Omdat ik volgend jaar wedstrijden ga rijden tussen de paarden heb ik een rijjasje nodig, nu weet ik wel dat je die gewoon in de winkel kunt kopen, maar aangezien wij nog wel wat zwarte "gewone" jassjes op zolder hebben liggen, vroeg ik me af wat nu de eisen zijn aan een rijjasje? Welke kleur mogen ze hebben? hoe zit dat met de kraag? Moeten ze lange mouwen hebben? Welke sluitingen mogen allemaal?
Misschien kun je een goedkoop mooi jasje op de kop tikken deze uit elkaar halen en alles groter of kleiner maken heeft mijn oma ook gedaan
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb verschillende jasjes, maar ik weet niet welke geschikt is om wedstrijden mee te rijden. Mijn vraag is dus wat de eisen voor zo'n jasje zijn.
Applelove
Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ
Ik zie regelmatig mensen met gewone jasjes rijden. Ik zie niet echt het verschil. De echte jasje hebben een achter een split en langen mouwen en een v hals.
het is moeilijk uit te leggen hoe een rijjasje er precies uit moet zien... maar je kunt eens kijken op de site van divoza of van de hippo, daar hebben ze genoeg foto's van rijjasjes..