pony doet halster zelf af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viola

pony doet halster zelf af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 13:51

Ik heb dus een flink probleem met Eli. Hij doet altijd zelf zijn halster af. Lijkt omschulding maar het gevolg is dus dat ik hem nooit ergens kan vast zetten om even wat te pakken of zo want hoe strak ik zijn halster ook doe als ik me één seconde omdraai staat hij alweer los zonder halster.
Als ik hem gewassen heb kan ik hem ook niet even vast zetten tot hij droog is zodat hij niet meteen gaat rollen. en dat is ook heel irritant aangezien hij wit is en dus best vaak gewassen moet worden.

Eerst had hij nog een randje nodig waar hij zijn hoofd onder kon steken, maar van de week liep hij ook los toen ik hem alleen aan een paal had gezet met verder niks in de buurt.

Heeft iemand tips om dit op te lossen, misschien een andere manier om hem vast te zetten of zo.

Hetja

Re: pony doet halster zelf af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:52

De pony van mijn zusje heeft dit ook een tijd gedaan, zij heeft hem toen met een band vast gezet, zo'n band waar ze ook wel eens koeien mee vast zetten, deze band gaat om zijn nek en daar aan kun je een halstertouwtje vastklikken. Pony van mijn zusje kreeg deze band onmogelijk van zijn hoofd af...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 14:03

Thanks ga ik proberen, maar dan moet je dat ding zeker wel heel strak doen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:11

Op stage waren er ook twee pony's die t konden. Ze deden er een ketting met twee van die haken aan...die klik je dus vast aan de keelriem...en aan de andere kant waar je dus t halster los kunt maken. Moet wel strak zitten anders kunnen ze t alsnog af doen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:16

VZ-pony deed het in de wei. Eerst had hij elke keer 1 oortje eronderuit, vraag niet hoe hij het doet. Maar met rollen kan hij z'n halster helemaal afkrijgen. Had als hij vast stond aan een hele lange lijn buiten (tegen verse gras) had hij ook een band om z'n nek, onsnapmonstertje, haha! In de wei hoeft hij geen halster. Met vastzetten doet hij het nietm gelukkig.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:29

Haha, wij hebben ook een pony op stal die dat deed. We heben op een gegeven moment dr halster vastgemaakt aan dr manen. Dus je pakt gewoon het 1e plukje manen, doet een sliertje om het halster heen, vlechtje erin, en blijft goed zitten. Na een paar dagen was het niet meer nodig, ze houdt dr halster nu braaf om.