Paarden in Turkije

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Paarden in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:02

Hey,

Ik vertrek zaterdag ochtend naar Turkije (Kusadasi).
Ik ben vanplan om een excursie te doen zwemmen met paarden (heb geen eigen paard)
Weet iemand hoe de paarden daar zijn?
Heeft er iemand ervaring mee?

Groetjess

EDIT : het noemt eigenlijk 'horse safari'

Bloemsuiker

Re: Paarden in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:30

niemand?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:40

Ben wel in Turkije geweest maar heb er nooit een excursie gezien om te zwemmen met paarden......

Maar dat ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat......

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:43

Ik zag op een site een meisje die ook in Turkije heeft paardgereden> Zij schrok enorm van h oe de paarden eraan toe waren en is een actie begonnen om geld en spullen voor die paarden in te zamelen. Wormenkuren, goed tuigage, medicijnen, enz. Nou zegt dit natuurlijk niet dat dit overal zo is.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:47

wreckh schreef:
Ik zag op een site een meisje die ook in Turkije heeft paardgereden> Zij schrok enorm van h oe de paarden eraan toe waren en is een actie begonnen om geld en spullen voor die paarden in te zamelen. Wormenkuren, goed tuigage, medicijnen, enz. Nou zegt dit natuurlijk niet dat dit overal zo is.

Paarden zien er in onze normen al snel "slecht uit". Ik heb in turkije geen excursie gedaan met paarden, maar de paarden die ik heb gezien zagen er best redelijk uit. Tuurlijk waren ze wel wat magerder, maar niet extreem.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:58

ik heb vorige jaar een paardrijvakantie gedaan in Turkije, op the Berke ranch. Deze paarden werden goed verzorgd en hadden nette, ruime en schone stallen! Sommigen waren in mijn ogen misschien iets aan de magere kant (maar ja, wij kijken daar gewoon heel anders naar dan in in die landen en wil niet zeggen dat ze niet goed verzorgd worden!!!!) en een aantal zadels waren bijv. (ook maar net wat je gewend bent) niet meer zo nieuw maar de jongens die voor ze zorgden deden dat met liefde en hun uiterste best!

Je kan het beste even op hun site kijken!
http://www.hotel-berkeranch.com/eng/index.htm

De ranch ligt vlak bij Kemer maar weet niet hoe ver dat van kusadasi is, maar de tochten zijn zeker de moeite waard!!!
Veel plezier!!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:18

Ik ben net terug uit kusadasi
Ikzelf heb niet deelgenomen aan de paardensafari omdat ik van het principe ben dat het niet nodig is om die paardjes daar nog meer te laten werken terwijl ik zelf 2 goedverzorgde paardjes staan heb...
maar goed,das ieder zijn keuze...
ik zag de groep wel passeren en de paardjes zagen er niet echt mager uit,maar ja,het seizoen is ook nog maar net begonnen ook hè,volgende maand kunnen ze al veel magerder zijn.
het tuigage zag er wel erbarmelijk uit.
Mensen die we daar leerden kennen hebben wel meegereden en vonden er niets aan...naart het schijnt stap je gewoon 3 uur in de hete middagzon en op het einde rijden ze gewoon eventjes naar het strand om te zwemmen.vergeet je galopje over het strand dus maar