoon in je eigen omgeving zoeken! (op stage kan je ook intern, doe ik ook altijd)

kvoel met trouwens totaal geen veegslaaf

Passage1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 09:35

Wat leuk zeg hoelang zit je al intern daar?! en met hoeveel zit je op zo'n kamer dan??? ben erg benieuwd hoe het zou zijn om zonder je ouders tezijn, lijkt me erg leuk !!!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:25

Ik ben nu ook 16 jr. en nog erg zwak natuurlijk dus drom ga ik nu nog niet naar duitsland ik ga eerst paardehouderij in Meppel doen en dan ga ik samen met me vriend naar duitsland en ga ik daar naar Warendorf dan ben ik 20 jr.

Deurne heb ik niks mee vind ik zelf geen goeie school, maar dat is mijn mening het egte rijden zodat je heel goed word leer je daar niet als je van die tutjes als ik het even zo mag noemen op die hengsten ziet rijden dan denk je soms, ze verpsten die hengsten..

Drom mijn keuze voor Warendorf de duitse manier staat me heeel goed aan.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:09

Zoro: Maar Meppel is qua nivo nou ook niet direct beter dan Deurne. Maar dat probleem heb je met alle scholen, en ik denk dat er uiteindelijk in Deurne nog de minste penny/manege/tutjes zitten.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:55

Nee dat weet ik Meppel is ook waardeloos maar het is een soort van opvulling ik ben nu nog maar 16 jr. heb wel enige ervaring op paardengebied maar hier in nederland wil ik gewoon meer ervaring op doen en dat doe ik via deze opleiding, bij meppel ben je ook zo vaak vrij zodat ik me eigen paarden ook goed kan doorrijden en een paar er bij kan nemen voor de handel of dergelijjke.. daarna wi ik naar duitsland..

Ik ben een paar dagen meegeweest in Meppel en toen waren een paar personen in de klas die egt niks met paarden hadden die vonden het ... beesten drom hoop ik ook zeer dat er ook iemand in de klas is die wat meer ervaring heeft dan de gemiddelde persoon die daar zit..

Maar deurne moet je rijden en ik heb ook bewust neit voor paardensport gekozen omdat ik dan mss wel verkeerde dingen aanleer en die opleiding is er om de leerlingen Z te maken binnen 4 jaar en ik ben al Z dus heeft niet zoveel nut, en bij paardehouderij heb je nog iets met management.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:57

Ik weet neit wat bij jou in de beurt is aangezien je woonplaats niet is ingevuld

Ik weet wel dat er een hele goede paardenopleiding in Dorderecht is. Verder heeft het Welland Collega ook een opleiding gestart in Maasland.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:16

Grote hint: Ga nooit naar de HAS in Den Bosch. Ik heb er een half jaar gezeten en was het helemaal beu. Ik heb er in dat halve jaar geeeeeeen paard gezien. Heb een praktijkweek gehad maar daar moesten we tussen alle dieren behalve paarden zitten. Ik heb toen wel slangen en vogelspinnen gezien enzo maar voor paarden nee. Je krijgt daar ook vooral boekhouding en bodemonderzoek.
Als je echt een opleiding zou willen om een eigen manege te beginnen en vooral het theoretische gedeelte wil doen dan zou ik daar heen gaan maar anders ook echt niet....
Er was een ding leuk aan?: Het was gezellig!!! haha

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:39

Zoro, besef je wel dat je niet zomaar op Warendorf komt? geloof dat je een beetje in de wolken bent, je moet flinke testen afleggen en al erg goed kunnen rijden!!
En dat leer je daar echt niet in meppel...
Ach en als je nu al de mensen in deurne tutjes vind ben ik benieuwd wat je dan van de rest van de paardenmensen vind overal!