zonnebrand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 12:03

Vraagje: ik heb in een boek gelezen, dat paarden met erg veel wit/roze op de neus gevoelig kunnen zijn voor zon en dus daar kunnen verbranden. De driejarig die ik momenteel rij heeft ook een wit/roze neus en laatst zag ik, dat ze er allemaal velletjes op had. Komt dit dan door de zon? En zo ja, wat kun je er tegen doen? Of is dit onzin?

elmiran

Re: zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:17

Mijn pony heeft een verbrande neus http://www.mijnalbum.nl/Foto=BQA8CDEM

is nu wel minder geworden..meestal smeer ik er gewoon zonnebrand op. Denk dat de kleur van de neus niet uit maakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:37

een lichte huid verbrand sneller dan een donkere, de neus goed insmeren met een zonnebrand creme, liefst een voor baby's met een hoge factor..

voor mensen krijg je altijd de waarschuwing dat je er huidkanker van kan overhouden als je niet goed beschermt de zon ingaat, dit gaat voor paarden natuurlijk ook zo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:40

Een roze neus, of grote witte bles, of vlekken op de paarden met roze huid eronder, verbranden idd sneller dan een vacht met donkere huid. Je kunt met zonnebrandcreme en hoge beschermingsfactoren te werk gaan, maar vooral op de neus is het er zo weer af als ze met hun neus in het gras zitten (dat nat is door de dauw) of als ze water drinken. Bij de echt gevoelige paarden doe je er goed aan om meerdere keren per dag in te smeren. Niet alle paarden met een roze neus verbranden in de zomer. En ja, de vellen die er bijhangen komen idd door de zon, en zijn tekenen van verbranding.

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:47

Mijn pony heeft hier ook last van. Voor 6,95 haal je speciale paardenzonnebrand bij de ruitersportzaak. Die is beter dan zonnebrand voor mensen heb ik wel eens begrepen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:17

Die is verbrand ja. Ik heb daar ook last van met mijn schatje. Ik smeer haar elke dag in met een zonebrandcreme factor 17. Hoger kan geen kwaad. Het helpt heel goed. de velletjes gaan ook gelijk weg omdat het goed gehydrateerd wordt. Ik gebruik gewoon nivea, maar andere merken zijn denk ik ook goed genoeg.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:17

Mijn paardje heeft ook een sneb, ik smeer er in de zomer zwitsal factor 30 op..

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:53

gewoon zonnebrand op smeren en soms after sun helpt!

tengeltje11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:50

mijn paard heeft een enorm lichte neus,en verbrand bij het minste....zonnecream helpt bij haar praktisch niet,uierzalf daarintegen een stuk beter,gewoon vettig houden,vind ze zelf ook een stuk aangenamer,want ze heeft het totaal niet op zonnecream....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:14

Neem een zonnebrand die waterproof is, dan blijft ie ook zitten als je paard gedronken heeft.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:39

Mijn Haflinger heeft ook heel snel een verbrande neus. Eerst smeerde ik er waterproof zonnebrand factor 30 op, maar dat werkte niet. Dus nu heb ik bij de Paardendrogist een speciaal neuskapje gekocht. Dat houdt iets van 80% van de straling tegen en het werkt super. Ik hoef nu ook niet meer steeds te smeren, echt ideaal.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:01

ik heb ene appaloosa, kortom ene roze huid geheel rondom haar snuit...elke dag ben ik dus druk bezig met de zonnebrand..factor 20 wel te verstaan

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:28

Mijn merrie heeft ook een roze neus en verbrand ook heel snel. Ik heb een sunblock voor baby's voor haar gekocht. Dit blijft ook nog eens in het water zitten.
Ik heb ook zelf een lapje gemaakt op het halster. Dit lapje hangt over haar neus zodat er geen zon bij kan komen. Kost niks en is heel makkelijk!!
Ik vind het lapje makkelijker dan de zonnebrand. Natuurlijk gebruiken we dat ook maar dat lapje heeft denk ik meer effect. Het gaat nu heel goed met haar neus. Vorig jaar was ik er te laat mee en hingen de de vellen eraan. Dat is nu niet zo.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:29

ik heb waterproof baby zonnebrand, ben ik al heel vroeg mee begonnen zodat hij een niet zo hoge factor heeft, geloof 10 ofzo. En zoals je ziet op de foto heeft hij veel wit . Hij heeft wel voorkeuren, ik had eerst een zonnebrand die vond hij erg stinken kreeg ik er met moete op en nu heb ik een eigen babymerk (geloof van kruitvat) en geen problemen ermee.

Paris85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:32

Ik las laatst ergens dat hoger dan factor 30 niet helpt. factor 50 bijvoorbeeld schijnt totale onzin te zijn omdat je qua zonnetijd niet langer in de zon kan en er alleen maar meer schadelijke stoffen inzitten. Factor 30 lijkt me ook meer dan genoeg