Kentauer versus Kieffer zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Kentauer versus Kieffer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:03

Hoi,
Ik zit een beetje te dubben tussen deze 2 merken. Iemand ervaring met allebei en zo ja welke vindt je prettiger en waarom? En wat is het verschil in kwaliteit??

Nathalie

Re: Kentauer versus Kieffer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:03

Ik vind kieffer zadels altijd erg hard zitten en de stiksels gaan snel los. Kentaur zit veel lekkerder, zachter, fijnere wrongen..
Ik zou dus kiezen voor een kentaur.
Maar ik denk dat dat echt persoonlijke smaak is.
Kwaliteit.. Tja. Kentaur is goede kwaliteit vind ik, kieffer opzich ook, maar de stiksels wat ik net al zei, laten wel snel los is mijn ervaring.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:12

Ik heb gehoord dat de kwalitei van Kentaur dezelfde is als Kieffer. Ik heb nu ook een Kentaur (staat te koop zo goed als nieuw) En ben er zeer tevreden over. Ik wil er nu een ga kopen in ht bruin en met wat meer wrong.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:26

Ik rijd op beide zadels en vind ze beide even goed en lekker zitten, de Kieffer is niet "harder" dan de Kentaur, maar qua leer kwaliteit is, imo, de Kieffer toch even beter. Verder, vind ik, dat er niets mis is met beide merken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:44

kentauer ken ik niet..
maar bijna al mijn lederen spullen zijn van kieffer en ik ben er zeer tevreden over,mijn zadel zit ook heerlijk

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:18

Heb nog nooit losse stiksels gezien bij een Kieffer. Punt is wel dat de leerverf milieuvriendelijker is gemaakt waardoor vooral bij de nieuwere zadels er iets sneller plekken onder de beugelriemen ed. te zien zijn, maar heb het bij die van mij nog niet gemerkt (is 5 jaar oud). Kentaur ken ik niet.