Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hij is wel goed beleerd hoor! Maar ik durf er echt geen klein kindje bij te laten
Zelfs een volwassene heeft het soms moeilijk ... Waarom? Hij probeert je gewoon vreselijk uit!! En met rijden hij stopt in een hoek bv. in galop en bokt dan, bij mij niet zo veel en alleen af en toe, maar bij andere veel vaker! Dus ik wil er toch echt wel altijd bij zijn!
kheb zelf een verzorgshetje super lief paardje maar wel heel erg eigenwijs en enorm druk absoluut geen kinderpony maar ik zou nooit een ander verzorg ponytje willenkheb zelf een verzorgshetje super lief paardje maar wel heel erg eigenwijs en enorm druk absoluut geen kinderpony maar ik zou nooit een ander verzorg ponytje willen
Queengekje schreef:Het zijn maybe goede kinderpony's (men verzorgshetters wel)
Maar ik ga voor mijn shetje toch mee met wat casanova zegtHij is wel goed beleerd hoor! Maar ik durf er echt geen klein kindje bij te laten
Zelfs een volwassene heeft het soms moeilijk ... Waarom? Hij probeert je gewoon vreselijk uit!! En met rijden hij stopt in een hoek bv. in galop en bokt dan, bij mij niet zo veel en alleen af en toe, maar bij andere veel vaker! Dus ik wil er toch echt wel altijd bij zijn!
whizlover schreef:nou,, sory dat ik het zeg hoor,, maar dit is wel beetje erg overdreven!! want zo erg is het nou ook weer niet hoor:S ik heb zelf ook 1 grote shet en 1 mini shet die ik verzorg.....
. Want zo slim zijn ze ook wel weer.
. crazycactus schreef:Shetjes zijn SUPERPONY"S!!!! Ik heb er 2 (behoorlijk grote overigens 1,10 en 1,15) en dat zijn echt geweldige pony's. Mensen vragen wel eens aan mij wat ik als volwassen vrouw nou moet met die kleine dingen, maar ik ben een echt shetlandfan. Al sinds mijn 13 heb ik altijd wel shetjes verzorgt en sinds ik zelf mijn paarden aan huis heb ook heb ik ze dus zelf. Mijn oudste merrie is Roosje 22 jaar en nog steeds heel fief. Haar 4 jarige dochter heet Quinta en is een echte superondeugende shet.
Ze zijn allebei superbraaf met kinderen. Hoe kleiner de kids hoe liever ze zijn. Ze voelen precies dat ze voorzichtig moeten zijn of dat ze zich iets kunnen veroorloven.
Ook mijn pony's worden helaas niet (meer) regelmatig bereden maar ook bij hun, al hebben ze een maand niet gelopen, je kan ze zo met een kind het bos in sturen (bij wijze van dan).
Ik neem mijn oudste zoon (5) af en toe mee op een buitenritje door het bos, op Roosje (aan het halstertouw) en dat vind hij helemaal geweldig. Ook mag hij graag thuis in de bak een beetje rondhobbelen. Het liefst zo hard mogelijk, maar Roosje doet alles op haar eigen tempo en wil ze nog niet galopperen dan zal ze het echt niet doen.
Soms wilde ik dat ze 30 of 40 centimeter groter waren want zulke intelligente dieren zijn natuurlijk super.
Hier in de buurt zijn er mensen die vorige jaar een jaarling appaloosa shetje gekocht hebben. Die hielden ze in een tuinhuisje in hun flinke tuin!! en de kinderen reden er al op!!!!! Gelukkig heeft een vriendin van mij daar een stokje voor gestoken, en staat de pony nu op een weitje, maar het is toch idioot dat mensen die zelf totaal geen verstand hebben van paarden, zo'n pony kopen voor de kinderen!!!!!
En dan nog heel dom reageren zo van "o mag je niet op een jong paard rijden dan"???
Je zou toch denken dat je op zijn minst een boek gaat lezen over hoe je voor ze moet zorgen.