wondjes van peesjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colandro

wondjes van peesjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:10

Hallo

Ik heb een shetlander van 6 jaar

Ik heb dus na lang zoeken shetland peesjes kunnen vinden..
Ik heb haar vandaag gelongeert en toen ik de peesjes afdeed had ze bloed aan haar benen zitten aan de onderkant waar de peesjes zitten..Het zijn echt wonden want ik kan gewoon zien waar het vel er van af is..
Nu vraag ik me af hoe dat komt.. Ik heb de peesjes al eerder omgehad en toen had ze nergens last van..

Een ander meisje heeft dezelfde peesjes..Zij heeft ze ook al een paar keer omgehad en haar shet had ook nergerns last van en de laatste keer had ze ook het delfde als mijn shet..

Komt het door de warmte of omdat ze afzakken?

wie kan het mij vertellen?

groetjes Amber

P.S. is het makkelijker als ik een foto van de wondjes maak? als jullie het merk van de peesjes moeten hebben zeggen jullie het maar dan zoek ik het even op.

PartTwo

Re: wondjes van peesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:20

als je zegt dat ze afzakken moet je ze misschien iets strakker doen en heel goed opletten dat er niks dubbel zit en dat er geen zand tussen zit.

het zou misschien wel fijn zijn om en foto te maken, kunnen we het wat beter zien.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:39

Ik denk dat er iets tussen heeft gezeten, wat geschuurd heeft. Of misschien te strak gedaan? Het been zwelt immers iets op, als ze aan het werk zijn. Van welke stof is de binnenkant gemaakt?

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 05:08

zal even een foto maken..

euh.. de stof is een soort zacht rubber ofzo weet niet precies.. zal ik ook een foto van maken!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 06:19

Als de peesjes niet helemaal mooi op hun plaats zitten, en dus kunnen schuiven kan het mt warm weer gaan smetten. Daardoor kan dus inderdaad een soort van uitslag ontstaan. Schoon en droog houden, is het beste voor genezing.
Bekijk dus goed of de bescherming om de benen van je pony wel goed op zijn plaats blijft zitten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 06:36

Het kan idd van het warme weer, of van zand dat schuurt komen. Houd er wel rekening mee dat op de plaats waar de wonden zitten waarschijnlijk witte haren zullen teruggroeien.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:58

Het zijn Protec peesjes, Twis_shets haar vriendin had ze ook om mijn shet gedaan. En toen kreeg ze wondjes, het bloedde flink! Ik denk zelf dat ze niet echt passen... Maar ik wil liever niet dat me shet verder wondjes gaat oplopen dus gebruik ik ze niet meer.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:06

De shet/welsh van mijn vriendin kreeg ook wondjes van peesbeschermers. Ze waren gewoon toch te groot. Tegenwoordig gebruikt ze niet meer en gebruikt nu bandages. Blijft beter zitten en geen wondjes meer.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:16

Waarom gebruik je peesjes? Als je ze niet voor een fysieke reden hebt, weggooien die dingen. Ze zitten blijbaar niet goed, als ze goed passen hoort er ook geen zand of wat dan ook tussen te komen. Als je ze zelf niet goed vast kan zetten, laat ze dan ook in de kast. Nu doen ze meer schade als goed.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:34

ik kan ze wel goed omdoen!

en vergooien vind ik zonde!!!ik ga geen dure dingen niet zomaar weggooien.

en polly_amigo volgens mij had manon ze nog gebruikt voor poly vandaag

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:35

ojah en waarom had ze vorige keer dan geen wondjes?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:39

wegdoen die dingen, shetlanders hebben ontzettend sterke pezen, waarom dan in hemelsnaam peesbeschermers omdoen?
ik rijd nooit met die krengen, alleen als ik ga springen of in het bos ga rijden, maar voor de rest nooit !
niet meer gebruiken dus, hopen dat de pony er geen lelijke plekken aan overhoud, en nooit meer die dingen gebruiken dus !

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:11

Je hoeft je niet meteen te verdedigen, het is gewoon een vraag, die je trouwens nog steeds niet hebt beantwoord. Waarom gebruik je peesjes?

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 07:49

dat is waar het is gewoon een vraag.

omdat ze afentoe met haar benen tegen haar aan kwam.. maar volgens mij zijn ze gewoon te groot.. ik gebruik ze nu ook meer..dus hier kan een slotje op.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:48

Waarschijnlijk zijn ze wat te lang voor korte shet-pootjes.
Doe je ze goed om de kogel, dan zijn ze te hoog in de knieholtes. Doe je ze goed aan de bovenkant, dan zijn ze te lang aan de onderkant. Beide geeft wondjes.