Wie weet er een goeie hoefsmit (Katwijk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karnat

Wie weet er een goeie hoefsmit (Katwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:16

Aangezien mijn paardje vanaf morgen een aardig eind gaat verhuizen ben ik genoodzaakt om een nieuwe hoefsmit te zoeken.

Uiteraard moet hij goed werk afleveren en prijs moet natuurlijk ook leuk zijn. Dus als je iemand weet, graag naam telefoonnummer en prijs voor vierkant beslaan.

Apple

Re: Wie weet er een goeie hoefsmit (Katwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:34

Op stal komen een stuk of 4/5 hoefsmeden.

Hangt er een beetje vanaf of ze plek hebben of niet .

Mijn eigen hoefsmid ben ik heel tevreden over, maar die heeft net zn ribben gebroken dus ik weet niet of hij nieuwe klanten aanneemt.

Gewoon wat vragen op stal naar de ervaringen en telefoonnummers .

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:35

Merel staat helmaal achterin, laatste paard rechts (als je de shet over het hoofd ziet)

Ja zal idd wel even op stal rond vragen. Het is altijd zo moeilijk om een goeie smit te vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:13

Ik heb Merel al gespot (en jou trouwens ook ).

Voor 'laatste paard rechts' heb je trouwens ook een Fries over het hoofd gezien .

Het is volgens mij wel een boks waar Merel gewoon ook na de zomer in kan blijven staan aangezien het paard dat eerst in die boks stond naar een andere stal is gegaan.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 06:38

Je ziet zoveel mensen, bijna onmogelijk om bij iedereen voor te stellen he . Maar de volgende keer wel even hallo komen zeggen hoor

Merel heeft het in ieder geval naar de zin, morgen ga ik lekker een strandrit met der maken...dus als je iemand als een gek over het strand ziet crossen dan zijn wij het

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 06:42

Je hebt je netjes voorgesteld

(alleen heb ik niet geroepen dat ik 'Apple van Bokt' ben ).

Leuk, naar het strand .

Je weet dat je nu eigenlijk tot 9:30u 's ochtends naar het strand kan of na 19:00u 's avonds?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:08

Spot ik hier een nieuwe stalgenoot .Welkom bij Jonker dan maar ik heb vandaag je paard al in ieder geval gezien.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:40

Ja ik weet de strandtijden maar als je over de boulevaard loopt kom je toch op een strand waar je altijd mag komen (heb ik me laten vertellen)

Merel is toch zo mak als een lam buiten (wel snel )

Ja idd een nieuw stal genoot erbij. En heb het nu al reuze naar me zin (al ken ik nog niemand )

Vandaag voor het eerst sinds een jaar weer met Merel gesprongen (vorige stal mocht het niet )
Merel vond het in ieder geval heel erg leuk om weer eens over een hindernis te vliegen ...gelukkig mocht ik mee vliegen

Maar morgen ga ik in ieder geval heel vroeg naar stal (8:00) en dan ga ik met merel lekker het strand even onveillig maken

Zie jullie vanzelf wel op stal...wel even zeggen wie je bent op bokt he

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:44

Klopt, je kunt wel gewoon over de boulevard rijden en daarachter is het strand vrij .

Wie Jeanie is wordt vanzelf duidelijk vanaf september als Jeanie terug is van het land .

Wie ik ben is ook simpeler als ik erbij vertel dat mn paard Kevin heet .

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 23:00

Ja ik denk dat ik het alweer weet. Je kastje zit aan de rechterkant aan het begin geloof ik. Morgen ochtend lekker vroeg naar stal en dan ben ik heel erg nieuwsgierig hoe ze reageerd op onze eerste strandrit. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ik denk Merel ook wel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:14

Ja klopt

Dat ben ik

Leuk hoor, eerste strandrit . Ga je alleen of heb je al gezelschap van een stalgenoot gevonden?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 06:57

moet eens vragen naar ed (voorham) vond ik persoonlijk de beste smid daar , die kon zelfs mijn kleintje zeer netjes rondom zetten , die grote paarden kunnen meer smeden netjes bekappen maar die kleintjes is een kunst dan kun je zien dat ze goed zijn .. een keer een ouwe rot in het vak genomen (ed was op vakantie)doet het al 25 jaar maar mijn kleine was binnen 1 week 4 ijzers kwijt op zo'n manier dat hij 3 maanden op rust moest om te herstellen , terwijl met ed ik nooit wat kwijtgeraakt ben en altijd netjes (en niet te kort of te lang) bekapt

veel plezier daar ! op het strand is het heerlijk
enige jammerlijke van noordwijk/kerhout is dat bij hoogwater de strandopritten zo steil kunnen zijn

de eersten keren verdwaalde ik daar in het duin , kwam iedere keer weer bij het strand uit

vraag eens of iemand de paden tekend voor je
zodat je ze sneller door hebt dan dit blondje

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 15:37

De eerste strandrit was geweldig. Ben alleen gegaan. Maar ze vond het echt super.Een goed stuk retehad gegalopeerd door het zeewater heen. Terug lekker gestapt aangezien madam toen wel moe was geworden.

Heb je trouwens een nummer van die smit ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:08

Ed Voorham ken ik niet.

Bij ons op stal komen vnl Piet Schalkes en Bouwe Hoek. Daarnaast zijn er nog enkele andere hoefsmeden die enkele paarden beslaan (Marco? en nog een waarvan ik de naam niet ken ).

Lekker dat je strandrit goed ging .

Opletten met galopperen dat je ook vooral langzaam galoppeerd zodat Merel niet aanleert dat ze altijd knoerthard mag op het strand. Dat lijkt nu leuk, maar wordt bijzonder vervelend als je een keer met een ander mee wil rijden of een wat langere rit wilt maken .

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:56

en houd rekening met de "al dan niet duitse"kuilen
zeker in de water lijn waar je ze nog slechter ziet !

zal t nummer van ed even per pb sturen , heb m nog wel ergens liggen

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 08:01

Ja ik had me al goed laten inlichten over de gevaren van het strand. Enige waar ik gisteren last van had waren een paar honden die het leuk vonden om ons achterna te jagen