Vakantiegangers Texel gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Vakantiegangers Texel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:58

Wie gaat er naar Texel op vakantie (of woont op Texel)?
Vorig jaar heb ik mijn shetlander Jimmy naar Texel verhuist ivm zomereczeem. Jimmy staat nu bij manege Kikkert bij de Koog. Ik mis hem heel erg en zou het leuk vinden om eens wat foto's te zien van hem op de manege.
Jimmy is een zwarte/bruine shet van 6 jaar. Hij heet nog wel Jimmy maar vorig jaar stond hij steeds in de stand van Billy. Waarschijnlijk heeft hij een groen halster om. Jimmy liep bij mij altijd voor de wagen maar daar was hij een beetje te snel dus wordt hij voor onder het zadel gebruikt wat hem heel goed af gaat.
Ook als je er geweest ben en je hebt geen foto's maar je weet hoe het met hem gaat, graag een PB'tje.

Foto van Jimmy op Texel van vorig jaar augustus
Afbeelding

Fielychi

Re: Vakantiegangers Texel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:25

heeeeey!
Dat is Jimmy!
Ik werk in de zomer op manege Kikkert en ben er afgelopen weekend nog geweest (ga van weekend weer voor echt werken).
Hij doet het hartstikke goed hoor! Hij loopt super goed mee in de lesjes en buitenritjes. Hij heeft al vreselijk veel fans hoor, van weekend tijdens de onderlinge wedstrijd hebben de kids hem super-mooi versiert met strikjes in zijn manen en staart!
Ik zal van zomer nog wat foto's voor je maken als je dat graag wilt.
Laat eens van je horen!
Vind het echt leuk!

Groetjes, Nienke

ps: hij heeft nauwelijks nog last van zomerexzeem en heeft veel vriendjes gemaakt!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:34

Geweldig om te horen! Ik hoop in juli een keertje langs te komen en dan maar meteen even een stukkie rijden met Ducato (als die nog niet met pensioen is)
Ik heb ook twee jaar bij Kikkert gewerkt (10 jaar geleden) daarom zijn we daar weer terecht gekomen
Foto zou leuk zijn

Groeten aan Coby en Jos

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:22

(wat zal hij verwent worden door al die penny meisjes, roze strikken in zijn haar!)

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:50

haha!
Nou, het zijn inderdaad penny-meisjes, maar de strikjes waren blauw!

In juli is Duc er als het goed is nog, laatste week oktober gaat ie met pensioen, samen met Rosko!
Ik zal mijn best doen een paar actie foto's te maken en dat ie op zijn eigen plekkie staat.
Misschien tot van de zomer, ik ben er vanaf zaterdag 2 weekjes!

Groetjes!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:10

Leuk dat je zo snel een reactie hebt van Fielychi!
Zo zie je maar waar bokt allemaal niet goed voor is....
Fijn om te horen dat het zo super met hem gaat, dat is toch een geruststelling.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:15

Ik ben ook vorig weekend naar Texel geweest en heb die onderlinge wedstrijd gejureerd en Jimmy deed het echt heel super, het is een schitterend gezicht, van die kleine ukjes erop en Jimmy parmantig door die bak marcheren. Hij deed echt zijn best.
De dag daarvoor zag ik hem nog in de les lopen en dan heeft hij weleens zoiets van, je bekijkt het maar, ik ga gewoon de andere kant op.
Maar ken ik je? Ik kom al ruim 25 jaar bij Manege Kikkert om te helpen, alleen nooit in de zomer maar in mei en september.

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:39

heey ik ga in sept4ember weer naar Texel en ik ben al heeeeel vaak bij de koog geweest niet op gelet:P maar zou er dew vokgende keer nu zker op letten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 23:54

@ inib:
Geen idee of ik je ken. Ik moet zeggen dat ik al wat namen vergeten ben maar misschien als ik je naam weet dat er een lichtje gaat branden. Ik heet Nanda en kwam toen uit Den Helder. Ik reed altijd op Ducato. Dat is deze zomer 10 jaar geleden.
Dat de andere kant op lopen is echt typisch Jimmy, als hij zijn zinnen heeft gezet op rechtaf dan gaat hij rechtaf.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:28

Jimmy ken ik niet, maar ik heb ook op manege kikkert gewerkt, inmiddels alweer een jaar of 13 geleden. Het jaar dat Fendez en Bonheur werden ingereden. Ik werkte toen met Liane, ik heet Barbara overigens. Een geweldige tijd, heb er veel foto's van helaas niet digitaal (bestond toen nog niet). groeten aan Covby en Jos!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:30

Heey, ik ben er afgelopen weekend dus met inib & Fielychi heen geweest, en had foto camera bij me. ik was een beetje foto's aan het maken, en zag dus jimmy staan, met leuke vlechtjes, + blauwe strikjes in.. en ik dacht: ik ga maar eens foto's maken! ik heb in iedergeval 1 foto van hem onder de wedstrijd.. maar helaas, net op dit moment, doet mijn scanner het niet! ik zou hem er graag op willen zetten.. en dat ga ik dus doen, als mijn scanner het weer doer!

Groetjes, nonixjuh

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:01

@nonixjuh:
dat zou geweldig zijn. Ik wacht af.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:02

Voor alle fans
Zie mijn profiel voor Jimmy voor de verhuizing.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 07:10

Nog meer eilandgangers?

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:06

heyhey!
Ik ben net terug van Texel en heb foto's gemaakt, ze komen eraan!
Hij was niet erg foto-geniek bezig, hij had hooi voor zijn snufferd en dat had zo zijn prioriteit...
Onder het zadel gaat het echt prima, hij loopt superleuk mee met een kleine meid op zijn rug en ook in de les doet hij het toppie!
's Morgens in de wei is hij vaak de klos, dan moet hij spelen met Okkie (die kleine bonte shet). De rest heeft het de hele nacht al moeten doen, dus in de ochtend is meestal Jimmy aan de beurt ..

Foto's volgen zo snel mogelijk!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 20:58

Gweldig. Bedankt dat je er aan gedacht hebt.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:25

Afbeelding

ahum, eten = erg belangrijk.
Vooral die laatste restjes moeten op...

Afbeelding

Het zijn niet echt mooie foto's geworden, want ik heb geen tijd gehad om actie-foto's te maken.
En ook wou hij zijn hoofd niet omhoog doen, want eten is toch veel belangrijker...

Zijn naambordje is al gemaakt, hij moet alleen nog een laatste x gelakt worden en dan komt ie er te hangen!

Ik zal aankomende weken proberen om wat leukere foto's te maken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 13:31

Bedankt hoor, zijn manen zien er weer goed uit. Geen happen er meer in.
Tja, die voerbak. Vorig jaar bij mijn laatste bezoek had hij ook totaal geen oog voor zijn vrouwtje en kreeg ik ook zo'n foto
Afbeelding
In augustus kom ik ook nog een weekend naar Texel om hem weer een dikke knuf te brengen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:48

hij heeft helemaal niks last van zomer-exceem. We hoeven hem zelfs niet te smeren, hij heeft gewoon nergens last van!