wie heeft tips om een berijd/wedstrijdpaard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_maartje_

wie heeft tips om een berijd/wedstrijdpaard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:37

hoi
ik had ff een vraagje.
ik rijd al een half jaar op een handelsstal maar daar kan ik niet op wedstrijd.
nu ben ik al een tijdje opzoek , op marktplaats enz , naar een berijdpaard waarmee ik ook op wedstrijd zou kunnen.
alleen er is moeilijk wat te vinden in mijn omgeving.
nou was mijn vraag heeft iemand tips , ideën heeft om een een berijdpaard te komen.
misschien kan je vertellen hoe je zelf aan je verzorg/berijdpaard/pony bent gekomen.
ik hoop op reacties.
groetjes maartje

Fredt

Re: wie heeft tips om een berijd/wedstrijdpaard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:47

Veel advertenties plaatsen op sites zoals Marktplaats, en er ook veel rond zoeken!!
Verder kan je advertenties ophangen in supermarkten, op stallen in de buurt etc. Of vraag mensen die paarden hebben of ze iemand weten die een bijrijder nodig heeft.

Succes met zoeken !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:07

Ik kan uit jouw profiel even niet halen in welke regio je woont? Bij ons in de regio moet je heel erg veel moeite doen om iemand te vinden die je paard tijdelijk wil rijden.
Dus dat speelt al een rol.

Verder lijkt het met heel belangrijk dat je serieus overkomt. En dat je goed kunt rijden. Een ruiter die net manegeniveau (ok, daar zit heel veel verschil in maar ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel) heeft zou ik niet op mijn paarden durven te laten. Nog niet eens voor de paarden, maar meer voor de ruiter. Verder zou ik altijd iemand nemen die lef heeft en niet te bang is.

Je moet gewoon eens in de regio rondkijken wie er allemaal paarden heeft en daar eens op afstappen. Vragen kan geen kwaad.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:19

ik woon in de omgeving arnhem ( gelderland)
ik heb al wel een paar advertentie`s gezet op marktplaats maar er komt nooit iets geschikts voorbij helaas!
ik heb zelf niet zo veel lef om bij mensen gewoon aan te bellen haha maar miss is het wel een idee!
tis niet eigendunk bedoeld maar opzich rijd ik niet slecht ( klinkt erg dom sorry haha).
want ik rijd al 9 1/2 jaar paard en rijd ook op een handelsstal jonge pony`s dus dan zal het denk ik niet aan mijn rijervaring liggen
maarja ik probeer gewoon verder te zoeken

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:52

iemand nog tips??

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:00

ik heb een briefje opgehangen bij ons op de manege/pensionstal, had al snel een reactie, en ik rijd Meghan nu al bijna een jaar.
Zaterdag onze eerste wedstrijd gestart, 160 pt

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:42

dat gaat lekker gelijk al de eerste wedstrijd een winstpunt!!
hope dat ik ook ooit z`n leuk wedstrijdpaard tegenkom

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:04

Zoals gezegt, stoute schoenen aan en op manege rondvragen.
Hang een briefje op het prikbord met een leuk verhaaltje.
Vertel dat je op die handelsstal hebt gereden. Daar leer je veel van en dat weten de mensen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:13

Veel geduld hebben en veel advertenties overal plaatsen, bijv op het internet, op een prikbord op de maneges in de buurt, in de supermarkt.. En vragen of andere mensen hun oren open willen houden als ze horen of iemand een bijrijdster zoekt..

veel succes ermee!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 11:27

ik snel een briefje ophangen in de supermarkt manege enz.
is een goed idee!!!:P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:29

Je zit iig niet bij mij in de regio. Wat je ook nog kunt doen is op een plek met meerder paarden vragen of je mee mag helpen met verzorgen/uitstappen, enz. Wie weet wat er daarna nog kan volgen.............

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:39

Hoe moeilijk een verzorg of bijrijdpaard te vinden is, hangt ook af van de eisen die je stelt. Ikzelf heb gereageerd op een advertentie op marktplaats voor een Belgisch Trekpaard. Is weer eens lekker anders. Maar als ik zie wat andere zoeken, dan vraag ik me ook af of ik ze ooit had uigenodigt om mijn vroegere pony's te verzorgen.

Kijk eerst eens naar je eisen. Wil je gewoon rijden of wil je wedstrijden? Wil je een braaf beest of wil je bijvoorbeeld perse een paard dat wat hoger in het bloed staat. Neem je genoegen met recreatiepaard of wil je gaan dressuren en springen? Kijk eens of je niet te kieskeurig bent.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:20

Je kunt ook neerzetten in je advertentie dat je bereid bent om lessen (eventueel privelessen) te nemen om verder te komen. (mits je het geld daarvoor heb natuurlijk )
Dat staat wat serieuzer denk ik...

Je moet je natuurlijk wel bedenken dat die mensen hun paard beschikbaar aan jou stellen, en dat is toch best een verantwoording.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:07

Ik zou als ik jou was aan zoveel mogelijk mensen vertellen dat jij op zoek bent naar een bijrijdpaard, want als die mensen dan iemand tegenkomen die een bijrijder nodig heeft kunnen ze die mensen door verwijzen naar jou. En uiteraard zou ik ook heel veel advertenties enzo zetten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:27

Advertentie neerhangen in de handelsstal waar je rijdt? Komen ook genoeg mensen!