groot genoeg??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RussischTac

groot genoeg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 12:17

Hallo allemaal,,
Waarschijnlijk gaan we binnenkort verhuizen naar een huisje achteraf.
AAngezien ik een arabier van 1.56 heb wil ik die graag meenemen..
ER grenst aan het huisje een stukje weiland van ongeveer 12x30 meter..
Zou dit groot genoeg gaan, en word het geen zandbak achtig idee na een tijdje?
S'winters staat ze maar een uurtje/2uurtjes buiten in de zomer van sochtends tot savonds.
Ik wacht jullie reacties af!!
Groetjes Linda

JustNanno

Re: groot genoeg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:22

Ik vind het erg klein. Een zandbak wordt het zeker weten! Moet de stal ook nog op dit stukje land?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:35

Dat is erg klein, ik gok dat de paarden binnen 3 weken al het gras er af hebben gevreten en dat je wel een zandbak overhoud...

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 16:24

Het is maar 1 pony...Ze is altijd erg rustig op de wei, dat scheelt zoiets wel...Nu staat ze dag en nacht op een stuk wei van 25x30 en dat is nog helemaal gaaf, dus ik dacht zelf dat het wel zou gaan, eerlijk gezegt.
Nee de stal staat niet op dit stukje weiland, maar er nog weer achter.
Nog meer meningen van mensen, wil zo veel mogelijk reacties!!
Groetjes Linda

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:26

Loopt ze kapot. Ik had voor 1 shet een stukje van 50 x 35 meter en zelfs dat had hij in een seizoen kapot gelopen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:27

ik heb een stuk van nou wat zal het zijn?
40 bij 80 meter gok ik en echt geloof me ik heb een KWPN-er en had een arabier en vooral in de winter na een regenbui was alles zand en modder en ik heb het nooit meer mooi gekregen,, het blijft een zandvlakte.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:37

Stukje is inderdaad veel te klein. Daarbij ben ik absoluut geen voorstanden van een paard alleen te houden, dat is en blijft nog altijd een kuddedier

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:32

Het stuk waar ze nu op staat zal misschien 40x25 zijn en dan is nog helemaal gaaf en loopt ze elke seizoen door al 2 jaar op.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:36

Ligt er een beetje aan of ze (?)elke dag beweging krijgt. Mooi zul je het idd niet houden, maar als ze er elke dag uit komt, is het beter dan 24/7 op stal, zoals sommige paarden...

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:36

Dat is toch ongeveer de grootte van een longeercirkel? Dat vind ik persoonlijk echt veel te klein. Een paard kan daar toch niet normaal in rennen? Of zit ik er helemaal naast en is het veel groter?

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 21:38

Jah ze krijgt elke dag beweging,,,dressuurmatig of in het bos..
In de winter gaat we waarschijnlijk maar een uurtje even in de wei, vind ze tog niks aan als het koud en nat is,,,maar word dan natuurlijk wel gereden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:41

Ik vind het ook te klein.

En wat katleentje zegt geen voorstander van een paard alleen. Daarbij vind ik een uurtje per dag in de winter naar buiten erg weinig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:49

xKatleentjex schreef:
Stukje is inderdaad veel te klein. Daarbij ben ik absoluut geen voorstanden van een paard alleen te houden, dat is en blijft nog altijd een kuddedier

Ik ben het helemaal met je eens hoor!
Toen ik eerst alleen 1 paard had (2weken) heb ik er snel een shetlander bijgehaald voor 50 gulden.
Mijn paard was helemaal weer happy en brak niet meer uit.
Een paard blijft en is een kuddedier en moet afentoe eens kunnen rennen.
Mijn stukje van 40 bij 80 is eigenlijk al te klein voor 2 merrie's en een veulen.
Daarom heb ik een stukje in de buurt gehuurd van 1 hectare en daar kunnen ze dan zomers lekker op uitrazen en veel gras eten.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:10

Is idd erg klein, als ik jou was zou ik het afgraven en volstorten met zand. Dan heb je in de winter een leuke paddock. Voor de zomer zou ik op zoek gaan naar een stukje land wat je kan huren. En dan wel met andere paarden want alleen is ook niks. Heb je wel een bak bij dat huis? Anders zou ik er nog voor kiezen om de pony alsnog in pension te zetten, heeft ze en de ruimte en vriendjes en jij ook alle faciliteiten.

RussischTac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 22:40

Neeej helaas geen rijbak aan huis, maar op loopafstand een bos,,,en een paar keer in de week met de trailer naar de vereneging.
NOu een uurtje per dag in de winter ( winter noem ik als het egt hard vriest ) vind ze zelf al meer als zat, dan wil ze heeeeel graag weer naar binnen toe.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 23:14

Ook te klein ja... Daarbij is een paard indd een kuddedier.

Misschien een raar idee, maar je zou er haast een open stal van kunnen maken voor 1 paard zeg maar Dus een box idee, maar dan in de open lucht

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:46

Ik heb 2 pony's lopen op een stukje van 40 bij 40, en dat ziet er na 8 jaar nog steeds goed uit.
Wel geef ik zomer en winter hooi, want het is wel te klein om van te leven.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:45

ik vind het ook erg klein, ik zou het paard gewoon op een pensionstal zetten. Maar als je haar per se aan huis wil is het misschien idd een idee om er een paddock van te maken, en haar daar in de winter te laten lopen. En dan in de zomer een weiland huren?
Ik zou zelf mijn paard nooit op zijn klein stukje en alleen willen hebben, maarja dat is mijn eigen keuze

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:48

Maar alsjeblieft doe me een LOL en koop een shetllander.
Die beesten zijn knetterhard dus kunnen veel hebben en je pony heeft een maatje.
Want ik heb het geweten, ik had mijn paard nog maar 1 week aan huis zonder maatje en hij brak in 7 dagen tijd 5 x uit..
Ze voelde zich eenzaam.
Ze ging dan uit de wei, over de drukke weg en een paar 100 meter verderop sprong ze over het draad en ging in de wei met de shetjes spelen.

Dit was gewoon een teken van ik ben een kuddedier ik hoor niet alleen te staan.

ik heb meteen een shetje gekocht en het was over.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:42

Ik ben ook van mening dat dit veel te klein is!! je gras groeit nooit meer bij en moet van tijd tot tijd ook rust krijgen dus geen viervoeters erop!! Het is nog niet eens zo groot als een rjbak. als ik jou was zocht ik in de buurt een grotere wei waar ze plaats genoeg heeft en ook nog een event. een shet bij kan!! Het weitje bij jou thuis is goed als je haar in de stal wil zetten maar haar de keuze wil laten maken erin of eruit!!!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.