Goede logeeradressen (voor paard en ruiter) op de Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Max_is_lief

Goede logeeradressen (voor paard en ruiter) op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:10

Hallo,

Ik ben van plan om in september met een stalgenoot een trektocht over de Veluwe te maken. Weten jullie goede logeeradressen voor zowel paard als ruiter? We willen graag een wei/paddock met stal voor de paarden en wij willen zelf in een blokhut of zo slapen. In ieder geval niet kamperen.

En voor de mensen die het gebied kennen: Welke stukken zijn het meest de moeite waard?

Maar eigenlijk zijn alle tips over rijden op de Veluwe welkom! Ik heb de gids over de Veluwetrail al in huis, maar deze vond ik - los van de adressen van stallen en pensions - erg vaag en summier.

Gaia

Re: Goede logeeradressen (voor paard en ruiter) op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:29

Wij gaan in augustus naar de woodyranch. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik kan je er nog niets over vertellen. Wij overnachten in een trekkershut, en de paarden staan op het land.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:23

De Paalhoeve in Kootwijk. Je paard kan daar op stal en ze hebben zowel een camping als kamers. Heel erg vriendelijke mensen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:22

Wij gaan in augustus ook naar de woodyranch Wij slapen in de pipowagen en de paarden op de wei.

Met pinksteren zijn wij naar camping boszicht in laag soeren geweest. Paarden op de wei (hebben ze ook stallen) en wij in een blokhut. Supergoed bevallen, we gaan er zeker nog eens naat terug! Vanuit daar prachtige routes gereden, als je pard een beetje op conditie is kan je vandaar ook naar de postbank rijden

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:31

ik ga deze topic wel even in de gaten houden ben ook wel beniewd namelijk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:33

Trektocht ook gedaan en op De kleine pol geweest! aanrader!

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 15:42

Antheman, waar ligt De Kleine Pol? En zou je me de route die jij over de Veluwe hebt gemaakt misschien willen pb-en? Verder nog tips?

De foto's van jouw trektocht zien er erg leuk uit trouwens! Leuke paarden! Die zwarte, is dat een merens toevallig? Heb ik vroeger ook nog op gereden. Maar dan gaan we een beetje off-topic...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:46

Max_is_lief schreef:
Antheman, waar ligt De Kleine Pol? En zou je me de route die jij over de Veluwe hebt gemaakt misschien willen pb-en? Verder nog tips?

De foto's van jouw trektocht zien er erg leuk uit trouwens! Leuke paarden! Die zwarte, is dat een merens toevallig? Heb ik vroeger ook nog op gereden. Maar dan gaan we een beetje off-topic...

Bedankt voor je compliment!

Route was:
Zeist, amerongen, Bennekom, de Kleine Pol in Otterlo, daar een paar dagen geweest, toen terug naar

Wageningen, leersum en Zeist.

ik ga denk ik maar eens een boek uitgeven over trektochten rijden

En het is een Merens ja

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 08:00

Dat boek is geen slecht idee! Ik vind dat er heel weinig echt goede informatie te vinden is over routes, slaapplekken, uitrusting etc. Ik had een gidsje over de Veulwetrail besteld. Daar staan wel een hoop overnachtingsplaatsen in, maar die routekaarten zijn echt flut! Heel globaal staat daarop aangegeven hoe je moet rijden. Daar heb je toch niks aan! Je moet echt alles zelf helemaal uitzoeken. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik denk dat het een gat in de markt zou zijn als er een keer echt goed materiaal verscheen.

Op jouw foto's zie ik jou trouwens wel rijden met een plattegrong om je nek. Is dat een gewone kaart, of een speciale ruiterroutekaart? En zo ja, waar heb je die vandaan?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:05

Ruiterroute kaarten kan je gewoon bij het vvv kantoor kopen, daar heb ik ze wel van daan in ieder geval
En goede kaart is wel belangrijk, anders verdwaal je zo snel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:16

Max_is_lief schreef:
Dat boek is geen slecht idee! Ik vind dat er heel weinig echt goede informatie te vinden is over routes, slaapplekken, uitrusting etc. Ik had een gidsje over de Veulwetrail besteld. Daar staan wel een hoop overnachtingsplaatsen in, maar die routekaarten zijn echt flut! Heel globaal staat daarop aangegeven hoe je moet rijden. Daar heb je toch niks aan! Je moet echt alles zelf helemaal uitzoeken. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik denk dat het een gat in de markt zou zijn als er een keer echt goed materiaal verscheen.

Op jouw foto's zie ik jou trouwens wel rijden met een plattegrong om je nek. Is dat een gewone kaart, of een speciale ruiterroutekaart? En zo ja, waar heb je die vandaan?

Asl je de nieuwe Veluwe trail heb besteld, staan mijn ponies op de voorkant!!!!

Probeer kaarten van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten te krijgen ,die hebben meestal ruiterroutes.
We hebben nu met fietskaarten gereden, gaat ook vrij aardig, maar je moet wel kunnen kaartlezen en een kompas bij je hebben.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:24

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:30

Wij gaan naar de witte wieven in nunspeet van september met onze ruitervereniging (ik geloof www.wittewieven.nl, maar weet niet zeker). Het schijnt erg leuk te zijn!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:50

De Krimhoeve (voorheen veluweranch) aan de Krimweg in Hoenderloo.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:40

Intressant, ik hou dit topic ook even in de gaten!

Ps kijken jullie wel uit voor de gevreesde panter?

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:54

ik ben afgelopen jaar op vakantie geweest op de veluwe en dit jaar ga ik weer.
vorig jaar was ik op de henriëtte hoeven, zeker de moeite waard! onwijs mooi daar.
niesjeshof is meer een soort boerencamping en moet je dus wel een tent ofzo mee nemen.
de krimhoeve is ook onwijs mooi. daar ben ik een paar weken terug ook nog een weekend geweest. dat is echt een aanrader! je kan er mooi rijden en het is gewoon lekker luxe daar. wel jammer dat je paard niet op de wei kan.
de woodyranch vind ik een hele mooie advertentie hebben maar vond ik best tegenvallen. de weilanden zijn bijna een km weg en je kan je paard ook niet zien staan. ze zijn op zich wel redelijk afgezet alleen de achterkant is met een dun bijna onzichtbaar draadje. (ons paard hing er dus al na 10 min in)
het rijden daar is ook mooi maar niet zo mooi als bij de krimhoeve of henriëtte hoeve. de huisjes weet ik niet omdat die vol zaten en wij dus in een tent sliepen.

kijk anders eens op www.veluwetrail.nl daar staan nog veel meer adressen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:53

In het voorjaar ben ik hier geweest.

http://www.veluwetrail.nl/extra/vanstijn/

Erg aardige mensen, heel lief en klein huisje.. En alles voor je paard aanwezig wat je je maar wensen kan..
Mooi stuk land. Mooie boxen.
Wij zijn hier 3 nachten geweest. Mensen zijn erg gastvrij en behulpzaam !