Jeuk aan manen en staart --> Sweet Itch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Jeuk aan manen en staart --> Sweet Itch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 15:39

Mijn meisje heeft dit jaar opeens veel last van jeuk aan manen en staart, ze staat veel te schuren en te rommelen en dat gaat natuurlijk ten koste van d'r bos manen en die volle staart. Daarbij is het voor haar natuurlijk onwijs vervelend om de hele dag jeuk te hebben.

Nu hoorde ik over Sweet Itch, wie heeft daar ervaring mee en wat vinden jullie ervan? Werkt het?

Wat ik zelf al doe, ik maak haar manen regelmatig los, spoel ze uit, pluis ze uit en vlecht ze de andere kant op. Ik wilde nu maar weer eens een (losse) hengstenvlecht leggen om het weer eens anders te vlechten. Te veel wassen vind ik niet zo'n goed plan ivm huidvet etc, vandaar dat ik het alleen uitspoel om de ergste troep eruit te krijgen...

Zijn er nog andere dingen? Haar staart kan ik verder niet veel aan doen, ook die word regelmatig uitgespoelt en uitgeborsteld.

Spruit

Re: Jeuk aan manen en staart --> Sweet Itch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:50

heb hier geen ervaring mee, maar ik ken wel een goed middel tegen schuren: Coyosol (ik weet niet of ik het goed schrijf trouwens) het helpt goed bij een paard dat ontzettend veel schuurde, dus het is wel goed spul, maar het is ook heel duur.
Succes!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:21

sweet itch help bij de ene paard wel bij de ander niet bij vele bij ons op de manege helpt het wel.. eentje heeft zomereceem en gebruikt zonnebloemolie ofso geloof ik en dit jaar laat die zijn manen heel
Maarja ik heb zelf ook wel eens sweet itch gebruik en bij mij pony hielp het wel of afentoe wassen met betadine shampoo dat hielp namelijk bij me pony

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:22

M'n verzorgpaard stuurt ook telkens z'n staart. We wassen z'n staart om de dag en smeren elke dag dat spul erin. helpt perfect!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 08:52

Bedankt voor de reacties zo ver. Ik ga vandaag even in de ruitersportzaak kijken voor dat spul.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:02

Sweet itch werkte bij mijn paarden altijd goed!
het ruikt ook lekker naar menthol en ik vind het niet duur.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:06

Brenin reageerd hier heel erg goed op. Wise helemaal niet, die krijgt er volgens mij meer jeuk van..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:09

Niek heeft deze zomer ook erg veel jeuk aan zijn manen. Ik spuit er gewoon azijn in en moet zeggen dat het steeds minder bij hem wordt.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:58

Mijn paard schuurde ook altijd. Sinds kort heb ik een vliegenmiddel op basis van azijn en dat spuit ik ook altijd goed in de staart en manen,sindsdien heb ik hem niet meer zien schuren dus ik heb het vermoeden dat dit door de azijn komt (Is in ieder geval te proberen een fles azijn kost namelijk maar € 0,30 en al die andere middeltjes zijn toch een ietsie pietsie duurder)

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:12

het helpt wel een beetje maar bij mij niet egt heel erg

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:28

Ik heb het spul ook. Het is het enige prutje dat ik ken dat een beetje helpt. Maar als je paard echt een hardnekkig schuurprobleem heeft aan manen en staart is dit niet de oplossing. Dan moet je gewoon een speciale deken (en evt . hoofdmasker) erop leggen). Ik smeer het er wel in als ik ga rijden, en dan evengoed nog normale spray daar weer overheen. Want rijden kan ik nou eenmaal niet met zo'n deken op.