Mijn paard heeft de afgelopen 2 maanden een soort van vakantie gehad, omdat ik erg ziek was en omdat er een stal te weinig was heb ik mijn paard dus 2 maanden op de wei gezet.
Hij is nooit 1 van de dikste geweest, maar toen ik hem naar de wei bracht had ie gewoon een gezond buikje. Ik zag dat ie in die 2 maanden iets magerder was geworden. Hij werd niet bereden ofzo en hij had volop gras en hooi en wat brok.
Gister heb ik hem weer opgehaalt en naar stal gebracht. Ik vond hem er wel erg mager uit zien. Omdat hij zelf al heel slank is viel het me eerst niet zo op maar gister kon ik zijn ribben tellen
Vandaag heb ik onder het zadel 10 minuutjes met hem gestapt en hij kon niet meer ! Begrijpelijk omdat hij lang niet bereden is dus een conditie van niks heeft, maar ik merkte echt dat ie wat zwakjes was.
Ik heb hem weer op stal gezet en een emmer slobber gegeven, maar toen zag ik dat de helft uit zijn mond viel en hij at heel erg raar. Toen ik zijn stal uitmeste, zag ik ook brok en slobber van de vorige dag in zn stal liggen. Hij eet dus gewoon niet goed..... Kan dat aan zijn tanden liggen ofzo ? Ik heb wel eens gehoort dat ze daar zo van kunnen gaan knoeien..
Hij is gewoon goed ontwormt dus dat kan het haast niet zijn..
Dus ik denk dat ie daardoor zo mager is omdat hij dus niet goed eet !!!
Zo ziet hij er nu uit :
Hoe vinden jullie hem er zo uitzien....Valt het mee of vinden jullie hem er ook mager uitzien ?
Weet iemand of het dan echt aan zijn tanden kan liggen ofzo ?