Met 2 hoefijzers, lopen ze dan niet scheef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Met 2 hoefijzers, lopen ze dan niet scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 16:41

hoihoi

Omdat ik nu vaker buitenrijd en ook vaker over harde wegen moet ben ik van plan mijn pony hoefijzers te geven. Wel alleen maar voren omdat het achter stukken minder afbrokkelt dan voren. Ze moet ze echt snel hebben voren want anders is er niks meer van haar hoefjes over dadelijk.
Maar mijn vraag is: Lopen ze dan niet scheef ?
Bij ons op de manege zijn er ook een paar met alleen voren hoefijzers maar dat lijkt me zo raar lopen of voelen ze dat niet?

Groetjes!

Schatjes

Re: Met 2 hoefijzers, lopen ze dan niet scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:55

Ik heb nog nooit last gehad van een paard wat scheef loopt. Wel grappig dat je het vraagt. Ze worden natuurlijk ook bekapt wat het wat aangenamer maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:56

ik denk niet dat ze scheef lopen...ik weet niet eens hoe e zich daarbij voelen. Ik heb mijn appaloosa op ijzers staan ( omdat ik daar ook veel mee op de verharde weg rijd ) maar die heb ik rondom beslagen en als mijn fjord eenmaal oud genoeg is om te rijden en mee buitenritten gaat maken komt ook zij op ijzers te staan en ook rondom.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:16

Paarden hebben er geen last van, omdat je twee voorbenen neemt en deze 1 cm ophoogt...ze kunnen er wel last van hebben als je 1 ijzer mist, dan lopen ze echt scheef (vooral voor). Als paarden een helling of daling pakken als je aan het rijden bent, heeft dit meer effect op het paard, dan die ijzers van voren *wink*
Mijn trekpaard is licht overbouwd, dus als ik haar voor op ijzers zou zetten, dan denk ik dat ze rechter staat, dan ze normaal zou doen....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:02

Het word heel vaak gedaan hoor Het scheelt misschien een centimeter. Mocht je paard er toch last van krijgen (Wat niet zal gebeuren, denk ik), kan je altijd je hoefsmid vragen om raad, toch?