rits in laars: op plaats balijn of ernaast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

rits in laars: op plaats balijn of ernaast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:06

ik wil in mijn petrie fieldboot laarzen een rits laten zetten op de achterkant. mijn kuiten lopen met dit weer nogal op en dan is het kramptrekken bij het uittrekken. best pijnlijk dus...

ik weet alleen niet goed of ik de rits op de plek van de balijn wil hebben. balijn er dus uit en op die plek de rits. het lijkt me dat de laars zo veel stevigheid verlies en dat wil ik liever niet. zonder balijn lijken ze me te ver in te zakken (al een keer gehad met rectilignes met rits)

kan je ook de rits aan de binnenachterzijde vlak naast de balijn laten plaatsen? wordt de laars dan ruimer of niet? en behoud hij dan wel zijn stevigheid?

als je voorbeeldfoto's hebt: graag

aafje87

Re: rits in laars: op plaats balijn of ernaast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:42

mijn mening, plaats de rits idd niet waar je balijn nu zit. Hier verlies je waanzinnig veel stevigheid mee.
Rits naast de balijn is afhankelijk van het model laars, bij de ene kan dat wel direct naast de balijn bij de ander niet.
Je laars zal iets ruimer worden, niet heel erg drastisch(geloof ong. 0,5 cm)
Laat er eens een goede schoenmaker naar kijken die kan je het beste advies geven.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:55

Ik heb de rits aan de voorkant maar dan aan de binnenkant.
Dus je ziet daar niks van. Aan de bovenkant zit een gesp.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:07

Bij mij zitten ze aan de buitenkant, ong. 1 cm naast de balijn. Als je vanachteren kijkt, dus aan de buitenkanten. Je ziet er vrij weinig van. Het is misschien niet het allermooiste, maar ik vind het wel handig. Zal ff een foto gaan maken.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:17

Nou, zo ziet het er bij mij uit:

Afbeelding

DAANN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:21

ik heb hem aan de binnen-voorkant, je ziet er niks van en aan de binnenvoorkant kan de rits helemaal doorgaan tot de zool anders moet je nog een bocht maken met je hakken want als je hem aan de achterkant doet dan kan die maar tot de hakversteviging en moet je dus alsnog de bocht maken.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:33

Bij mij zit het precies zoals bij Manon. Heerlijk!! Ik denk dat als je ze i.p.v de balijn zou zetten je al de stevigheid zou verliezen!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:30

anydale schreef:
Bij mij zit het precies zoals bij Manon. Heerlijk!! Ik denk dat als je ze i.p.v de balijn zou zetten je al de stevigheid zou verliezen!

idd..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:47

binnenvoorkant is niet mogelijk. de fieldboot is een laars met veter...

aan de achter buitenkant vind ik niet mooi, ik ga met een paar uu ff naar de schoenmaker en dan hoor ik het wel

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:56

Ik heb ze ook aan de achterkant, vind het ook minder mooi, maar het is wel ideaal hoor en ach je zit toch niet achterste voren op je paard.
Binnenvoorkant lijkt mij niet zo goed voor je zadel.... beschadigingen e.d.

Succes !

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 08:29

vriendin van mij heeft ze ook aan binnenvoorkant, staat erg mooi en je komt er echt niet mee tegen je zadel aan hoor.
ik heb alleen al een veter aan de voorkant, dus vind een rits daar nou niet je van het

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:50

Ik heb de ritzen aan de binnenkant van de balijn laten zetten. Ik zou de balijn er ook niet uit laten halen want ik ben bang dat de laars daar niet beter van word.
Het bevalt me prima, die rits op die plek. Ritzen worden na een jaar of 2 wel minder.
Heb nu laarzen in de bestelling waar de rits aan de voorkant zit, dan zit er minder druk op de rits. (petrie polo)

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:48

Ik heb de Derby van petrie dus met een rits achter op de laars en deze loopt tot aan de zool deze is laars is standaard geleverd met rits maar ik kan niet zeggen dat het er lelijk uit ziet en ook geen problemen met het inzakken omdat het bij mij op de wreef is verstevigt. Maardat is bij jou niet het geval dus ik zou niet de balijn er uithalen maar ik zou naast de balijn de rits er in laten zetten en indien mogelijk helemaal tot op de zool dat is erg fijn maar dat hangt af van je type laars. laat je even weten wat je doet?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 12:17

heb hem weggebracht en kon hem aan de binnenzijde van de balin laten zetten. e dan tot aan de hak, net zo hoog als op de foto's hierboven