Pelham en westernbit.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Pelham en westernbit.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:57

Hoi ,
Ik heb even een rare vraag. Ik weet dat een pelham bit een behoorlijk scherp bit is. En iedereen is altijd erg contra zo een bit. Maar je hebt ook van die western bitten met van die ...hoe heet dat...Scharen?? ...Dan zijn dat toch ook scherpe bitten. Ik ken iemand die western tracht te rijden en die opeens een ander bit(zo eentje met van die scharen) had en het beesie liep verschrikkelijk in de krul en ze hoefde er niets voor te doen!!
En over zo een pelham...Ik heb drie en een half jaar in Spanje gewoond. Nou, daar rijden ze ook met die dingen en dan gewoon met enkele teugel en op dat laagste ringetje..... Raar hoe dat per land kan verschillen....

Groetjes Jeannine

Tenfold

Re: Pelham en westernbit.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:14

Er bestaan honderden (duizenden?) verschillende westerntrensen en -bitten. Sommige zijn zacht, sommige scherp en vanalles daar tussenin. Net als bij de 'Engelse' trensen en bitten.
Ik zie trouwens liever een scherp bit in combinatie met een zachte, kundige hand dan een zacht bit met een harde hand.

Jeannine

Re: Pelham en westernbit.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 12:33

Ja , maar omdat een pelham van die scharen heeft en dus scherp is en men daar dus problemen mee heeft. Maar over scherpe westernbitten wordt niet gesproken...dat is toch hetzelfde....
Maar met je laatste zin ben ik het idd eens.....