Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yitta schreef:Een paard mager krijgen is geen kunst, vlees op de ribben daarentegen. Ik zou voor alle zekerheid toch de DA er eens bijhalen en ze laten controleren op eventuele bloedwormeninfecties, en bloedarmoede. zeker wanneer ze een doffe vacht hebben ! Dan een goede worm (bloedwormenkuur en lintwormenkuur) laten volgen, aangevuld met de gepaste voeding, onbeperkt hooi ... en ruwe krachtvoer (granen in hun ruwe vorm en mais).
Veel geluk en verwen ze maar eens lekker.
). laura2span schreef:stop met die brok! echt dat is onwijs slecht, shetten verbranden hun maag eraan. mijn shetten krijgen voor een marathon (soms wel 21 km incl hindernissen) 3 dagen een halve kilo.
ik zou zeggen, zet ze lekker op de wei, wormenkuur erin, inenten en evt wat extra hooi omdat er met dit weer niet echt veel is.
lobbie schreef:Pas wel op:
Onwijs dunne pony's die ineens super veel krijgen kunnen hoefbevangenhid krijgen.
Ik denk dat je het te snel doet allemaal.
1 kilo veulenbrok is gewoon teveel voor een shetlander hoe dun hij ook mag wezen.